Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av AndreS, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:05

« forrige - neste »

Knut Erling Øen

Fikk beskjed om at min også er ferdig og klargjøres for transport. ;D Da har vi nok bilene om ikke alt for lenge - +/- 40 dg...
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

AndreS

I3 i bestilling

endsan

Dere som har biler klare for transport, når gikk de i produksjon?
Min har stått i produksjon siden 31.12 men tenker jeg skal la være å ringe Tesla og spørre :P


Knut Erling Øen

27. - Fikk E-post fra min DS i dag og da benyttet jeg anledningen til å spørre. Fortsatt i prod i MyTesla. I flg DS skulle  My Tesla oppdateres i løpet av uken.
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

AndreS

I3 i bestilling

Messel

Spennende at de første norske P85D ser ut til å være ferdig produsert! Hva vet vi om logistikken fremover fra Tesla sin side? De sender jo ikke én og én container, så de er avhengig av et visst volum før de sender første batch med båt. Hvor ofte kommer de til å sende biler over? Fulgte ikke så godt med på dette da de første Moldel S var på vei, men det var vel via Rotterdam til Drammen, og regner med det fremdeles er sånn?
Svart P85D levert 11. mars

Havebigfun

Vanligvis er det 50 dager fra produksjonsstart til utlevering. Husker jeg rett er det to lass per uke som ankommer Drammen.

aness

Sitat fra: Messel på onsdag 07. januar 2015, klokken 21:39
De sender jo ikke én og én container, så de er avhengig av et visst volum før de sender første batch med båt.

Mener å ha lest at det går 4 biler i en container.
Det er ingen grunn til å ikke sende containere enkeltvis, båten har nok med mye annet enn biler også.

Messel

Sitat fra: aness på onsdag 07. januar 2015, klokken 22:18Mener å ha lest at det går 4 biler i en container.
Det er ingen grunn til å ikke sende containere enkeltvis, båten har nok med mye annet enn biler også.

Neida, selvfølgelig er det mye annet på båten, men jeg tror ikke de sender de første fire bilene avgårde med det samme de er ferdig for å si det sånn. De samler nok opp en del biler før de sender første batch.

Svart P85D levert 11. mars

lurium

Grattis med ferdig prod biler. vet dere om det ble varme i ratt på bilene som ble produsert eller er det bingo om 50 dager :)

frosken

Sitat fra: Messel på onsdag 07. januar 2015, klokken 23:32
Sitat fra: aness på onsdag 07. januar 2015, klokken 22:18Mener å ha lest at det går 4 biler i en container.
Det er ingen grunn til å ikke sende containere enkeltvis, båten har nok med mye annet enn biler også.

Neida, selvfølgelig er det mye annet på båten, men jeg tror ikke de sender de første fire bilene avgårde med det samme de er ferdig for å si det sånn. De samler nok opp en del biler før de sender første batch.
Det er noen vanlige Model S som skal over dammen også, ikke bare P85D. Dessuten er vi på dette forumet bare en brøkdel av alle Tesla-kunder i Norge.

Sitat fra: Thomas M på onsdag 07. januar 2015, klokken 23:48
Grattis med ferdig prod biler. vet dere om det ble varme i ratt på bilene som ble produsert eller er det bingo om 50 dager :)
Bingo, med en magefølelse som sier varmt ratt :)

mr.rs4

Var inne og lekte meg litt og lagte en ny bestilling av lik bil jeg har bestilt.
Koster nå 986900kr, og når jeg bestilte var det 869000, dvs at nå er den blitt 117000kr dyrere
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no


Epleskreller

Sitat fra: mr.rs4 på torsdag 08. januar 2015, klokken 00:50
Var inne og lekte meg litt og lagte en ny bestilling av lik bil jeg har bestilt.
Koster nå 986900kr, og når jeg bestilte var det 869000, dvs at nå er den blitt 117000kr dyrere
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA