Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model S Dual motor

Startet av sigurdi, fredag 10. oktober 2014, klokken 05:22

« forrige - neste »

Kvalvag

Rekkevidden øker med ca. 11% for 85D og 4% for P85D.

Med ekstra motor og leamikk  så betyr det at bilene er tyngre (hvis ikke noe annet er endret- f.eks lettere batterier) - + tap i ekstra drivverk, som igjen betyr et batteri med større kapasitet.

Antakelig er det opp mot 15% økning i batterikapasiteten, men økningen kan også komme av tekniske forbedringer.

Cato76

Sitat fra: Oreo på fredag 10. oktober 2014, klokken 08:53
Sitat fra: Madboy på fredag 10. oktober 2014, klokken 08:35
Ref Tesla.
Model S P will recieve next generation seat reengineered for comfort and lateral support.
Hvor finner du dette?


Står i konfiguratoren (US) når man velger performance og dual motor

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Oreo

#32
Ingen P85+ lengre???
OK takk Cato, konfigurator'n min var så treg. Sikkert mange inne på de sidene nå.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Bjørn Tore Vibeto

På performance utgaven, så ser det ut til å være en del av det som var pluss pakken, som selvfølgelig blir dyrere enn i dag. Det er de samme kravene der til hva du må ha i tillegg til pluss pakken, som i dag.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

Guybrush

Sitat fra: Kvalvag på fredag 10. oktober 2014, klokken 08:56
Rekkevidden øker med ca. 11% for 85D og 4% for P85D.

Med ekstra motor og leamikk  så betyr det at bilene er tyngre (hvis ikke noe annet er endret- f.eks lettere batterier) - + tap i ekstra drivverk, som igjen betyr et batteri med større kapasitet.

Antakelig er det opp mot 15% økning i batterikapasiteten, men økningen kan også komme av tekniske forbedringer.

Kan det ikke bare være at motoren foran er drevet annderledes slik at den sparer batteri i "cruise-hastigheter"?

Epleskreller

Sitat fra: Guybrush på fredag 10. oktober 2014, klokken 09:53
Sitat fra: Kvalvag på fredag 10. oktober 2014, klokken 08:56
Rekkevidden øker med ca. 11% for 85D og 4% for P85D.

Med ekstra motor og leamikk  så betyr det at bilene er tyngre (hvis ikke noe annet er endret- f.eks lettere batterier) - + tap i ekstra drivverk, som igjen betyr et batteri med større kapasitet.

Antakelig er det opp mot 15% økning i batterikapasiteten, men økningen kan også komme av tekniske forbedringer.

Kan det ikke bare være at motoren foran er drevet annderledes slik at den sparer batteri i "cruise-hastigheter"?

Jo, det er ikke sagt noe om større batterikapasitet. Så den skal vi nok foreløpig legge død..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Kvalvag

Sitat fra: Epleskreller på fredag 10. oktober 2014, klokken 09:55
Sitat fra: Guybrush på fredag 10. oktober 2014, klokken 09:53
Sitat fra: Kvalvag på fredag 10. oktober 2014, klokken 08:56
Rekkevidden øker med ca. 11% for 85D og 4% for P85D.

Med ekstra motor og leamikk  så betyr det at bilene er tyngre (hvis ikke noe annet er endret- f.eks lettere batterier) - + tap i ekstra drivverk, som igjen betyr et batteri med større kapasitet.

Antakelig er det opp mot 15% økning i batterikapasiteten, men økningen kan også komme av tekniske forbedringer.

Kan det ikke bare være at motoren foran er drevet annderledes slik at den sparer batteri i "cruise-hastigheter"?

Jo, det er ikke sagt noe om større batterikapasitet. Så den skal vi nok foreløpig legge død..

Hvis de øker rekkevidden OG ytelsene - OG bygger en tyngre om mer komplisert bil - uten å gå via økt batterikapasitet - så er det jo en liten sensasjon bare det.

sigurdi

#37
Motor bak på S60D og S85D blir like den forran med over 200hk (husker ikke nøyaktig trøtt nå)
Denne:


Forran


Derfor blir prisen bare $4000 mer.
P85D får dagens motor bak og den nye forran derfor $14000 ekstra.

Lengre rekevidde er pga ulik giring.

Men bremsene er helt redesignet, så ingen vakumpumpe lengre, elektriske all the way.
Svært mye bedre design og løsning.
Regen både forran og bak.

Nytt design på skjerm forran.


Analog speedometer er nå byttet ut med bilen og det som er rundt, folk biler osv, skilt kommer oppe til høyre.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Asarin

Sitat fra: sigurdi på fredag 10. oktober 2014, klokken 10:02
...
Men bremsene er helt redesignet, så ingen vakumpumpe lengre, elektriske all the way.
Svært mye bedre design og løsning.
Regen både forran og bak.
...

Vet vi om alle bilene (fra ca 2 uker siden) har disse nye bremsene? Eller er det "bare" D-varianten?
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

sigurdi

#39
Det er jeg litt usikker på, men tror det.
Glemte å spørre, men bør egentlig være på alle, tror det var videreutvikling de har jobbet med og viktig for Autopilot.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Asarin

Sitat fra: sigurdi på fredag 10. oktober 2014, klokken 10:05
Det er jeg litt usikker på, men tror det.

Oh well. Fortsatt fornøyd med at bilen min får alle sensorene, ekstra nye ting er jo bare en bonus..
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

sigurdi

Autopilot er helt rått, du ser alt rundt bilen svært nøyaktig, parkerings sensorene kan ikke sammenlignes med ultrasonic som det blir nå.
Bilen ser 360 grader rundt seg til en hver tid.
Horten
Model X90D (18.03.17)

sigurdi

Men det blir tre systemer som jobber sammen, radar lang avstand, kamera er nærmere og fremover og fortau osv.
Ultralyd (som vi kaller det) tar alt på kort avstand rundt hele bilen.
Horten
Model X90D (18.03.17)

sigurdi

Ups to siste i feil tråd trøtt nå.
Horten
Model X90D (18.03.17)

sigurdi

#44
Ble to prøveturer med P85D og det er helt sinsykt, råeste jeg har vært med på.
P85 og Roadster (kjørte det til og fra eventen) er treg sammenlignet.

Ble like sjokket andre tur som første, dersom du synest det er spark i P85+ så er det desverre ikke det lengre.
Over 1sek 0-100 er sinsykt mye.
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA