Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye seter

Startet av 50%NoFuel, lørdag 11. oktober 2014, klokken 02:14

« forrige - neste »

50%NoFuel

Er det ikke litt spesielt av en bilprodusent å kun levere ok seter hvis du kjøper den dyreste modellen? Alle fabrikanter tilbyr muligheten til å oppgradere seter uavhengig av mototstørrelse. Ekstra spesielt blir det når Tesla i utgangspunktet tilbyr seter som ikke matcher prisnivået de ligger på, hverken i Norge eller internasjonalt.
Fremtiden er elektrisk

Brede

Sitat fra: 50%NoFuel på lørdag 11. oktober 2014, klokken 02:14
Er det ikke litt spesielt av en bilprodusent å kun levere ok seter hvis du kjøper den dyreste modellen? Alle fabrikanter tilbyr muligheten til å oppgradere seter uavhengig av mototstørrelse. Ekstra spesielt blir det når Tesla i utgangspunktet tilbyr seter som ikke matcher prisnivået de ligger på, hverken i Norge eller internasjonalt.

Det kommer, det kommer! ;)

Nå skal vi være glade for at Tesla har tatt imot våre innspill og har nye seter på gang.

Edit: de gamle setene er ok de også, for de aller fleste iallefall. Positivt overrasket og tilfredsstiller iallefall mine behov selv etter 13.000km. :)

AttackOfTheMac

Man har heller ikke mulighet til til å velge farge på P85D-setene.
Har nok med at disse setene er helt nye og ikke produseres i stort antall enda,
eller kanskje at de ønsker å selge ut de vanlige setene først.  Hvem vet.

Øyvind.h

Sitat fra: Brede på lørdag 11. oktober 2014, klokken 02:16
Edit: de gamle setene er ok de også, for de aller fleste iallefall. Positivt overrasket og tilfredsstiller iallefall mine behov selv etter 13.000km. :)
Seter er jo smak og behag. Jeg kunne tenkt meg noe mer sidestøtte, og ville antakelig kjøpt setene i P85D demobilen til min S85 om de var tilgjengelige ved bestilling.
Hardheten derimot tenkte jeg ikke så mye på før kjøp, og jeg har hørt mange forskjellige påstander underveis, men faktum er at jeg på langtur sitter bedre i Model S enn i forrige bil som hadde litt mer sidestøtte og mykere sittepute.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Johnny

Dette er den største nyheten for meg. Jeg sitter egentlig bra, men jeg synes de ser litt for kjipe ut.

Setene burde være mulig å oppgradere på et senere tidspunkt, selv om prisen garantert vil være høyere en det det er verdt.
TMS og eGolf.

mjepson

SitatModel S Dual Motor Performance will receive Tesla's next generation seat, reengineered for comfort and lateral support.

Har noen sett bilder av de nye setene fra lansering?
Stavanger, P85+ white, 21" grey

Knut Erling Øen

Sitat fra: mjepson på lørdag 11. oktober 2014, klokken 12:11
SitatModel S Dual Motor Performance will receive Tesla's next generation seat, reengineered for comfort and lateral support.

Har noen sett bilder av de nye setene fra lansering?

Her: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/36465-About-time-to-unveil-the-D-and-something-else/page159
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2019. Plaid Sort bestilt 27. jan 2021

Teslafrank

Rykter sier denne leverandøren og dette setet:)

Teslaguten

Hmmm, då blir vel dette passande P85D antrekk til setet?? :o
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

Amoss

Sitat fra: Teslaguten på mandag 13. oktober 2014, klokken 21:34
Hmmm, då blir vel dette passande P85D antrekk til setet?? :o

Nei, tror nok antrekket leveres fra SpaceX ;)
Model S 85D

Bjørn Tore Vibeto

Det kan nok stemme at de leverer de nye setene til Model S. Går en til futurisautomotive.com, så finner du Tesla på kundelisten deres.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

Øggen

Fra siden deres. De lager jo de vanlige setene også.

Diravi

Sitat fra: Øggen på mandag 13. oktober 2014, klokken 22:32
Fra siden deres. De lager jo de vanlige setene også.

Er dette de nye standard setene? Eller er det noe annet? Disse har nemlig justerbare hodestøtter i baksetet!
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

trygvelo

Syns ikke de nye setene så veldig mye bedre ut enn de gamle for min del, bedre sidestøtte ja, men ser ikke ut til å være noe bedre nakkestøtte eller justerbar lengde på sitteputen.

Knnot

#14
Bla litt igjennom bildene på linken under og dere vil se i bilder av baksetet, som nå virkelig ser ut til å passe en bil med 300 - 700 hk. Vil også kunne skimte litt mer av forsetet og det er ikke tvil om at det ser både mer polstret ut samt med vesentlig bedre sidestøtte og lårstøtte.

http://www.engadget.com/gallery/tesla-d/

EDIT: Ut i fra hva jeg har lest skal disse setene legges til alle utgavene av Modell S, ikke bare for Performance. Eller er jeg her feilinformert? Kan heller ikke se at nakkestøtten for noen av setene er justerbar eller med justerbar lårstøtte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA