Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Soul Electric ønskes kjøpt asap, eventuelt tas som innbytte på Model S.

Startet av TS, onsdag 08. oktober 2014, klokken 20:14

« forrige - neste »

Como

SitatSoul EV har faktisk tilnærmet like stort bagasjerom som Zoe og Leaf I utgangspunktet, men måten de har bygget opp med plater og skiller gjør at man mister omtrent 100 liter. Ved å ta ut alle bagsjeplatene og legge "topplaten" helt i bunn så får man tilbake deiise 100literne (hadde de utnyttet brønnen som oppreinnelig er laget for et reservehjul hadde det sikkert vært mulig å tjent inn 30-40 flere liter).
Snakket med selger hos Kia Ensjø. Plassen under bagasjeromsgulvet er for "lufting til batteriet" og skulle ikke brukes til annet. Men ikke vet jeg hvor riktig/viktig det er.
2022 Skoda Enyaq 80x
2017 Ampera-e

Kianus


terjebc

KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -

nagela

Sitat fra: Kianus på mandag 20. oktober 2014, klokken 19:10
Ligger en til salgs på finn som er overpriset
I forhold til hva andre har prøvd å selge både Tesla og eGolf, synes jeg ikke 259.000.- var så ille med vinterhjul og Type2 ladekabel.
Er jo max 10.000.- dyrere enn hva man må betale for en ny, og slipper å vente mange måneder  ;D 
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Titanium

Har en til salgs jeg.....levering i januar -februar......alt utstyr pluss litt til, selges 255000

Ona IX

Sitat fra: nagela på mandag 20. oktober 2014, klokken 23:16
Sitat fra: Kianus på mandag 20. oktober 2014, klokken 19:10
Ligger en til salgs på finn som er overpriset
I forhold til hva andre har prøvd å selge både Tesla og eGolf, synes jeg ikke 259.000.- var så ille med vinterhjul og Type2 ladekabel.
Er jo max 10.000.- dyrere enn hva man må betale for en ny, og slipper å vente mange måneder  ;D

Ti tusen kroner blir fort 0,- på et halvt år hvis man tenker at man ellers ville kjørt en bensin/dieselbil!

Strøm Tycoon

Sitat fra: Ona IX på mandag 20. oktober 2014, klokken 23:34
Sitat fra: nagela på mandag 20. oktober 2014, klokken 23:16
Sitat fra: Kianus på mandag 20. oktober 2014, klokken 19:10
Ligger en til salgs på finn som er overpriset
I forhold til hva andre har prøvd å selge både Tesla og eGolf, synes jeg ikke 259.000.- var så ille med vinterhjul og Type2 ladekabel.
Er jo max 10.000.- dyrere enn hva man må betale for en ny, og slipper å vente mange måneder  ;D

Ti tusen kroner blir fort 0,- på et halvt år hvis man tenker at man ellers ville kjørt en bensin/dieselbil!

Det er riktig, for min del har jeg kommet fram til en besparelse med å kjøre el-bil på ca. 3500,- pr. mnd. Men dette skyldes at jeg kjører gjennom 3 bommer daglig, og har ganske høy kjørelengde og at jeg har sett bort i fra differansen i verditap mellom el.- og dieselbilen.

Jeg har heller ikke forsøkt å kalkulere inn tenkt besparelse på å bytte til ny bil med garanti mot en 5år gammel en uten. Likeså kan man jo se for seg en form for besparelse siden en såpass mye større andel av de løpende utgiftene går til å betale ned bilen, kontra det å betale for drivstoffet.

terjebc

Sitat fra: Titanium på mandag 20. oktober 2014, klokken 23:20
Har en til salgs jeg.....levering i januar -februar......alt utstyr pluss litt til, selges 255000

Skal du selge din?  Får jeg spørre hvorfor?
KIA Soul EV  feb.2015 - sept 2018/  Nissan Leaf 40kWh Sept 2018 - Feb 19 /  KIA E-Niro 64kWh FE - Feb 2019 - nov 2021 / KIA EV6 2WD EX Nov 21 -


Olemann


Var uvant med bakdørene en ukes tid, nå synes jeg det er tidsbesparende.  Når man åpner bakdøren får man et stort rom og mye lettere å få ting inn/ut enn med vanlige dører, spesielt i parkeringshus med biler på sidene der jeg på fossil-bilen må smyge meg mellom dørene foran/bak, kan jeg her stå ved siden av bilen med tilgang både foran og bak. Ulempen er der kun når passasjer skal inn bak og det allerede sitter en foran, i mitt tilfelle er det så sjeldent at jeg faktisk sparer tid totalt sett med disse selvmordsdørene.
Kjøre-egenskaper er jo noe som prøves, jeg var aldri i tvil da jeg valgte i3 foran konkurrentene.   

Ole

Sitat fra: Lasse70 på torsdag 16. oktober 2014, klokken 20:52
Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 12:17
Det var mitt syn også. Uheldigvis testet jeg en BMW i3 rett før jeg prøvekjørte Soul EV, som jeg skulle kjøpe.
Men, akk, det ble retur til BMW i3. Kjøreopplevelsen i Soul EV skuffet i forhold til i3. Litt surt, egentlig med tanke på pris og sannsynligvis noen km lenger rekkevidde i Soul.

Selv ble jeg ikke noe imponert over BMW syntes blant annet bakdørene var utrolig upraktisk, man må jo åpne fordøra for å kunne åpne bakdøra :-) Men heldigvis har vi alle forskjellig smak. Har prøvekjørt "alle" andre enn Kia, men det er kia jeg har valgt :-) ble bestilt tidlig i september.

kloker73

Jag har bestillt en Kia Soul Exclusive i helvit ferge med vinterdekk og type 2 ladekabel. Leverans i slutet av oktober november. Leverans på Ensjö Oslo. Mitt kontrakt kan få övertas för samma pris 245000.

Strøm Tycoon

Sitat fra: kloker73 på torsdag 23. oktober 2014, klokken 18:12
Jag har bestillt en Kia Soul Exclusive i helvit ferge med vinterdekk og type 2 ladekabel. Leverans i slutet av oktober november. Leverans på Ensjö Oslo. Mitt kontrakt kan få övertas för samma pris 245000.

Jeg har sendt deg en PM.

Skulle noen her være interessert i en Soul Exclusive i Titanium Grey m/levering november ... ta kontakt. Kanske vår kontrakt kan bytte navn?

Til info: Vi hadde ikke lyst på TG, men det var kun den fargen vi kunne få forholdsvis snar levering på.


TS

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

heidu

@TS: Det skjønner jeg, dog er det mulighet for at en annen er desperat nok og er villig til å betale det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA