Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye seter

Startet av 50%NoFuel, lørdag 11. oktober 2014, klokken 02:14

« forrige - neste »

sigurdi

Kan bekrefte at P85D setene er gode å sitte i.
Hardhet omtrent som de gamle, men mye bedre sidestøtre og noe lavere på et vis. :-)

Bilder fra D Eventen med hendler som gammel bil er nok tatt av den hvite bilen som var utstilt for å vise software, det var en P85 med P85D skilt bak. Åpnet Frunk og der var det ikke motor.
Alle produserte P85D kjørte rundt på "banen".
Begge bilene jeg satt på med, hadde nytt design på hendler.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Hyperstress

Sitat fra: sigurdi på torsdag 13. november 2014, klokken 22:52
Kan bekrefte at P85D setene er gode å sitte i.
Hardhet omtrent som de gamle, men mye bedre sidestøtre og noe lavere på et vis. :-)

Bilder fra D Eventen med hendler som gammel bil er nok tatt av den hvite bilen som var utstilt for å vise software, det var en P85 med P85D skilt bak. Åpnet Frunk og der var det ikke motor.
Alle produserte P85D kjørte rundt på "banen".
Begge bilene jeg satt på med, hadde nytt design på hendler.

Mulig jeg har gått glipp av noe i denne posten, men hvilke hendler er det du mener? Blinklys etc?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

sigurdi

Ble nevnt at bilder fra eventen var av bil med gammel posisjon på hendlene på rattstammen.
Cruise kontroll blandt snnet har byttet plass.
Dette var nok 85 uten D bilen som var demo for display.
De som kjørte demo hadde ny posisjon på hendlene.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Øyvind.h

Sitat fra: Hyperstress på fredag 14. november 2014, klokken 00:10
Sitat fra: sigurdi på torsdag 13. november 2014, klokken 22:52
Kan bekrefte at P85D setene er gode å sitte i.
Hardhet omtrent som de gamle, men mye bedre sidestøtre og noe lavere på et vis. :-)

Bilder fra D Eventen med hendler som gammel bil er nok tatt av den hvite bilen som var utstilt for å vise software, det var en P85 med P85D skilt bak. Åpnet Frunk og der var det ikke motor.
Alle produserte P85D kjørte rundt på "banen".
Begge bilene jeg satt på med, hadde nytt design på hendler.

Mulig jeg har gått glipp av noe i denne posten, men hvilke hendler er det du mener? Blinklys etc?
De har endret plassering av blinklys og cruise.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

mr.rs4

Sitat fra: Hyperstress på fredag 14. november 2014, klokken 00:10
Sitat fra: sigurdi på torsdag 13. november 2014, klokken 22:52
Kan bekrefte at P85D setene er gode å sitte i.
Hardhet omtrent som de gamle, men mye bedre sidestøtre og noe lavere på et vis. :-)

Bilder fra D Eventen med hendler som gammel bil er nok tatt av den hvite bilen som var utstilt for å vise software, det var en P85 med P85D skilt bak. Åpnet Frunk og der var det ikke motor.
Alle produserte P85D kjørte rundt på "banen".
Begge bilene jeg satt på med, hadde nytt design på hendler.

Mulig jeg har gått glipp av noe i denne posten, men hvilke hendler er det du mener? Blinklys etc?
Du har testet ut dem setene? I en P85D? I USA?
Har du ikke bilder å vise frem? Alltid kjekt å se bilder :-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

lurium

Da blir det likt som på BMW... perfekt :)

sigurdi

Sitat fra: mr.rs4 på fredag 14. november 2014, klokken 19:35
Sitat fra: Hyperstress på fredag 14. november 2014, klokken 00:10
Sitat fra: sigurdi på torsdag 13. november 2014, klokken 22:52
Kan bekrefte at P85D setene er gode å sitte i.
Hardhet omtrent som de gamle, men mye bedre sidestøtre og noe lavere på et vis. :-)

Bilder fra D Eventen med hendler som gammel bil er nok tatt av den hvite bilen som var utstilt for å vise software, det var en P85 med P85D skilt bak. Åpnet Frunk og der var det ikke motor.
Alle produserte P85D kjørte rundt på "banen".
Begge bilene jeg satt på med, hadde nytt design på hendler.

Mulig jeg har gått glipp av noe i denne posten, men hvilke hendler er det du mener? Blinklys etc?
Du har testet ut dem setene? I en P85D? I USA?
Har du ikke bilder å vise frem? Alltid kjekt å se bilder :-)
Var på D-Eventen.
Tok desverre ikke bilder av setene, mye mer opptatt sv å sette meg inn og være med på prøveturer.
Har lagt ut mobil opptak av prøvetur.
Fikk en tur i passasjer setet og en i baksetet. :-)
Er bare å glede seg, bare en ting å si, strikkhopping er litt kjappere. :-)
Var kø, så fort inn/ut og mest fokus på kjøreturen, var og klokka 04-06 om morgenen for meg, så glemte desverre mye jeg skulle, burde sett og spurt om.
Eksempel, hilste på sjef designeren, og spurte ikke om de har løst ski problematikken på X. :-(
Men kjøpte Tesla veske til fruen og hadde en super kveld og det var det viktigste.
Var nede for å se på X, Model S er ikke en bil som passer for vårt bruk.
Horten
Model X90D (18.03.17)

lurium

Hva med model S gjør at den ikke egner seg for ditt bruk?

Nå som den jo har model X understell.... så er jo den på mangen måter en X bare lavere.

mr.rs4

Sitat fra: sigurdi på fredag 14. november 2014, klokken 23:49
Sitat fra: mr.rs4 på fredag 14. november 2014, klokken 19:35
Sitat fra: Hyperstress på fredag 14. november 2014, klokken 00:10
Sitat fra: sigurdi på torsdag 13. november 2014, klokken 22:52
Kan bekrefte at P85D setene er gode å sitte i.
Hardhet omtrent som de gamle, men mye bedre sidestøtre og noe lavere på et vis. :-)

Bilder fra D Eventen med hendler som gammel bil er nok tatt av den hvite bilen som var utstilt for å vise software, det var en P85 med P85D skilt bak. Åpnet Frunk og der var det ikke motor.
Alle produserte P85D kjørte rundt på "banen".
Begge bilene jeg satt på med, hadde nytt design på hendler.

Mulig jeg har gått glipp av noe i denne posten, men hvilke hendler er det du mener? Blinklys etc?
Du har testet ut dem setene? I en P85D? I USA?
Har du ikke bilder å vise frem? Alltid kjekt å se bilder :-)
Var på D-Eventen.
Tok desverre ikke bilder av setene, mye mer opptatt sv å sette meg inn og være med på prøveturer.
Har lagt ut mobil opptak av prøvetur.
Fikk en tur i passasjer setet og en i baksetet. :-)
Er bare å glede seg, bare en ting å si, strikkhopping er litt kjappere. :-)
Var kø, så fort inn/ut og mest fokus på kjøreturen, var og klokka 04-06 om morgenen for meg, så glemte desverre mye jeg skulle, burde sett og spurt om.
Eksempel, hilste på sjef designeren, og spurte ikke om de har løst ski problematikken på X. :-(
Men kjøpte Tesla veske til fruen og hadde en super kveld og det var det viktigste.
Var nede for å se på X, Model S er ikke en bil som passer for vårt bruk.
Har du link til utlagt fil om prøve turen? Har ikke fått med meg at noen her har filmet test tur
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

eadie

Noen som vet når vi kan håpe på å få kjøpt og installert nye seter i model S som retrofit?
Ble sagt det skulle være mulig, så må snart faktisk også bli mulig?
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Havebigfun

spørs om prisen blir så høyt at det blir billigere å selge bilen og å kjøpe en ny med rett utstyr.

Diravi

Obs - "nye seter" dekker både oppgraderingen av de vanlige setene og de nye Performance-setene. Greit å være spesifikk på hva man mener. Begge deler kommer nå.

Som noen har nevnt i en annen tråd så har bilen(e) som ble testet av Euro-NCAP nye seter med forhøyde hodestøtter bak. Det er ganske lett å se på videoklippene. Men det ser også ut som om de har samme inndeling på skinnet i sitteputene som dagens seter, altså motsatt av ny Performance.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Hyperstress

At de "vanlige setene" har fått større nakkestøtter bak er en forbedring, men vet noen om det er gjort mer i denne omgang?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 15. november 2014, klokken 12:01
At de "vanlige setene" har fått større nakkestøtter bak er en forbedring, men vet noen om det er gjort mer i denne omgang?
Tesla Stavanger (i Sandnes  ;)) hadde fått et par nye S60 og S85 med vanlige seter. Eneste jeg kunne merke på setene var de høyere nakkestøttene bak. Ellers ingen endringer jeg la merke til, og ellers ingen andre som den lokale representanten kjente til. Kan selvfølgelig være noe under overflaten som ikke er synlig mhp: i oppbygging, fasthet etc. - men det er for kjennere som har TMS fra før av.
Hendlene for blinklys og CC var plassert på "ny måte" som vist på bildet i tidligere post; blinklys og visker øverst, CC nederst.

P85_Norway

Sitat fra: Knnot på torsdag 30. oktober 2014, klokken 14:22
Krysser fingre og tær for at det blir tilvalg for S85D og med nye setene...
Dette kommer, fra Tesla forum:
I have an email from Jerome Guillen saying that the next gen seats will be offered on all MS models, but the P85D is getting priority while supplies are constrained. Given this thread's OP, and the Guillen statement, if you want the better seats, you might wait a few months.
http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/new-performance-leather-seats-upgrade
Tesla M3 Performance

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA