Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla P85D

Startet av EinarV, fredag 10. oktober 2014, klokken 08:52

« forrige - neste »

EinarV

Hører vel ikke helt hjemme her, men.....

http://insideevs.com/breaking-tesla-reveals-awd-model-s-6-60-mph-3-2-seconds-range-improved/

Kan ikke si noe annet enn at jeg har stor sans for Elon Musk. Jeg kunne fremdeles ikke tenkt å byttet "familie bilen" med en TMS, men Tesla driver utvilsomt bransjen fremover. Bare veldig synd at det ikke er noen som svarer på tiltale. Jeg venter fortsatt på en i5 eller noe lignenes før 535i'en ryker.
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

arnejorg1

Sitat fra: EinarV på fredag 10. oktober 2014, klokken 08:52
Hører vel ikke helt hjemme her, men.....


Så hvorfor poster du ikke i Tesla forumet? ;)
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

pberg

Jeg synes det er bra at de gjorde noe med den største svakheten til model S, akselerasjonen... Eller, vent nå litt... :o  :o
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Ferry

BMW burde følge opp og putte en ekstra motor i tomrommet til rexen. De burde gjøre det nå, slik at jeg får en 250 kW- utgave. Eller en foran, det er det uansett ingen plass til noe annet. Imponerende hva Tesla gjør. Nå kommer kommentarfeltene til å gløde.

Real EoN

For å vare helt ærlig (og det skal man jo) så er det eneste BMW burde gjøre nå, er å lage en i5 som kan konkurrere med Tesla i 2017  ::)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Ferry

Jo, enig i det. Et alternativ mellom Leaf/Golf/i3 og TMS er det som må til. Ei folkelig stasjonsvogn med 25 mil reell rekkevidde på vinteren.

Espen Hugaas Andersen

#6
Sitat fra: pberg på fredag 10. oktober 2014, klokken 20:33Jeg synes det er bra at de gjorde noe med den største svakheten til model S, akselerasjonen.
Njaaa. De burde gått enda lengre!

Kanskje om de putter 6 stk av motorene fra denne på taket? Da får man 180 kW ekstra, uten å behøve å måtte forholde seg til friksjon mellom dekkene og bakken. :) (Vinger kan være ekstrautstyr!)

Den kan forresten hete P85O. "O" for "Octuple Motor"!
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Bmwi3

Hvis den kommer uten den uendelige lange listen med feil, mangler og ræva amerikaner kvalitet som nådagens Tesla S har, så blir det en sånn en også i garasjen.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Real EoN

@Bmwi3

Nå har jeg kjørt 25000 km i min P85+, og listen er ikke uendelig lang men ganske kort etter min erfaring  :)

Men ja, de manglet litt duppedingser og Nice to have som jeg får i min i3 straks (nr 2 bil som vil vere nr 1 bil en stund)
.
Derimot sletta Tesla den forskjellen med visningen i går, så det vil garantert komme en 85D eller X i garasjen seint neste år som hoved bil.

Kjører en "leie/låne" 1-serie Diesel ny BMW nå, og jeg har aldri vert så sur over en bil som nå.
Ødelagt over kor mye bedre el/tesla er... og jeg kjørte 3 biler fra BMW før dette.

Savner min Model S som FY... "feilene" er overdramatisert på forum  :)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Bmwi3

#9
Hadde selv en Tesla S85 den gikk på finn.no etter noen mnd pga alle feil,mangler og latterlig dårlig kvalitet...Har aldri opplevd så ræva kvalitet på noe de kaller premium, for premium er den IKKE. De har fortsatt problemer med dugg i lykter, 3G, vinduer, soltak, skinnkvalitet , resetting av skjermer, høyt støynivå i kupe osv osv. Kompis har samme bil men P85 og har fortsatt samme problemer snart 1 år senere og han har ulyd fra bakstilling som sikkert er DU. Men han er like hjerneskada som flere av teslafanatikerne her inne på forumet og mener at det må man ikke bry seg om fordi Tesla er best og løser alle problemer, men det tar bare litt tid...
Men får de fikset alt dette så blir det nok en i garasjen.
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA