Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Car-net problemer

Startet av Handyman, tirsdag 14. oktober 2014, klokken 09:45

« forrige - neste »

Handyman

I helga sluttet Car-net å helt å fungere. Store deler av lørdag og søndag fikk jeg ikke logget inn engang.
Systemet har for min del, frem til nå, fungert tålig greit, men litt tregt.  Fikk e-up`en i august.

På mandag ble det mulig å logge inn, men gamle data for batteriet og klimaanlegget vises, og ingen innstillinger kan endres. Får nå beskjed om at: "Prosessen ble låst. Det blir sent for mange forespørsler". Dette gjelder både nettsiden og Appen.
Alle historiske kjøredata har forsvunnet, også i bilen! Antok at dataene i bilen lå lokalt, men de er slettet. Har ikke rørt innstillingene i bilen, så dataene må ha blitt slettet av systemet.
Har blitt fortalt at dette har skjedd med flere. Blandt annet en kundebehandler jeg snakket med hos Møller.
De sier at det er "tregheter" i systemet, men på meg virker det som at systemet har brutt helt sammen.
Noen andre som opplever det samme? eller har løsning på problemet?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Terjer

Sitat fra: tomelin på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 09:45
I helga sluttet Car-net å helt å fungere. Store deler av lørdag og søndag fikk jeg ikke logget inn engang.
Systemet har for min del, frem til nå, fungert tålig greit, men litt tregt...
Noen andre som opplever det samme? eller har løsning på problemet?

Jeg har også hatt mange av de samme problemene hele helgen og i går ...og i dag tidlig. Jeg har derimot ikke mistet noen data "i bilen".
VW e-up!
MG4

Panzer UP

Jeg kjøpte flett ny E up på fredag nå nettopp og jeg får ikke registrert bilen. Får bare melding om at den ikke kan registrere Chassisnummeret mitt. Selger påstår at Car Net er nede og at jeg måtte vente til søndag....

Folkevogn eOPP

hans.ks

Skal stemme det i følge siste driftsmelding.
E-Golf med ventepumpe.

Panzer UP

Nå virker det tilsynelatende.  Har hatt problemer med å gå inn på Bil menyen. Hele appen krasjer når jeg prøver.  Så ble bilen slettet fra kontoen,  så jeg måtte legge den inn på nytt. Men det fungerer igjen nå. Underlig tjeneste de leverer.
Folkevogn eOPP

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA