Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av AndreS, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:05

« forrige - neste »

KrW

Det nylig rapportert fra noen eiere i USA at de har fått varme i rattet. Så det er vel ganske sannsynlig at de nye bilene til Norgevil få det også. Håper veldig på det ihvertfall. Men rart at det enda ikke nevnes noe i designstudio ja.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

endsan

Sitat fra: Haknys på tirsdag 30. desember 2014, klokken 11:04
Vurderte å spørre om vinterpakken på P85D etter den fikk varme i ratt, men regnet med at det ikke gikk å gjøre endringer på biler med gammel pris (uten at prisen revideres, noe som blir et mildt sagt dyrt ratt om så er tilfelle)

Noen som vet?
Når jeg snakka med dem igår så var hun usikker på om det var for sent, men trodde det skulle gå i orden..
Hun jeg snakka med var også usikker på om jeg ville måtte betale ny/gammel pris for vinterpakken, men det skulle ikke påvirke prisen på resten av bilen.. Ville vært helt uaktuelt med vinterpakke til 70-80k :P

AndreS

Gikk i prod for to dager siden. Jeg spurte om vinterpakken før prisøkning og fikk beskjed om at var for sent....
I3 i bestilling

Teslanewbie

#498
Sitat fra: AndreS på tirsdag 30. desember 2014, klokken 11:57
Gikk i prod for to dager siden. Jeg spurte om vinterpakken før prisøkning og fikk beskjed om at var for sent....

Fint at dere prøver ut bilen innen jeg får levert min:-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Oreo

Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

P85_Norway

Er det noen som vet hvor mange dager de bruker på å produsere en P85D?
Og hvor mange biler de produserer pr. uke nå?
Tesla M3 Performance

kjolnerdomen

Sitat fra: endsan på tirsdag 30. desember 2014, klokken 11:50
Sitat fra: Haknys på tirsdag 30. desember 2014, klokken 11:04
Vurderte å spørre om vinterpakken på P85D etter den fikk varme i ratt, men regnet med at det ikke gikk å gjøre endringer på biler med gammel pris (uten at prisen revideres, noe som blir et mildt sagt dyrt ratt om så er tilfelle)

Noen som vet?
Når jeg snakka med dem igår så var hun usikker på om det var for sent, men trodde det skulle gå i orden..
Hun jeg snakka med var også usikker på om jeg ville måtte betale ny/gammel pris for vinterpakken, men det skulle ikke påvirke prisen på resten av bilen.. Ville vært helt uaktuelt med vinterpakke til 70-80k :P

Min 85D er ikke satt i produksjon enda, og jeg fikk bekreftet at jeg fikk lagt til vinterpakke, til gammel pris. Fikk dette bekreftet på Mail 19. desember.

P85_Norway

Tesla M3 Performance

Havebigfun

Sitat fra: P85_Norway på tirsdag 30. desember 2014, klokken 20:10
Er det noen som vet hvor mange dager de bruker på å produsere en P85D?
Og hvor mange biler de produserer pr. uke nå?
De bruker vel en knapp uke.
Hvor mange er litt usikker - de holder vel på med opprampingen slik at det antakelig ikke er 600 som før retoolingen. De hadde problemer med leveranser av setene- mulig produksjonen er begrenset av dette enda.

btsvennes

Sitat fra: P85_Norway på tirsdag 30. desember 2014, klokken 20:51
Nye tall for EPA 5-cycle Range.

http://www.teslamotors.com/blog/driving-range-model-s-family

Står også at verdien for P85D er avhengig av at sleep control blir godtatt, noe som kommer i januar 2015. Med andre ord bekreftes det at det kommer en oppdatering som gir bedre rekkevidde. Godt å vite  :)
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

MrGekko

Leveringsdatoen min har plutselig endret seg fra april til sen mai. Dette var jo ikke så gode nyheter rett før nyåret
Noen andre som har opplevd dette?

sosiss

Samme her, hatt sen april siden bekreftet bestilling tidlig nov, nå idag står det plutselig sen mai.

Trokloy

Her gikk det andre veien. Fra April til sen Mars. Ikke lett å bli klok på.
Rød P85D Vin: 70735 Late March  :-)

Jimpec

Min gikk fra sent mars til sent april. Min DS mener likevel at sen mars er mest sannsynlig. Det kan vel tenkes at begrenset tilgang på de nye setene gjør noen utslag
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

P85D

Fikk en fin nyttårshilsen fra Tesla i kveld, 5YJSA7H29FFP670xx:

"Under produksjon"
"Tesla-fabrikken bygger din Model S."

"Beregnet levering Mars 2015"
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA