Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av AndreS, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:05

« forrige - neste »

TimboDuck

Jeg la inn en bestilling på en P85 i juni med leveranse i mars 2015, nettopp med håp om sensorer og AWD. Fikk omgjort denne på mandag til en P85D m/alt utenom premium pakka og 7 seter, og fikk RN43XXXX. Kjørte så finalize i går kveld.

Jeg ser at det hos meg står foretrukket levering sent i februar, nettopp det jeg bestilte. Har dere andre en indikasjon på antatt levering i stedet?

Har også håp om at det blir et rush av utleveringer før mars/april kvartalskille, men vi får se. Litt interessant å se om min bestilling i juni har noen innvirkning på plassen i køen nå.
Sølv P85D, bygget Feb'15

teslaslaven

Som alt annet så blir nok også disse forsinket. Tipper de første P85D kommer til Norge enten helt sist i mars eller evt. i april.

S85D og S60D ser vi nok ikke før i juni.

AndreS

kanskje det er der det ligger ja, foretrukket levering vs. beregnet levering.

Jeg har "beregnet levering Late Mars 2015"

Herlig norsk engelsk forøvrig :)
I3 i bestilling

Tesla P85D

Til meg står det: Din Model S er nå satt i produksjonskøen på fabrikken vår i Fremont, California. Foretrukket levering sent februar 2015...står ikke noe om forventet levering...
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

tessy

hmm.. har også fått late mars 2015, bestilte før 10 på lørdag..  P85D

darthy001

SitatBeregnet levering
Late mars 2015

så ordlyden er endret fra foretrukket til beregnet hos meg også ja.

Spøkte til kona jeg når jeg bestilte på lørdag at vi må nok forvente en måned eller to ekstra siden det er Tesla, men at det ble "offisielt forsinket" så raskt var overraskende må jeg si. Samtidig overlever jeg noen måneder ekstra på bilen her. Har jo ventet på denne bilen siden tidlig i 2012 i praksis så ett par måneder ekstra her blir ikke verdens undergang.

Amoss

Sitat fra: darthy001 på onsdag 15. oktober 2014, klokken 11:14
... men at det ble "offisielt forsinket" så raskt var overraskende må jeg si.

Er den egentlig forsinket?  Var det ikke så at disse skulle starte i produksjon i februar, og med levering i USA samme måned?  At det tar en måned til for å få den hit er vel rett og slett en feil i bestillings-systemet som ikke tok hensyn til?
Model S 85D

darthy001

USA er/var første levering av P85D i desember 2014. Norge Februar 2015.

Står enda "leveransene starter Februar 2015" i norsk design studio.

Amoss

Sitat fra: darthy001 på onsdag 15. oktober 2014, klokken 11:25
USA er/var første levering av P85D i desember 2014. Norge Februar 2015.

Står enda "leveransene starter Februar 2015" i norsk design studio.

Og i USA design studio står det "Deliveries begin February". Så tror fortsatt at det er en feil i den norske versjonen :)
Model S 85D

darthy001

Sitat fra: Amoss på onsdag 15. oktober 2014, klokken 11:37
Sitat fra: darthy001 på onsdag 15. oktober 2014, klokken 11:25
USA er/var første levering av P85D i desember 2014. Norge Februar 2015.

Står enda "leveransene starter Februar 2015" i norsk design studio.

Og i USA design studio står det "Deliveries begin February". Så tror fortsatt at det er en feil i den norske versjonen :)

Blogg fra Tesla om D-lanseringen og Elon Musk på selve lanseringen sa at leveranser i USA starter i Desember 2014. Mulig du blander med "non-performance"-modellene?

http://www.teslamotors.com/blog/dual-motor-model-s-and-autopilot
SitatCustomers can order a Dual Motor Model S today. Deliveries of P85D begin in December for North America, to be followed 85D and 60D in February. Deliveries to Europe and Asia will follow in the months afterwards.

darthy001


Amoss

Model S 85D

AndreS

noen som har noen anelse om når VIN kan forventes på bestillingene våre? har dere som fortsatt hadde februar fått dette endret nå noen dager etter bekreftelse?
I3 i bestilling

Celter

Hos meg står det fortsatt "beregnet levering sent februar 2015"
Men jeg har som dere andre lite tro på at det holder. Ikke så ille å vente denne gangen som sist, når man alikevel kan kjøre Tesla frem til den nye kommer :)
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

AndreS

Når låste du Celter. Og det står beregnet og ikke foretrukket?
I3 i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA