Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problem med baksete Imiev

Startet av Kito76, lørdag 04. oktober 2014, klokken 23:45

« forrige - neste »

Kito76

Hei,
Vi klaffet ned baksete for å frakte noe varer som toppen veide 50 kg og da den skulle settes opp igjen,satt spaken helt fast. Fikk etterhvert sete halvveis opp igjen, men virker som spaken er knekt. Noe her som har opplevd det samme? Vi kontaktet Motoforum og fikk beskjed at det tar over 2 måneder og få ny sete... Synes det er svakt at delene ikke kan skaffes raskere.
Imiev 2012

pwb

Sitat fra: Kito76 på lørdag 04. oktober 2014, klokken 23:45
Hei,
Vi klaffet ned baksete for å frakte noe varer som toppen veide 50 kg og da den skulle settes opp igjen,satt spaken helt fast. Fikk etterhvert sete halvveis opp igjen, men virker som spaken er knekt. Noe her som har opplevd det samme? Vi kontaktet Motoforum og fikk beskjed at det tar over 2 måneder og få ny sete... Synes det er svakt at delene ikke kan skaffes raskere.
Imiev 2012

2 mnd er jo tiden det tar med båtfrakt så er vel ikke så uventet det? Men her er en løsning hvis hullet i spaken er ødelagt, mulig det er det som har skjedd?
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15493.msg239672.html#msg239672

Kito76

Takk for svar. Mener dette er en garantisak og et baksete skal jo tåle litt tungde??. Mitsubishi/Motorforum må jo ha tilgang på enkelte deler og ikke måtte frakte ting fra Japan hver gang... Da tror jeg neppe mange ville kjøpt en Imiev eller andre trillinger. Hva om det skjer en  ulykke/kollisjon der sete eller andre deler må skiftes ut ? Vente 2 måneder med reperasjon?

svingen

#3
Har opptattert min sak nå :-) videre så er min bil på verksted nå pga skeiv ramme + mye annet stått der i snart 2 uker pga måtte bestile deler fra Frankrike skal hente den i morgen men her snakker vi 2 uker ikke 2 mnd og ramma på bilen er nok større enn et sete :-) (påkjørt bakfra sto stille så ikke min skyld men skader får ca 70k :-( )
Hvis det ikke går på garanti noe det bør så få pris tilbud på jobben og sjekk om buddy folka kan fikse eventuelt tror ikke dem skal ha stort :-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA