Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye seter

Startet av 50%NoFuel, lørdag 11. oktober 2014, klokken 02:14

« forrige - neste »

boppus

Sitat fra: Knnot på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 12:33

EDIT: Ut i fra hva jeg har lest skal disse setene legges til alle utgavene av Modell S, ikke bare for Performance.

Link?

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

PerC

Sto noe om nye seter på alle D modellene her: http://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/2j4999/order_changing_and_q_a_after_the_devent/                                                                                         
On the Tesla configuration page it says the improved seats will come to the P85D first. If I change my order, or place a new order and opt for a 85D, will I get the improved seats as well?
Yes, The 85D's will all have the improved seats. The P85D will just be delivered sooner.

NegativeElectrode

Svært gode nyheter!

Akkurat disse nye setene burde Tesla kunne sette inn i eldre TMS kanskje? Det er vel en av de mest etterspurte endringene hos eksisterende eiere, som ikke krever omfattende ombygging (med mindre det er nytt styringssystem for disse setene).
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Knnot

Forsetene skulle vel greit la seg bytte ut, forutsatt at det ikke er fester eller mindre/større dimensjoner som setter begrensninger. Baksetene ser litt mer tricky ut, men lar seg vel gjerne ettermontere.

NegativeElectrode

Sitat fra: Knnot på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 14:15
Forsetene skulle vel greit la seg bytte ut, forutsatt at det ikke er fester eller mindre/større dimensjoner som setter begrensninger. Baksetene ser litt mer tricky ut, men lar seg vel gjerne ettermontere.

En ting som jeg håper på er at mindre motor bak enten gir mer bagasjeplass og/eller høyde mellom sitteflate og tak. Hvis det er sånn vil ikke nye bakseter passe til endre modeller vil jeg tro.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Nuvolari

Jeg tror både bakseter og forseter kommer til å bli mulig å bytte til den nye typen mot et mellomlegg. De gamle baksetene er farlig å benytte av voksne personer ettersom hodeputene er for lave og Tesla vil derfor være positive til at flest mulig oppgraderer setene.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Brede

Sitat fra: NegativeElectrode på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 14:46
Sitat fra: Knnot på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 14:15
Forsetene skulle vel greit la seg bytte ut, forutsatt at det ikke er fester eller mindre/større dimensjoner som setter begrensninger. Baksetene ser litt mer tricky ut, men lar seg vel gjerne ettermontere.

En ting som jeg håper på er at mindre motor bak enten gir mer bagasjeplass og/eller høyde mellom sitteflate og tak. Hvis det er sånn vil ikke nye bakseter passe til endre modeller vil jeg tro.

Ut i fra bilder av D-chassiet så ser det ut for at de bruker akkurat de samme dimensjonene på konstruksjon rundt bakmotor, dermed vil nok ikke ledig plass endre seg her.

NegativeElectrode

Sitat fra: Brede på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 16:05
Sitat fra: NegativeElectrode på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 14:46
Sitat fra: Knnot på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 14:15
Forsetene skulle vel greit la seg bytte ut, forutsatt at det ikke er fester eller mindre/større dimensjoner som setter begrensninger. Baksetene ser litt mer tricky ut, men lar seg vel gjerne ettermontere.

En ting som jeg håper på er at mindre motor bak enten gir mer bagasjeplass og/eller høyde mellom sitteflate og tak. Hvis det er sånn vil ikke nye bakseter passe til endre modeller vil jeg tro.

Ut i fra bilder av D-chassiet så ser det ut for at de bruker akkurat de samme dimensjonene på konstruksjon rundt bakmotor, dermed vil nok ikke ledig plass endre seg her.

Det eneste som man faktisk vet nå, er vel at døråpninger bak blir større. Om det har noe å si for "geometrien"/dimensjoner i setene vil vise seg.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

aness

Fra bloggen:

Other Product Updates

Our commitment to continuous improvement extends to other features of Model S, and we have recently made several updates to the car. The following features are either in production or will be delivered with Dual Motor Model S (as indicated).

Seat comfort improvements and taller headrests for whiplash protection

Improvements for a quieter cabin
Wider rear door opening
Electrically opening, self-closing charge port door on Dual Motor Model S (delivered with Dual Motor Model S)
Increased visor size and larger vanity mirror
Parcel shelf and front trunk cargo net now standard
Air ionizer and carbon filter for cabin air purity
Updated steering column control module
Updates to Alcantara interior trim, such as wrapped roof bow and top pad


Et par av tingene der er vel lagt til for lenge siden, men det er kun ladeporten de sier bare kommer på D.

F_P

Har ikke fått med meg den listen før. Må le litt av "updated Sterling column control module". Det har også Golf Highline kontra Comfortline, men kan ikke huske å ha sett det brukt som salgsargument før ;)

En annen ting. Mener jeg så bilder fra presentasjonen av The D. På en av bilen sitter det da vitterlig gamle spaker på rattet. Mener å ha sett bilder av nye biler fra USA det hendelene på venstre side har byttet plass i tillegg til annet utseende/funksjon. Har jeg drømt?
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

darthy001

Sitat fra: F_P på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 23:12
Har ikke fått med meg den listen før. Må le litt av "updated Sterling column control module". Det har også Golf Highline kontra Comfortline, men kan ikke huske å ha sett det brukt som salgsargument før ;)

En annen ting. Mener jeg så bilder fra presentasjonen av The D. På en av bilen sitter det da vitterlig gamle spaker på rattet. Mener å ha sett bilder av nye biler fra USA det hendelene på venstre side har byttet plass i tillegg til annet utseende/funksjon. Har jeg drømt?
Flere av demo-bilene der var visstnok "gammel" modell med nye motorer.

Teslanewbie

Sitat fra: darthy001 på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 23:27
Sitat fra: F_P på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 23:12
Har ikke fått med meg den listen før. Må le litt av "updated Sterling column control module". Det har også Golf Highline kontra Comfortline, men kan ikke huske å ha sett det brukt som salgsargument før ;)

En annen ting. Mener jeg så bilder fra presentasjonen av The D. På en av bilen sitter det da vitterlig gamle spaker på rattet. Mener å ha sett bilder av nye biler fra USA det hendelene på venstre side har byttet plass i tillegg til annet utseende/funksjon. Har jeg drømt?
Flere av demo-bilene der var visstnok "gammel" modell med nye motorer.

åja , det gikk vist å ettermontere ....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Birger

Sitat fra: Brede på lørdag 11. oktober 2014, klokken 02:16
Sitat fra: 50%NoFuel på lørdag 11. oktober 2014, klokken 02:14
Er det ikke litt spesielt av en bilprodusent å kun levere ok seter hvis du kjøper den dyreste modellen? Alle fabrikanter tilbyr muligheten til å oppgradere seter uavhengig av mototstørrelse. Ekstra spesielt blir det når Tesla i utgangspunktet tilbyr seter som ikke matcher prisnivået de ligger på, hverken i Norge eller internasjonalt.

Det kommer, det kommer! ;)

Nå skal vi være glade for at Tesla har tatt imot våre innspill og har nye seter på gang.

Edit: de gamle setene er ok de også, for de aller fleste iallefall. Positivt overrasket og tilfredsstiller iallefall mine behov selv etter 13.000km. :)

Samme her etter 16k kilometer. Og har bare hatt en kommentar på at "bøtteseter hadde vært kult".
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

mariowing

Sitat fra: F_P på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 23:12
Har ikke fått med meg den listen før. Må le litt av "updated Sterling column control module". Det har også Golf Highline kontra Comfortline, men kan ikke huske å ha sett det brukt som salgsargument før ;)

Nå er de jo nye hendler på den nye så i dette tilfellet vil du nok se forskjell :)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

F_P

Sitat fra: mariowing på onsdag 15. oktober 2014, klokken 09:50
Sitat fra: F_P på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 23:12
Har ikke fått med meg den listen før. Må le litt av "updated Sterling column control module". Det har også Golf Highline kontra Comfortline, men kan ikke huske å ha sett det brukt som salgsargument før ;)

Nå er de jo nye hendler på den nye så i dette tilfellet vil du nok se forskjell :)

Golfen har typisk andre hendler også i Highline utgave grunnet multifunksjonsratt ACC / CC, men nå sporer vi av her. Sorry  ::)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA