Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

P85D kjøpere, når forventes bilen? Pluss div info

Startet av AndreS, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:05

« forrige - neste »

Havebigfun

Tesla kommer til å gjøre alt de kan for å utlevere så mange biler som overhodet mulig innen utgangen av Mars- kommer til å bli hektisk mot slutten av måneden- siste bil fikk jeg utlevert 310314- det var fullt "trøkk" med dertil dårlig kvalitet på detailingen.

weld77

Kollega av meg valgte April siden han ville vente til vinteren var over, ble fremskyndet til "sent mars" så de er nok ganske hyppe på å få ut så mange som mulig. Tipper at antall nye bilder faller til nesten ingen når dette rushet er over, og så kommer Model X - køen mot slutten av året / neste år.

fviken

2015: Tesla Model S P85D (rød) (kondemnert)
2019: Tesla Model 3 (grå) (Solgt)
2021: Auto RS E-tron GT (rød) (selges snart)
2022: Tesla Model S Plaid (rød)

teslanor

Sitat fra: Toosleezaay på fredag 27. februar 2015, klokken 13:27
Han har vel betalt for dem også da? Det må være surt. Burde få NextGen kostnad tilbakebetalt, og oppgradering så snart det lar seg gjøre, og det gratis. Stygg sak.

Hadde levering av min P85D 27. februar. Bestilt og bekreftet NextGen seter og disse setene har hele tiden vært spesifisert i mottatt bekreftelse fra Tesla, på My Tesla og på sluttfaktura.
Så får jeg vite fra produktspesialisten etter at jeg hadde møtt opp i Drammen for å hente bilen at den likevel manglet NextGen... Bilen var utstyrt med vanlige sorte skinnseter. Fikk lovnad om utskiftning til NextGen når de kom til landet, men ingen tidshorisont i det hele tatt. Hun som hadde med levering beklaget det hele veldig og fikk med gummimatter gratis. Burde man ha rett på noen ytterligere kompensasjon fra Tesla i disse tilfellene der man har bestilt og betalt for noe man ikke får når bilen hentes?

Jimpec

Det burde man ha..
De kan ikke ta for gitt at man skal ta til takke med det sånn uten videre. Plastmatter er ikke nok..
Men men. Nye seter om litt er jo ikke feil. F

Fri Service i 5 år burde være obligatorisk.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Mr.Hansen

"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Tesla P85D

Hvis dem skal klare å utlevere min bil til avtalt tid så tipper jeg det kommer en båt med tesla biler til drammen denne uken. Noen som har peiling på hvilken båt det kan være?
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D


Trustno1

Jeg så i dag at jeg hadde fått final invoice uten at jeg har vært klar over det.
Den ble lagt inn på mytesla 20/02 og jeg har forventet levering 19/03

Var i kontakt med DS 19/02 og fikk beskjed om at jeg ble kontaktet ca 3 uker før levering, men har enda ikke hørt noe.

Hva er deres erfaring angående estimert dato på final invoice, kan jeg regne med at den stemmer nogenlunde?

Omnilord

Hos meg sto estimert levering til 7. mars på final invoice som dukket opp 18. februar.

Info fra DS om leveringstidspunkt fikk jeg 24. februar – nesten tre uker før utlevering som er 14. mars.
X Sig reservert

Mr.Hansen

#1255
Fikk Final Invoice i dag med estimert leveringsdato 29 mars.

Gikk i produksjon 29 jan. Ferdig den 4 feb.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Dennis

Enda ikke fått final invoice til min så da spøker det nok for sen mars levering.

Min bil nr 2 (Første ble ødelagt under prod) Ble ferdig produsert 11 februar. Noen andre her med bil ferdig rundt den datoen som har fått utleveringsdato?

Martinius

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 04. mars 2015, klokken 08:48
Enda ikke fått final invoice til min så da spøker det nok for sen mars levering.

Min bil nr 2 (Første ble ødelagt under prod) Ble ferdig produsert 11 februar. Noen andre her med bil ferdig rundt den datoen som har fått utleveringsdato?

Min S85D gikk i transit 10.02 etter 3-4 dager i produksjon, og har levering 30.03 på final invoice. Info fra MyTesla så den er jo ikke til å stole på.

btsvennes

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 04. mars 2015, klokken 08:48
Enda ikke fått final invoice til min så da spøker det nok for sen mars levering.

Min bil nr 2 (Første ble ødelagt under prod) Ble ferdig produsert 11 februar. Noen andre her med bil ferdig rundt den datoen som har fått utleveringsdato?

Er flere 85D'er men overgang fra produksjon til transit rundt samme dato som deg som har fått final invoice. Min P85D gikk i transit 7. februar (etter å ha vært 29 dager i produksjon) og jeg har ikke fått noen final invoice heller. Ventetiden begynner virkelig å ta på...  :(
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

evneveik

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 04. mars 2015, klokken 08:48
Enda ikke fått final invoice til min så da spøker det nok for sen mars levering.

Min bil nr 2 (Første ble ødelagt under prod) Ble ferdig produsert 11 februar. Noen andre her med bil ferdig rundt den datoen som har fått utleveringsdato?

Min gikk i transit 12. eller 13.feb, kontaktet ds den 16. men han hadde ingen info da, skulle komme med info når den var på båten. Har levering i april, men ser den er estimert sen mars, men ingen final invoice eller leveringsdato enda.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA