Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye seter

Startet av 50%NoFuel, lørdag 11. oktober 2014, klokken 02:14

« forrige - neste »

Cato76

Sitat fra: Sponzo på fredag 17. oktober 2014, klokken 01:00
Sitat fra: Cato76 på torsdag 16. oktober 2014, klokken 10:33
Jeg skal inn å bytte førersete på min bil om to uker pga unormalt mye slitasje i skinnet (mente de på forrige service). Håper at jeg får like gode seter som jeg har nå, for jeg har ikke blitt sliten i ryggen en eneste gang i Tesalen (etter 8-10 timer bak rattet) ...det ble jeg derimot i mine forrige biler VW Tiguan og Audi A4.

Hei Cato,
Har du evt. noen bilder av slitasjen på setene dine? Jeg har ikke problemer med skinnet men derimot slitasje og misfarging på stoffet/alcantara på min P85

Lurer på om jeg kan få byttet mine seter også

Hadde et bilde liggende fra august (da jeg fikk bekreftet at setet skulle byttes) Som du ser så er skinnet sprukket og veldig slitt på venstre kant av førersete. Det er mye verre nå! Jeg har ingen unormal inn/ut-stigning av bilen, bruker heller ikke sandpapirbukser (...). Så lenge Tesla ordner opp, og de nye setene har en bedre skinnkvalitet, så er ikke jeg grinete av den grunn.  :)

Synest forresten at de nye-nye setene er løftet flere hakk! Performance setene i bilen min er OK, men hadde jeg fått valget så hadde jeg fjernet den røde pølsen som er trukket som en søm rundt hele setet (litt 80-talls)...  8)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Cato76

La de bilde av nye og gamle seter ved siden av hverandre, og de ser så mye bedre ut (både bak og fremme)  8)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Knnot

Sitat fra: Haknys på fredag 17. oktober 2014, klokken 12:30
Knnot: Lårstøtten er ikke uttrekkbar

:'(

Vil anta, som tidligere referert til, at setene kommer også til S60 og S85.

Diravi

Sitat fra: Cato76 på fredag 17. oktober 2014, klokken 13:54
La de bilde av nye og gamle seter ved siden av hverandre, og de ser så mye bedre ut (både bak og fremme)  8)

Skulle gjerne visst hvor du sourcet det nederste bildet fra, for det er nemlig IKKE de gamle setene du har nederst. Sjekk hodestøttene bak - de er åpenbart justerbare. Vil ha!

Resten av setene ser helt likt ut som dagens - og det kan jeg leve med hvis jeg får høyderegulerbare seter bak. De nye setene ser ut som det er litt bedre lårstøtte ved at de er mer bøtteformet. Men faste hodestøtter i den høyden bak kommer til å ta en del sikt. Kan vel leve med det også...  8)

Kan de nederste være nye standardseter, og at man enten må kjøpe P eller (senere) betale et tillegg for ikke-P for å få Performance-setene som er avbildet øverst?

2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Johnny

Sitat fra: Diravi på fredag 17. oktober 2014, klokken 19:12

Skulle gjerne visst hvor du sourcet det nederste bildet fra, for det er nemlig IKKE de gamle setene du har nederst. Sjekk hodestøttene bak - de er åpenbart justerbare. Vil ha!


Tror det er dette bildet jeg så for ett år siden mens jeg ventet på bilen min. Hadde da et håp om at det var noe slikt jeg ville få. Dengang ei!
TMS og eGolf.

rr2000

P85D

darthy001

Fikk igår testet setene på den nye P85+, i Steel Grey, som står utstilt på Skøyen i disse dager.

Og jeg mener at disse setene er bedre enn setene som ble levert på de første bilene her i Norge. De er enda ikke helt der jeg skulle ønske at det var, men merkbart bedre.

Tilfeldigvis fikk jeg i dag lånt sjefen min sin P85+, som ble levert i september 2013, da jeg ønsket teste om den går OK inn i garasjen hjemme. Og dette bekreftet min rompefølelse her. Setene på den bilen var ikke like gode.

Ikke helt sikker på hva som faktisk er forskjellig, men likte de på Steel Grey-bilen merkbart bedre som nevnt.

Så det lover godt for de helt nye setene for min del i hvert fall :)

BMW850

Denne forbedringen skjedde ca i februar i år hvor de monterte mykere fjærer i setene.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

darthy001

Sitat fra: BMW850 på torsdag 23. oktober 2014, klokken 14:55
Denne forbedringen skjedde ca i februar i år hvor de monterte mykere fjærer i setene.
Jepp har lest om den endringen, men ikke testet den personlig før nå. I hvert fall ikke med under ett døgns mellomrom mellom de to bilene.

jkirkebo

Sitat fra: darthy001 på torsdag 23. oktober 2014, klokken 14:13
Fikk igår testet setene på den nye P85+, i Steel Grey, som står utstilt på Skøyen i disse dager.

Og jeg mener at disse setene er bedre enn setene som ble levert på de første bilene her i Norge. De er enda ikke helt der jeg skulle ønske at det var, men merkbart bedre.

Tilfeldigvis fikk jeg i dag lånt sjefen min sin P85+, som ble levert i september 2013, da jeg ønsket teste om den går OK inn i garasjen hjemme. Og dette bekreftet min rompefølelse her. Setene på den bilen var ikke like gode.

Ikke helt sikker på hva som faktisk er forskjellig, men likte de på Steel Grey-bilen merkbart bedre som nevnt.

Så det lover godt for de helt nye setene for min del i hvert fall :)

Hmm, interessant. Jeg har jo en 13 mnd. gammel P85+ og hadde nylig en helt ny S85 med sportsseter som lånebil i 4-5 dager. Personlig synes jeg setene i min P85+ er bedre. Fikk også følelsen av at jeg satt høyere i den nye, fikk liksom ikke setet lavt nok ned? (har det helt nederst i bakkant)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

darthy001

@jkirkebo at setet var litt høyere kan stemme. Stusset litt på at jeg nesten gikk helt i taket på den nye. Men fiklet ikke veldig mye med høydejusteringen.

Ref hva som er best så er det helt sikkert avhengig av størrelse, vekt og preferanser. De nye føltes mer som "sportsseter" enn de gamle for min del i hvert fall. Så en merkbar men samtidig liten endring i positiv retning for min bakende ;D

Begge disse bilene har uansett for lite støtte for lårene mine for min smak. Men det blir nok uansett bare marginalt, hvis noe, endret i de helt nye setene uansett. I hvert fall hvis bildene er representative. Så det må jeg bare lære meg å leve med ser det ut til.

K-billy

P85D med tekstilseter, blir det helt feil?
Jeg foretrekker vanligvis tekstilseter (ikke så kaldt og glatt som skinn), og når det i tillegg gir en besparelse på 22 K, er det fristende...

Muffinman

Jeg tenker at når man sikter seg inn på en P85D er det litt pussig å svinge sparekniven. Aksen blir du fort lei av, men setene skal du sitte i hvert eneste sekund du kjører bilen. Om jeg skulle valgt P85D ville de nye setene være den eneste motivasjonen. Og de får man vel ikke i tekstil :)

Om man MÅ ha tekstil ville vel kanskje ne S85D med rikelig utstyr være et bedre valg. Men skal man ha det "verste"...vel, det koster å være kar.

Amoss

Sitat fra: K-billy på lørdag 25. oktober 2014, klokken 12:54
P85D med tekstilseter, blir det helt feil?
Jeg foretrekker vanligvis tekstilseter (ikke så kaldt og glatt som skinn), og når det i tillegg gir en besparelse på 22 K, er det fristende...

Dersom tekstilseter er hva du selv foretrekker - noe forsåvidt jeg også gjør - så blir ikke det i seg selv feil. Man "" ikke kjøpe skinn man ikke selv foretrekker bare for at man kjøper en dyr/sprek bil. Unntaket måtte være dersom du kjøper for å selge igjen om kort tid...
Model S 85D

Diravi

Litt konfigurator-nerding: Dersom man sammenligner nye/gamle bakseter i konfiguratoren og veksler fram og tilbake mellom alternativene, så går det frem at det er ulik vinkel på dem. Det kan jo delvis være forskjeller i bildet og ikke i virkeligheten, men det virker åpenbart at øverste del av seteryggen i hvert fall er vinklet brattere slik at man nå sitter med hodet noe lenger frem og godt unna tverrdrageren mot bakluken. Selve sitteputen fremstår også noe mindre vinklet samtidig som man sitter dypere fordi puten har et flatt felt før den begynner å skrå oppover mot forsetene.

Alt dette burde borge for en bedre sittestilling, men jeg er fortsatt skeptisk til lårstøtten med sitteputens forkant så lavt over gulvet i baksetet. Håper de nye setene snart dukker opp på en demobil i Norge og at de kan bestilles til annet enn P-modellene også.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA