Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilket utstyr og modell skal man velge?

Startet av Mippen, torsdag 20. mars 2014, klokken 20:44

« forrige - neste »

ctr46

Etter bestilling gikk det 4 dager før det ble bestemt å gå for s85 istedet for s60. Kosta 7% ca ekstra men gir fort 25-30% ekstra rekkevidde.. Ble et lett valg
.

Muffinman

Det er jo ikke så stor prismessig forskjell på S60 med SC og S85. Og batteriet får jo finere medfart i og med at man kan holde seg på sunnere soc. Det vil nok merkes når bilen blir noen år gammel.

ctr46


Sitat fra: Muffinman på søndag 28. september 2014, klokken 05:28
Det er jo ikke så stor prismessig forskjell på S60 med SC og S85. Og batteriet får jo finere medfart i og med at man kan holde seg på sunnere soc. Det vil nok merkes når bilen blir noen år gammel.

Ja det er nettopp det. Så etter å ha tenkt litt var det ikke noen logisk grunn til å velge S60. Tror du har rett i at om noen år vil det ha litt mer å si.
Satser på at ventetiden blir kortere denne gangen. Sist ventet jeg 6,5 måneder på bilen.
Bestilte levering så tidlig som mulig (sen desember), men fikk høre at pga oppgradering på fabrikken i fremont så ligger de litt på etterskudd. Mao levering blir sannsynligvis januar.
.

Muffinman

Jeg ventet nøyaktig 10 mnd på min første. Lange måneder  ;)

ctr46


Sitat fra: Muffinman på søndag 28. september 2014, klokken 14:17
Jeg ventet nøyaktig 10 mnd på min første. Lange måneder  ;)

Ja det er veldig lenge. Jeg sleit med å vente 6,5 så skjønner hvordan det må ha vært!
.

Veggen

Hmmmf, ungdommen nå til dags, ingen tålmodighet.

Noen av oss ventet i flere år.

Stifos

Jeg har bestilt
s60
Hvit, helt tak
19" standard
Stoffseter
Dobbeltlader
Supercharger tilgang
Tech
Park sensor
Type2 kabel
19" nokian pigg

Forventet levering januar

B_Tesla

Blir nok en fin bil. Med unntak av at jeg valgte 85 og panorama var min konfigurasjon i starten ganske lik. Men så kom alle endringene....

Har du gått for hvitt eller sort tak?
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Stifos

Ble hvitt tak også. Synes ikke det sorte så noe fint ut  ???

B_Tesla

Jeg har ikke sett de side om side, så har ikke reflektert mye over det. Men jeg har alltid sett på med pano, og da er takfargen liksom gitt.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

TS

Sitat fra: Stifos på lørdag 04. oktober 2014, klokken 21:47
Ble hvitt tak også. Synes ikke det sorte så noe fint ut  ???

NB! Husk at Panotak er eneste mulighet for fester til takstativ, om du skulle trenge det.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

B_Tesla

Sitat fra: Stifos på lørdag 04. oktober 2014, klokken 17:55
19" nokian pigg

Det er jo en smaksak, men det er mulig du kan få en skikkkelig god pris på Polar 20" til vinterdekk dersom du kanster deg rundt. Det har vært noen gode avtaler har på forumet. Jeg endte opp med en pris på ca 21 500 for 20" felg med Nokian R2 ink frakt sånn ca. Var cel nesten samme for Hakka8, og en del billigere for Hakka 7. Jeg liker Polar bedre enn orginalene, men som sagt - en smaksak.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Stifos

Sitat fra: B_Tesla på søndag 05. oktober 2014, klokken 10:48
Sitat fra: Stifos på lørdag 04. oktober 2014, klokken 17:55
19" nokian pigg

Det er jo en smaksak, men det er mulig du kan få en skikkkelig god pris på Polar 20" til vinterdekk dersom du kanster deg rundt. Det har vært noen gode avtaler har på forumet. Jeg endte opp med en pris på ca 21 500 for 20" felg med Nokian R2 ink frakt sånn ca. Var cel nesten samme for Hakka8, og en del billigere for Hakka 7. Jeg liker Polar bedre enn orginalene, men som sagt - en smaksak.

Joda, de var ganske fine. Men tenkte det var greit å ta alt samlet, så er det inkl. i finansiering også  :P
Så er det jo en fordel å få den utlevert ferdig på vinterdekk om den kommer i januar. Bor jo ikke så veldig nærme

Sitat fra: TS på søndag 05. oktober 2014, klokken 00:27

NB! Husk at Panotak er eneste mulighet for fester til takstativ, om du skulle trenge det.

Ja klar over det  :) har aldri brukt takstativ på andre biler jeg har hatt så tviler på jeg får bruk for det.

B_Tesla

Sitat fra: Stifos på søndag 05. oktober 2014, klokken 11:52
Så er det jo en fordel å få den utlevert ferdig på vinterdekk om den kommer i januar. Bor jo ikke så veldig nærme

Helt klart. Worst case må jeg stille opp med NAF-bil, for å frakte den over gaten til dekkbutikken.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA