Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Første service i midten av november -14, hva må jeg huske å få med?

Startet av Birger, søndag 12. oktober 2014, klokken 15:38

« forrige - neste »

Birger

Det er nå tid for første service. Det er noen saker jeg vet jeg må ta opp:
- det kommer noe vann inn ved venstre frontvindu dersom jeg ikke er svært forsiktig når jeg vasker bilen.
- dugg i en lykt bak
- måtte polere bort missfarging/striper under speilene i vinter. Har ikke sett dette gjenta seg i sommer.

Det er de to problemene jeg har etter snart ett år og 17000km.

Så er det oppgraderinger:
- forsterket beskyttelse av batteripakken

Er det flere saker som jeg bør ta opp med Tesla nå?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

petersv

De har en liste på ditt VIN på service bulletins som skal utføres, så du trenger ikke passe på dette selv :) Artig å lese over etterpå hva de har gjort.

Birger

Sitat fra: petersv på søndag 12. oktober 2014, klokken 16:12
De har en liste på ditt VIN på service bulletins som skal utføres, så du trenger ikke passe på dette selv :) Artig å lese over etterpå hva de har gjort.
Det er jo betryggende.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Havebigfun

Oppgradering av laderne til 16/32 A
Bytte festebrakettene til speilene.
Mtp kondens ville jeg vurdert å ikke si noe- de åpner dreneringen slik at mye vann renner gjennom - med tilsmussing til følge- sålangt har de ingen bærekraftig løsning på dette problemet. :(

Jeg ville nevnt det så det ikke blir misforståelser ellers bytter/skifter de etter bulletin, bla. noen skruer i hjuloppheng osv

Teslaguten

Hjulstillingskontroll/justering.

Misfarging i vinter er frå speilbrakettar som korroderer i kontakt med vatn og salt. Du får nok tilbod om elektrisk innfellbare til kr 5000,-

Panotak knirk behandling.

Bytt sidevindu framme om vertikale striper.
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

Birger

Sitat fra: Teslaguten på søndag 12. oktober 2014, klokken 22:46
Hjulstillingskontroll/justering.

Misfarging i vinter er frå speilbrakettar som korroderer i kontakt med vatn og salt. Du får nok tilbod om elektrisk innfellbare til kr 5000,-

Panotak knirk behandling.

Bytt sidevindu framme om vertikale striper.

Takker. Det med sidevinduet hadde jeg glemt. Det er kommet noen stygge riper på venstre vindu fremme.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Muffinman


Birger

Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA