Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Automatic drive

Startet av sigurdi, fredag 10. oktober 2014, klokken 05:27

« forrige - neste »

sigurdi

Something Else -

Uktrasinic, kamera og radar.
Alle biler produsert siste 2 uker.

Bruket navigasjon samnen med dette for å kjøre automatosk stop. ACC, self parkering.,,

Lager kanskje så den setter in kabelen.
Når du kaller på den kommer den ut selv og til deg.

Dersom kalenderen er på står den klar utenfor og venter på deg.
Horten
Model X90D (18.03.17)

petersv


Epleskreller

Mener du at bilen kan kjøre ut av garasjen selv? Samt åpne garasjeporten med homelink?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

satheesh.net

#3
Sitat fra: Epleskreller på fredag 10. oktober 2014, klokken 06:24
Mener du at bilen kan kjøre ut av garasjen selv? Samt åpne garasjeporten med homelink?

Ja!!! Den kan til og med "komme til deg", FØRERLØST, der du måtte befinne deg med A/C påskrudd og med musikken du vil ha!!! ;D

Kilde: http://arstechnica.com/cars/2014/10/tesla-motors-gives-us-the-d-dual-motor-all-wheel-drive-model-s-variants/
;)

ELTesla

Det er bare å gratulere til alle som har sin bil i produksjon nå eller for ca. 14 dager siden.  8)

You got radar!

NegativeElectrode

Høres ut som om parkerringssensor er temmelig bortkastet med den nye radaren, eller virker nye sensorene kun forover?
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Pompel

Parkeringssensor faller nok bort fra opsjonslistene fremover og blir inkludert sammen med resten av drive assist.

Og nå kan jeg knapt vente til at bilen kommer over dammen og jeg tar min første tur med autopilot :D
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

mariowing

P-sensoren måler avstand til objekter i lav fart og kort avstand. Radar har lang rekkevidde og er for kjøring i høyere hastigheter enn "parkeringshastighet". Brukes til å holde avstand til bilen foran ved bruk av cruise control, auto-brems ved fare for påkjørsel etc. Det ene er med andre ord ikke en erstatning for det andre.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

sigurdi

Stemmet tek pakken inneholder dette, blit litt dyrere men park sensorene blir ink.
Så totalt billigere en før.
Målet er at laderen koblet til selv i garasjen.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Pompel

Sitat fra: mariowing på fredag 10. oktober 2014, klokken 08:21
P-sensoren måler avstand til objekter i lav fart og kort avstand. Radar har lang rekkevidde og er for kjøring i høyere hastigheter enn "parkeringshastighet". Brukes til å holde avstand til bilen foran ved bruk av cruise control, auto-brems ved fare for påkjørsel etc. Det ene er med andre ord ikke en erstatning for det andre.
Det er utlevert biler i USA med de nye sensorene, inkludert parkeringssensorer, uten at kunden selv har bestilt med parkeringssensorer.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

mariowing

Sigurdi sier det som jeg også har lest flere andre steder, biler produsert de siste to ukene kommer med all nødvendig hardware for å aktivere alle disse førerassistanse systemene. Sies også at det vil ligge inne i tech-pakken fremover.

Om de som har bestilt bilene før offentliggjøringen men ikke fått satt bilen i produksjon enda (slik som meg...) vil måtte betale noe ekstra for å få disse funksjonene aktivert vet man ikke enda. Personlig er jeg bare over-lykkelig for at bilen kommer med hardware, dette er funksjoner jeg ønsket meg og var en av tre ting som gjorde at jeg var usikker på å bestille bilen. Jeg betaler eventuelt med glede litt ekstra for å få dette aktivert :-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Lille Lance

Hva vil det koste å få oppgradert bilen med Autopilot?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

F_P

Sitat fra: Lille Lance på fredag 10. oktober 2014, klokken 08:59
Hva vil det koste å få oppgradert bilen med Autopilot?

Ingen som vet, men om det er noenlunde sammenlignbart med Audi så vil jeg tro mellom 20'-50' + jobb.
Vet at Tesla sier at det ikke går, men når det blir mange nok av disse bilene på veiene rundt omkring så vil det dukke opp løsninger på «problemet». Tok noen år på Audi, men en leverandør jeg bruker ruller nå ut ACC, laneassist osv. til Audi i stor skala.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

tonl

Sitat fra: NegativeElectrode på fredag 10. oktober 2014, klokken 07:28
Høres ut som om parkerringssensor er temmelig bortkastet med den nye radaren, eller virker nye sensorene kun forover?

Parksensorene ser ut til å være inkl i teck-pakken med autopilot siden. Parksensor ikke ligger som tilleggutstyr lenger.
http://www.teslamotors.com/models/design

NegativeElectrode

#14
Hmm,  desto bedre grunn for Tesla å la meg endre bestillingen da om jeg vil ha D.

Eller blir prisen for Tech nå Tech+p-sensor?
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA