Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når blir Teslaen produsert

Startet av steinidar, søndag 05. oktober 2014, klokken 20:28

« forrige - neste »

steinidar

Bestilling av rød 85 med panorama og sort preformance skinn med de fleste pakker ble "confirmed" fredag med leveranse April 2015. Når kan vi forvente at bilen går i produksjon? Håper vi får med ACC og LANE ASSIST:)
Gardermoen

RaBalder

Sitat fra: steinidar på søndag 05. oktober 2014, klokken 20:28
Bestilling av rød 85 med panorama og sort preformance skinn med de fleste pakker ble "confirmed" fredag med leveranse April 2015. Når kan vi forvente at bilen går i produksjon? Håper vi får med ACC og LANE ASSIST:)

Ta en titt i dette regnearket.

Det er statistikk over mange Teslaer som allerede er levert og under levering. Den gir deg mange svar i forhold til hva du kan forvente. Og bidra gjerne med å lage en linje for din bil.

MartinezSC

Med leveranse i april 2015 vil jeg anta at din bil går i produksjon i februar/mars. Jeg antar også at bilen vil ha Lane Assist, men ACC kan jeg ikke si noe om nå.

Gratulerer med bestilling av fin bil!! ;)

oysf

Gratulerer! Men virkelig, april? Selv om det står på bestillingssiden "Ønsket levering, sen desember"?

Kim L

Hvordan får man beskjed om Vin nr ? Står det på My Tesla eller får man Mail ??

B_Tesla

Kommer opp på My Tesla. Rett under der det står "Model S" i nedre venstre hjørne av bildet av bilen. Kommer et langt nr, uten at det står at det er VIN.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Kim L

Ok da har jeg fått det da ,,, lignet bare ikke på de andre her,,, 5YJS osv ,,,,  :) :) :) :)

sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066


Olatho

Sitat fra: Kim L på søndag 05. oktober 2014, klokken 23:58
Ok da har jeg fått det da ,,, lignet bare ikke på de andre her,,, 5YJS osv ,,,,  :) :) :) :)

Hele greia er egentlig VIN-nummeret (eller understellsnummer som det gjerne heter på norsk).

De første bokstav/tallkombinasjonene indikerer hvilke features bilen har.
De siste sifrene er et "løpenummer" som sier noe om hvor i rekka bilen er produsert.
Det er gjerne disse folk ber om, da de gir en indikasjon på når bilen ble satt i produksjon

Men det er ikke faktiske, etterfølgende løpenummer, da Tesla ikke ønsker at man skal kunne bruke nummeret til å vite nøyaktig hvor mange biler som er produsert.  Men det er en slags stigende rekkefølge på dem uten at det betyr at bil nummer 41000 er produsert rett før bil nummer 41001. 



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA