Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Drive unit failure

Startet av alex313, fredag 03. oktober 2014, klokken 09:55

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Interessant å høre:
Hadde en mandags 245 hvor det meste som kunne gå i stykker, gjorde det.
Men motoren gikk som en klokke med tilnærmet null oljeforbruk.

Det som ergret meg mest, var likevel selger og verksted syntes å mene
å finne feil på verdens beste bil nærmest kvalifiserte for psykiatrisk behandling.

Som Tesla eier er du ikke helt uten risiko for samme opplevelse.
Men riktignok mer fra den helfrelste menigheten enn fra TM selv.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Bjoris

Så var det min tur, sirkelsaglyd, ikke plagsom, men det er åpenbart noe feil så jeg svippet innom Tesla uten avtale, på 5 min dukket det opp en kar med lydopptaker, han var ikke i tvil, den må byttes!

Vel, det tok en uke før de kom tilbake, men prioriterer dette så høyt at jeg fikk time allerede 5.5, med loaner så jeg klager ikke! Men synd da at de ikke har funnet noe løsning på problemet, går maks 30.000 km ser der ut til

OleJA

Sitat fra: bjoris på lørdag 02. mai 2015, klokken 00:33
Så var det min tur, sirkelsaglyd, ikke plagsom, men det er åpenbart noe feil så jeg svippet innom Tesla uten avtale, på 5 min dukket det opp en kar med lydopptaker, han var ikke i tvil, den må byttes!

Vel, det tok en uke før de kom tilbake, men prioriterer dette så høyt at jeg fikk time allerede 5.5, med loaner så jeg klager ikke! Men synd da at de ikke har funnet noe løsning på problemet, går maks 30.000 km ser der ut til
Hvilken 'årgang' var DU'en din som da må byttes? Forbedrede DU ble vel tilgjengelig i starten av desember 2014 på service sentrene(fly sendt) og trolig ikke tilgjengelig på nye biler før noen uker seinere. Har du rukket å få 30k på en av disse nye enhetene allerede?

pej

Dette tyder jo på at de ikke har funnet alle årsakene til denne feilen. Hadde håpet dette var historie nå. Den nye bilen min har heldigvis en reservemotor forran.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

HåkonE

Med unntak av siste tidens OT-diskusjon, har denne tråden vært mer eller mindre død og begravet langt ned i kommentarfeltet siden Tesla selv sa de hadde løst feilen.

Det er vel et tegn det også.


Lokführer

#785
Ny DU holdt 11-12.000km før den røyk. Null fremdrift.
Meeeeen, servicen var upåklagelig, leiebil ble ordnet kvikt. Håper at den nye DUen varer livet ut.
Jeg synes selvsagt det er uheldig at bilen får slike stopp, men aldri om jeg vil tilbake til fossilmotor..
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

pej

#786
Flere av de nye DUéne som har havarert på nytt, så dessverre famler Tesla i blinde fortsatt... for hvert havari jeg hører om er jeg nærmere å selge den nye bilen min når den kommer. Orker ikke nok en runde med BETA bil. Var nok lånebil med den første Teslaen min.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Lokführer

Sitat fra: pej på lørdag 02. mai 2015, klokken 14:05
Dette tyder jo på at de ikke har funnet alle årsakene til denne feilen. Hadde håpet dette var historie nå. Den nye bilen min har heldigvis en reservemotor forran.
Trenger bare en knapp for å skru av defekt DU i tro silicon valley stil; "It's not a bug, it's a feature!"
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

pej

Man kan se det positive i det. Min første Tesla gikk 18.000km. på 10mnd. Div Leie/lånebiler 12.000km de samme 10 mnd.   
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

AndreS

Sitat fra: pej på lørdag 02. mai 2015, klokken 21:08
Man kan se det positive i det. Min første Tesla gikk 18.000km. på 10mnd. Div Leie/lånebiler 12.000km de samme 10 mnd.

Der kom du for å gulpe litt ja. Du er særdeles lite konstruktiv. Foreslår at du selger den bilen jeg, så slipper du å plages så fælt
I3 i bestilling

pej

Er du den nye moderatoren her AndreS ? Fint om du lager noen instrukser på hva vi kan si her da så vi slipper at du blir støtt.  Jeg mener helt oppriktig at det er trist at Tesla ikke har funnet ut av DU problemene og sier sarkastisk at man kan se det positive at man slipper å "bruke opp" km på egen bil. Såpass tåler du vel? Eller?   
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Bjoris

#791
Min bil er fra mai 2014 og jeg har ikke fått byttet DU tidligere. Mitt inntrykk er vel at de har løst noen problemer med DUene, men ikke alle som denne sirkelsag lyden. Min du har hat lett klunk siden 8000 km, da jeg var på service på 23000 km var jeg med serviceteknikkeren en tur og han mente at dette var normalt, så det blir spennende å prøve den nye, håper den ikke har så mye slakk, men det var til å leve med, denne sirkelsag lyden syns jeg kom brått, men kan jo ha vært der før i mindre grad, men så er det jo alltid slik når en først blir oppmerksom på det så syns en lyden er helt ny. Kjørte med taket åpent i går, ved en fjellvegg, da syns jeg det var ille og litt flaut å komme trillende, men bytte til fossilbil pga av dette? Ikke på vilkår, 8 års garanti så bekymrer meg ikke

nie

Som relativt ny i Tesla-verden blir jeg noe betenkt når jeg leser om eiere som er på sin femte (!) DU. Hvis det er tilfelle må jo feilen skyldes forhold utenfor DU-en  som.eks. geometriske toleranseavvik i drivlinje utenfor selve DU-en.

Kjenner at jeg ikke er helt happy med at Tesla ikke er kommet til bunns i dette. Hvis de har funnet ut av det så burde de kanskje ha kommunisert dette mer tydelig?

pej

Sitat fra: nie på lørdag 02. mai 2015, klokken 23:08
Hvis de har funnet ut av det så burde de kanskje ha kommunisert dette mer tydelig?

Spiker´n på hodet. De hadde nok komunisert dette tydligere dersom de hadde funnet alle årsakene til ulyder og havari. De har funnet noen åraker men ikke alle. Husk at denne bilen er på stadie 1 fortsatt. Andre merker har bygd nesten den samme bilen i snart 30-40 år, kun med noen endringer hver gang....
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

AndreS

Sitat fra: pej på lørdag 02. mai 2015, klokken 21:43
Er du den nye moderatoren her AndreS ? Fint om du lager noen instrukser på hva vi kan si her da så vi slipper at du blir støtt.  Jeg mener helt oppriktig at det er trist at Tesla ikke har funnet ut av DU problemene og sier sarkastisk at man kan se det positive at man slipper å "bruke opp" km på egen bil. Såpass tåler du vel? Eller?

Jeg tåler det helt fint:) bare syns det er litt slitsomt med lonstant kun negativitet. Du er liksom bare aktiv når du har noe å klage på. Det gjelder vel både her og på fb. Jeg er ikke moderator og ingeb planer om å bli det.
I3 i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA