Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model S60 har 380 HK?!

Startet av -Xee-, fredag 10. oktober 2014, klokken 18:12

« forrige - neste »

Muffinman

Min bil lagde etterhvert denne lyden på svært lavt pådrag og regen og ved høy soc.

Etter bytte av driveunit endret dette seg til å kun opptre ved hardt pådrag og mindre ved høyere soc - slik det var når min bil var ny og som det er på alle andre bilene jeg har kjørt.

Dermed må lyden stamme fra driveunit. Inverteren og kraftelektronikken er hovedmistenkt.

Ferry

Sitat fra: El-boy på lørdag 11. oktober 2014, klokken 09:58
Her er en Technical Note angående Battery Contactor Squeal:

Ja så sannelig, det står jo faktisk så i dokumentet. Jeg har hørt kontaktorer si klikk og klakk, eller dure og brumme. Men høyfrekvent hyling har jeg aldri vært borti. I stand corrected..

Jeg googla fram en tråd med masse bilder og info om batteriet, http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/34934-Pics-Info-Inside-the-battery-pack
Bl.a bilde av de to kontaktorene, en på hver av tilkoblingene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA