Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Selge for å kjøpe ny D?

Startet av christian1986, fredag 10. oktober 2014, klokken 07:49

« forrige - neste »

christian1986

Hva tror en vil skje med verdien på dagens Model S uten 4WD? Vet at den fortsatt(uten litt utstyr) vil være til salgs, men vi her i nord er jo litt sære på dette området.

Strakk i utgangspunktet budsjettet mitt langt når jeg kjøpte min 85kw for rundt et år siden, men nå frister det å bestille en 85D.

Flere med tanker her?

Sjøhyene

Har en følelse av dagens P85+ med masse utstyr vil bli merkbart vanskeligere å selge fremover. P85D blir jo en så voldsom forbedring fra P85.
Med S85 til S85D er det mer kun AWD man betaler for så det blir mer marginalt, men vil helt klart gå utover bruktprisen der og.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

MyMuffin

Har enda ikke fått min S60, og regner egentlig med at alle bytte tanker forsvinner så fort jeg har fått den.
Men med bare 24k (ifølge us config) tillegg for awd så hadde jeg glatt lagt det med i bestillingen om jeg kunne.

Kanskje en trade in om 1 år eller 2.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

ELTesla

Det blir nok hektisk dag for alle Tesla ansatte i dag.

Helt umulig å si om dette vil påvirke stort bruktbilprisene får vi har fått de norske prisene.

Håper prisen holder seg, men hvis prisen faller stort beholder jeg min og kjøper en brukt S85som bil #2.

Vinn vinn situasjon.  :)

19quiz76

Ja, hvordan ble det til slutt med denne innbytteordningen? Kom den noen gang til Norge?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

OleI

Tror desverre det vil være naivt å tenke at dette ikke medfører prisfall for de modellene vi allerede har.
Er ikke bare AWD som gjør at det er fristende å bestille en av de nye, samt prisforskjellen ikke akkurat er stor.
Hvor mye er som sagt umulig å si, men at det kan nærme seg ett normalt prisfall er vel kanskje å tenke.
Det her er tross alt teknologi, og dagens nyheter blir fort gamle.. på samme måte som de som var "dagens".

Epleskreller

Enig med Olel. Vi er nok mange som ble fristet til oppdatering nå, og kjøperne vet at det straks kommer noe bedre..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

AttackOfTheMac

Jeg tror de som prøver å selge en "ny" bil kommer nå til å slite litt.
Men jeg tror bruktmarkedet kommer til å være bra når bilene blir 2-3 år, spesielt for de
som kjøpte 60 eller 85 før prisoppgangen.



ELTesla

Dette kan føre til et prisfall kun på S60 og S85.

Dersom oppgraderingen "kun" 4000USD for D mens denne koster 14000USD til Performance modellen.

Dagens performance vil fortsatt ha bedre tid 0-100kmt enn den nye S85D.

K

Aktiv cruise må vel bli mulig å ettermonterte skulle man tro(?). Og siden awd er blir en opsjon kan man jo håpe på at forskjellen i bruktverdi med/uten awd ikke blir større enn prisen på awd. I alle fall på sikt, når bruktmarkedet får stabilisert seg igjen. I en mellomperioden er det vanskeligere å spå hva som vil skje.

arnkl

Det vert garantert eit prisfall. Mange eigarar av Model S har nok kjøpt bilen på grunn av dei ekstreme eigenskapane, og vil oppgradere til ein endå råare versjon. Og sjølv om dei fleste teslaeigarar ikkje er så rike som media yndar å framstille det, så er det mange som har råd til å kjøpe D versjonen sjølv med eit betydeleg tap når dei sel den gamle.

Men sjølv om eg er av dei som ikkje har råd til å oppgradere så synest eg at eit prisfall på brukte Model S kan vere positivt. Det er mange som har lyst på Model S men som synest den er for dyr. No kan ein bruktbil vere innan rekkevidde for mange. Det er positivt for elbilsaken.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Epleskreller

Sitat fra: Madboy på fredag 10. oktober 2014, klokken 08:39
Dette kan føre til et prisfall kun på S60 og S85.

Dersom oppgraderingen "kun" 4000USD for D mens denne koster 14000USD til Performance modellen.

Dagens performance vil fortsatt ha bedre tid 0-100kmt enn den nye S85D.

Uenig der Flyboy ;)

Tror selv P85 vil lide mest. Den kjøpes av de som ønsker det råeste råe. Nå er den plutselig litt "pinglete" og de med midler og interesse velger da heller P85D.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Teslanewbie

Sitat fra: Thorbjorn på fredag 10. oktober 2014, klokken 08:37
Jeg tror de som prøver å selge en "ny" bil kommer nå til å slite litt.
Men jeg tror bruktmarkedet kommer til å være bra når bilene blir 2-3 år, spesielt for de
som kjøpte 60 eller 85 før prisoppgangen.

Ja, tror de som kjøpte innen prisoppgang men fikk "ny model" kan se frem til et mindre tap enn dem som kjøpte med 100000 i prispåslag tror derfor det ikke blir en tsunami av brukte biler da flerparten som betalte nytt pris ikke ønsker å ta tapet ennå.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Sjøhyene

Er nok mange av de som ligger på finn nå som må skrelle av ihvertfall 100 tusen tenker jeg for å få solgt. Noe som rett og slett tilsvarer mer normaliserte bruktpriser.


Sitat fra: Madboy på fredag 10. oktober 2014, klokken 08:39
Dette kan føre til et prisfall kun på S60 og S85.

Dersom oppgraderingen "kun" 4000USD for D mens denne koster 14000USD til Performance modellen.

Dagens performance vil fortsatt ha bedre tid 0-100kmt enn den nye S85D.

Jeg tror det blir motsatt. 14000USD for så mye ekstra krefter pluss AWD tror jeg vil fremstå som veldig billig.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Øyvind.h

#14
Sitat fra: Epleskreller på fredag 10. oktober 2014, klokken 08:42
Sitat fra: Madboy på fredag 10. oktober 2014, klokken 08:39
Dette kan føre til et prisfall kun på S60 og S85.

Dersom oppgraderingen "kun" 4000USD for D mens denne koster 14000USD til Performance modellen.

Dagens performance vil fortsatt ha bedre tid 0-100kmt enn den nye S85D.

Uenig der Flyboy ;)

Tror selv P85 vil lide mest. Den kjøpes av de som ønsker det råeste råe. Nå er den plutselig litt "pinglete" og de med midler og interesse velger da heller P85D.
+1
Det virker som veldig mange har valgt Performance for "å ha det råeste", men Performance er jo ikke veldig mye raskere enn S85.

P85D derimot blir et monster, og S85/P85 blir sinker til sammenligning.

Jeg tipper S85 også vil oppleve prisfall på grunn av lanseringene, men ikke fullt samme effekt som P85/P85+. Bruktkjøperne rundt 500K er rimelig å anta at er langt flere i antall enn gruppen runndt 700K. Og gruppen rundt 700K må jo nødvendigvis være mer kravstore enn de rundt 500K :) MEN prisfall på P85 vil jo påvirke bruktprisene på S85.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA