Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil ved kommunikasjon - hurtiglading!

Startet av Bjoris, søndag 12. oktober 2014, klokken 19:08

« forrige - neste »

Bjoris

Passe eplekjekk ladet jeg til 80% på Seljestad fordi jeg uanset kunne lade litt i  Rosendal så jeg slapp å pine, det er 132 km hjem og det regner godt. Jeg kjørte bra hardt for å rekke en ferge så kun tre streker igjen da jeg ankom, men så mitt første ladeproblem noen gang "feil ved kommunikasjon" står det, men no må være galt med lader for det røde lyset kommer ikke på pistolen, gjør det ikke det før en trykker "start" og kommunikasjonssjekken skjer? Får et ørlite øyeblikk ett blått lys i det jeg trykker på start...

Det kjiipt med gratis lader er at det jo ikke er noe sted å ringe en søndag kveld! Synd det ikke er backup shuko uttak på hurtigladerene...

Tviler på det er bilen som har feil, ladet fint her på fredag, laderen er grønn på status og displayet fungerer, har resatte den med nødvryteren også uten hell... Det var den søndagskvelden, grrr

Electric

Sitat fra: bjoris på søndag 12. oktober 2014, klokken 19:08
Passe eplekjekk ladet jeg til 80% på Seljestad fordi jeg uanset kunne lade litt i  Rosendal så jeg slapp å pine, det er 132 km hjem og det regner godt. Jeg kjørte bra hardt for å rekke en ferge så kun tre streker igjen da jeg ankom, men så mitt første ladeproblem noen gang "feil ved kommunikasjon" står det, men no må være galt med lader for det røde lyset kommer ikke på pistolen, gjør det ikke det før en trykker "start" og kommunikasjonssjekken skjer? Får et ørlite øyeblikk ett blått lys i det jeg trykker på start...

Det kjiipt med gratis lader er at det jo ikke er noe sted å ringe en søndag kveld! Synd det ikke er backup shuko uttak på hurtigladerene...

Tviler på det er bilen som har feil, ladet fint her på fredag, laderen er grønn på status og displayet fungerer, har resatte den med nødvryteren også uten hell... Det var den søndagskvelden, grrr

Hvilken utgave av leaf ? EV Power sin hurtiglader ? Antar den vanlige laderen funker....hvis ikke så kan det være noe annet....ladekortet i PDM/tower junction

Bjoris

#2
ABB lader, ladet uten problem på samme lader fredag så noe har skjedd! har nå nødladet så jeg kom meg på ferja, en strek igjen så nå håper jeg hurtigladeren fungerer på andre siden er er bare ett par km å kjøre fra ferga.

Merker at dette setter en liten demper på entusiasmen min for elbil,'men jeg er sjeleglad jeg sendte mor og barn med Teslaen ned fra fjellet. Hun var på nippe til å ta Leafen etter at jeg har forklar hvor enkelt det nå er å kjøre også til fjells med Leafen, etter at det ble hurtigladeren både i Rosendal og Odda.

Ser en dame har hatt akkurat samme problem på laderen i Etne, hun har lagt ut en kommentar under hurtiglader kartet! Tipper det er laderene det blir noe surr med...

Electric

Sitat fra: bjoris på søndag 12. oktober 2014, klokken 21:02
ABB lader, ladet uten problem på samme lader fredag så noe har skjedd! har nå nødladet så jeg kom meg på ferja, en strek igjen så nå håper jeg hurtigladeren fungerer på andre siden er er bare ett par km å kjøre fra ferga.

Merker at dette setter en liten demper på entusiasmen min for elbil,'men jeg er sjeleglad jeg sendte mor og barn med Teslaen ned fra fjellet. Hun var på nippe til å ta Leafen etter at jeg har forklar hvor enkelt det nå er å kjøre også til fjells med Leafen, etter at det ble hurtigladeren både i Rosendal og Odda.

Ser en dame har hatt akkurat samme problem på laderen i Etne, hun har lagt ut en kommentar under hurtiglader kartet! Tipper det er laderene det blir noe surr med...

Jeg vil tippe det er selve hurtigladerne jeg også. Hvis vanlig lading funker, så har jeg ikke hørt at bare hurtigladeren gir seg. Tror de evt fyker samtidig - uten å være 100 % sikker.

Bjoris

#4
Da lader jeg på Stord, ingen problem og rimelig deilig å få varme igjen:) Nei, det må være ett lader problem, men ganske kjiipt når laderen er grønn og alt ser ut til å fungere!

emil

Ingen telefon man kan ringe for å få resatt laderen?

kakraemer

Sitat fra: bjoris på søndag 12. oktober 2014, klokken 21:02
ABB lader, ladet uten problem på samme lader fredag så noe har skjedd! har nå nødladet så jeg kom meg på ferja, en strek igjen så nå håper jeg hurtigladeren fungerer på andre siden er er bare ett par km å kjøre fra ferga.

Merker at dette setter en liten demper på entusiasmen min for elbil,'men jeg er sjeleglad jeg sendte mor og barn med Teslaen ned fra fjellet. Hun var på nippe til å ta Leafen etter at jeg har forklar hvor enkelt det nå er å kjøre også til fjells med Leafen, etter at det ble hurtigladeren både i Rosendal og Odda.

Ser en dame har hatt akkurat samme problem på laderen i Etne, hun har lagt ut en kommentar under hurtiglader kartet! Tipper det er laderene det blir noe surr med...

Det der har vært en gjenganger på Lyse sin ABB lader i Luravika, Sandnes.
SÅ bilen er nok 100% i orden.
Hvit Japan Leaf siden april 2014.
1.reg. mai 2013.
Aldri mer Nissan!!

Bjoris

#7
Denne laderen er gratis så dermed ikke noe online support, men snakket med eieren i dg og det var et kjent problem som de pt ikke hadde funnet ut av...:(

Til info om andre skulle komme i samme uføre, Kvinnherad Energi som eier laderen har kontorer i Dimmelsvik, ca 4 km lengre ut i fjorden, der har de fastmontert en 16A ladekladd som passer Miev og Leaf. Det er også ekstra stikk der om du har annen elbil... Spørs om jeg hadde rukket siste ferge den kvelden om jeg måtte lett på måfå etter stikk og så ladet på 10A...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA