Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

R-Link / Z.E Connect for Zoe Life

Startet av Trond.m, mandag 06. oktober 2014, klokken 17:36

« forrige - neste »

Trond.m

Er det noen som vet hvilken funksjonalitet man får med R-Link på Zoe Life ?

I følge informasjon på Renault.no, så er det inkludert 36 mnd abonnement på My Z.E. Connect "som kan fornyes gratis".
Betyr det at det følger med et Data SIM kort, eller forutsetter de at bilen er tilkoblet Wifi ?

Er det bare software som skiller R-Link i Intense og Life og det da mulig å oppgradere senere for å få mulighet til 2-veis kommunikasjon.
Dersom sim kort ikke er inkludert, kan man da bestille et tvilling Data SIM kort til sitt mobil-abonnement ?

Baard

Om du ser i brosjyren for 2014 som ligger på hjemmesiden til Renault på side 55, så står det hva som er inkludert i de ulike modellene. Begge er koblet til nett, og du kan se bilens status via ZE Servises på en Life, men om du skal fjernstyre må du ha Intens.

Det står også at Pakke digital, R-Link, Assistanse etc. ikke inngår, mens live pakken er ekstrautstyr.

Hvorvidt du kan oppgradere eller ikke vet jeg ikke, men det kan sikkert en forhandler svare på.
Renault Zoe, 2014

Trond.m

Fortsatt uklart hva som er forskjellen mellom R-Link funksjonaliteten i Life i forhold til Intense. Forhandlerne jeg har snakket med er heller ikke sikre på det, men de mener at det følger med GSM sim kort også til Life. Hvordan skal man eller kunne sjekke ladenivået via en app ?.
Jeg tipper at forskjellen kun ligger i abonnementet som er inkludert, og at Life da ikke har tilgang til å laste ned apper og 2-veis kommunikasjon (eks. starte lading). Når,abonnementene utløper etter 3 år, så tipper jeg at  R-Link i Life og Intens har eksakt samme funksjonalitet, avhengig av hva slags abonnement man tegner. Kanskje det er slik at for å få ZE Connect, så trenger man bare en dataforbindelse, så man kan bruke det et data-sim kort til sitt eksisterende abonnement.  Det hadde vært greit om noen (gjerne fra importøren) kunne forklare dette for kunder og forhandlere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA