Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eget delforum for Ampera?

Startet av sjokomelk, torsdag 09. oktober 2014, klokken 16:42

« forrige - neste »

sjokomelk

Burde vi ikke fått et eget underforum for Ampera? Outlander har jo fått...  :D
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

jkirkebo

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 09. oktober 2014, klokken 16:42
Burde vi ikke fått et eget underforum for Ampera? Outlander har jo fått...  :D

Tja, blir trafikken stor nok da? Det er vel solgt noe sånt som 50 ganger så mange Outlander PHEV i Norge som Ampera? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Gordon Retriever

Egne delfora kommer vel etter hvert som trafikken synes å tilsi det. ;)
Jeg regner f.eks. med at e-tron og GTE vil få slike etter hvert som bilene ruller ut portene hos forhandlerne og folk begynner å diskutere og dele erfaringer.

sjokomelk

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 09. oktober 2014, klokken 17:17
Sitat fra: sjokomelk på torsdag 09. oktober 2014, klokken 16:42
Burde vi ikke fått et eget underforum for Ampera? Outlander har jo fått...  :D

Tja, blir trafikken stor nok da? Det er vel solgt noe sånt som 50 ganger så mange Outlander PHEV i Norge som Ampera? ;)
Syns du ikke vi er kule nok? Vi har jo amerikansk bil vi også ;D :P
Det er bare at det er blitt en del tråder etterhvert, og de forsvinner i alt det andre snakket om forskjellige plug-in hybrider.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

sjokomelk

14 tråder (som jeg fant bare ved et raskt overblikk) er kanskje ikke akkurat den største mengden tråder om en enkelt modell, men det er fortsatt den modellen som har generert mest trafikk i plug-inn hybrid hovedmappen.
Til og med plug-in Prius har fått sin egen mappe - og den inneholder kun TO tråder :)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

CagmaN

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 09. oktober 2014, klokken 16:42
Burde vi ikke fått et eget underforum for Ampera? Outlander har jo fått...  :D

+1

Hanhijnn

2012-mod. Nissan Leaf
2017-mod. Mitsubishi Outlander PHEV
2021-mod. Tesla Model Y bestilt

sjokomelk

Drar opp denne fra glemselen igjen.
Nå har jo enda flere merker/modeller fått egne delfora, og vi Ampera-eiere sitter fortsatt med ting spredd utover.
Kan jeg legge inn enda ett nytt ønske om at vi kan få samle info om vår bil også?  :D :+1:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Ampera


Kjellsea

#9
Må si at jeg ikke skjønner at det ikke finnes delforum for alle Plug In modeller?
Er det slik at det er kun de merkene som har solgt mange biler og der de som eier disse synes alle andre modeller er uinteressane? Har selv reservert en Hyundai Plug In Hybrid som vi kan få levert neste uke og kan godt tenke meg å diskutere litt detaljer med andre som kanskje vurderer eller har kjøp denne modellen. men det er vel uinteresant for alle Outlander fans? Anbefaler de som adm dette nettsetedet å opprette delforum istedenfor å sause alle innlegg i en gryte utenom delforum.

Oddaa

Sitat fra: Kjellsea på lørdag 26. august 2017, klokken 08:54
Må si at jeg ikke skjønner at det ikke finnes delforum for alle Plug In modeller?
Tja, plug in hybridene er vel mer eller mindre lagt for hat både av elbilentusiastene og elbilforeningen. Kanskje det er litt av forklaringen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Corny

Nå drar jeg kanskje dette vel langt utenfor tema for denne tråden, men som svar til Oddaa, så må jeg si at jeg selv var veldig skeptisk til vår Mercedes GLC 350e før den kom i hus, men ser jo at med vårt (konas) kjøremønster har vi kjørt elektrisk ca 70 % de første 1000 kilometerne. Hvis det fortsetter, så må jeg si at jeg stiller meg i skammekroken med tanke på hvor lite fossilbesparende jeg trodde denne bilen ville komme til å bli i daglig bruk.
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

moderator 2

Sitat fra: Oddaa på lørdag 26. august 2017, klokken 10:12
Sitat fra: Kjellsea på lørdag 26. august 2017, klokken 08:54
Må si at jeg ikke skjønner at det ikke finnes delforum for alle Plug In modeller?
Tja, plug in hybridene er vel mer eller mindre lagt for hat både av elbilentusiastene og elbilforeningen. Kanskje det er litt av forklaringen?


Tja, er det noen som har sendt en henvendelse til forum admin om å opprette et eget delforum for Ampera?
Det er ingenting i veien for dette, men aktiviteten i de andre plugin gruppene har ikke vært voldsom. Likevel kan det jo være greit i forhold til sortering av innhold.

Jeg legger derfor inn Ampera som undergruppe under plugin fanen. Kjør debatt!

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Ampera


Kjellsea

Hei☺ kan du legge til en undergruppe for Ioniq Plug In Hybrid også?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA