Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Litium-ionbatteri - titandioksid - kortere ladetid og lengre levetid

Startet av sigurdi, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 15:48

« forrige - neste »

sigurdi

Nye batteri teknologier blir anonsert omtrent daglig, men denne teknologien er mer viderutvikling av nåværende litium ion og samtidig som nåværende produksjon kan ta nytte av vitenskapen.

Kanksje dette blir de nye batteriene Giga fabrikken kommer til å produsere. :-)

http://www.hardware.no/artikler/dette-batteriet-kan-lades-superraskt/164364
http://www.sciencedaily.com/releases/2014/10/141013090449.htm
Horten
Model X90D (18.03.17)

Espen Hugaas Andersen

Ser ut som en avart av LTO kjemien. LTO sliter med veldig lav energitetthet (Wh/kg), så da er det naturlige spørsmålet om de har klart å forbedre dette.

Jeg kan ikke se at det kommer frem av artikkelen.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

sigurdi

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:51
Ser ut som en avart av LTO kjemien. LTO sliter med veldig lav energitetthet (Wh/kg), så da er det naturlige spørsmålet om de har klart å forbedre dette.

Jeg kan ikke se at det kommer frem av artikkelen.
Eneste jeg la merke til i den engelske artikkelen var dette:
Men sier ikke noe om Wh/kg, bare energimengde på volume. :-)

Sitat fra: sciencedailyHowever, Prof Chen's new cross-linked titanium dioxide nanotube-based electrodes eliminate the need for these additives and can pack more energy into the same amount of space.
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA