Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flatt batteri

Startet av Yoda, tirsdag 02. januar 2007, klokken 20:25

« forrige - neste »

Yoda

Hei. ???
Eg er ein relativt fersk eigar av ein Peugot Partner frå 1999 med eit problem.
Før jul merka vi at vifta aldri stansa. Køyringa og ladinga gikk likevel bra. Etter 7-8 dagar juleferie då bilen sto vart han heilt utlada og eg fikk ikkje i gang ladinga. Då eg sette en starthjelpar på 12-voltsbatteriet kom alt i gang på ein blunk.
Nokon som har vore borte i noko slikt? Er det berre ein feil med vifta eller er det noko alvorleg gale med batteria/ladinga?

Takksam for svar og kommentarar.

Laban

Hei,
Jeg har ikke kunnskap om Peugot sine biler, men vet at 12-voltsbatteriet i Thinken bruker strøm fra hovedbatteriene. Hvis 12-voltsbatteriet blir dårlig vil det tappe hovedbatteriene, som kan medføre økt temperatur i disse og som starter vifta. Hvis 12-voltsbatteriet ikke er skiftet tidligere ville jeg byttet ut det (har vel en levetid på 4-5 år?) og sett hvordan det går. 

Skal bytte 12-voltbatteriet i Thinken snart. Det er 5 år gammelt og jeg ser det stjeler mer strøm nå hvis bilen blir stående i ro noen dager, enn hva den gjorde for 6 mnd siden.
Trondheim
Tesla X LR Mai 23
Hongqi Feb-22
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA