Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Drive unit failure

Startet av alex313, fredag 03. oktober 2014, klokken 09:55

« forrige - neste »

turbolurbo

Sitat fra: Brede på onsdag 19. november 2014, klokken 15:57
Jeg har i dag innledet en mailveksling med Jerome Guillen der jeg uttrykte bekymring for DU-problematikken og spesielt mangelen på informasjon rundt saken.

Han var rask med tilbakemelding og kunne iallfall si at det var hold i bekymringene og de punktene jeg tok opp og han vil komme tilbake med mere informasjon.

100 poeng!

Har mye mer sans for denne fremgangsmåten, enn å gå ut i media med slike saker.
2019 TM3P

Jimpec

Jeg sendte også en veldig høflig mail til Jerome, men den svarte han aldri på. En uke siden ca.
Uansett veldig bra dersom det kommer noe ut av dette. I tidligere dialog med han var det gode/kalkulerte svar og lite handling.
Håper
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Muffinman

Sitat fra: turbolurbo på onsdag 19. november 2014, klokken 16:21
Sitat fra: Brede på onsdag 19. november 2014, klokken 15:57
Jeg har i dag innledet en mailveksling med Jerome Guillen der jeg uttrykte bekymring for DU-problematikken og spesielt mangelen på informasjon rundt saken.

Han var rask med tilbakemelding og kunne iallfall si at det var hold i bekymringene og de punktene jeg tok opp og han vil komme tilbake med mere informasjon.

100 poeng!

Har mye mer sans for denne fremgangsmåten, enn å gå ut i media med slike saker.
Uansett rart at media ikke har fanget opp noe. Man må regne med at de følger med her inne, eller at noen har funnet på å tipse.

Kallagtunet

Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 19. november 2014, klokken 11:04
Sitat fra: Jimpec på onsdag 19. november 2014, klokken 10:57

Forøvrig synes jeg det er litt merkverdig at nøkkelpersoner i TOC er frempå med å "roe gemyttene" her igjen. For mange av oss har vært for positive for lenge. Tydelig at TOC tenker at man kan vente å se en periode til. Ikke snakk om å sette fyr på biler og lage opprør her heller da - bare kreve informasjon. Ikke skummelt i det hele tatt.

Helt enig. Den taktikken blir som å pisse på seg for å holde seg varm. Det vil slå tilbake og med større kraft enn hvis man er åpen om og tar tak i problemet tidlig(ere).

TOCN befester mitt inntrykk fra dag en at det er en Tesla fanklubb. Jeg tror faktisk at hvis en skal få vei i denne vellinga så er det enten elbilforeningen som har jobbet både i kulisser og andre arenaer med de andre bilimportørene for eksempel på restgaranti på batterier alternativt NAF eller å kjøre en full sak i pressen (forbrukerinspektørene eller TV2 hjelper deg gode kanaler...)

SR

Jeg fikk opplyst hos SC at v 6.0 har redusert akselerasjonen fra 0-10 km/t. Dette er gjort for å redusere den bråe påkjenningen på DU som "full guffe" fra stillestående er.  Det betyr vel også at man har innsett at DU er underdimensjonert ift de kreftene som er disponible....
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

Teslanewbie

Sitat fra: SR på onsdag 19. november 2014, klokken 19:03
Jeg fikk opplyst hos SC at v 6.0 har redusert akselerasjonen fra 0-10 km/t. Dette er gjort for å redusere den bråe påkjenningen på DU som "full guffe" fra stillestående er.  Det betyr vel også at man har innsett at DU er underdimensjonert ift de kreftene som er disponible....

Ergo har også 0-100 tiden økt..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Jimpec

Ergo er det en total designfeil og det er en del DUer som skal byttes den kommende tiden..
Noe må jo skje snart.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

TS

#322
Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 19. november 2014, klokken 18:53
Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 19. november 2014, klokken 11:04
Sitat fra: Jimpec på onsdag 19. november 2014, klokken 10:57

Forøvrig synes jeg det er litt merkverdig at nøkkelpersoner i TOC er frempå med å "roe gemyttene" her igjen. For mange av oss har vært for positive for lenge. Tydelig at TOC tenker at man kan vente å se en periode til. Ikke snakk om å sette fyr på biler og lage opprør her heller da - bare kreve informasjon. Ikke skummelt i det hele tatt.
Helt enig. Den taktikken blir som å pisse på seg for å holde seg varm. Det vil slå tilbake og med større kraft enn hvis man er åpen om og tar tak i problemet tidlig(ere).

TOCN befester mitt inntrykk fra dag en at det er en Tesla fanklubb. Jeg tror faktisk at hvis en skal få vei i denne vellinga så er det enten elbilforeningen som har jobbet både i kulisser og andre arenaer med de andre bilimportørene for eksempel på restgaranti på batterier alternativt NAF eller å kjøre en full sak i pressen (forbrukerinspektørene eller TV2 hjelper deg gode kanaler...)
Hva vet dere om dialogen mellom Tesla og Klubben? Som
dere vet, går det ikke så raskt på andre siden av dammen når det gjelder innrømmelser.

BTW, RunarBT er ikke lenger i styret, det bare henger igjen da han var en av grunnleggerene
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

ellholt

Om SC har sagt dette, så bekrefter det jo det mange av oss har hatt en viss følelse av. Bilen er ikke like rå i aksen som før. Det er bare så synd at dette ikke blir opplyst av Teslamotors. Da hadde flesteparten godtatt dette og ventet gladelig til en fiks var tilgjengelig. Istedenfor blir det masse av spekulasjoner og synsinger som blir spredt rundt på nettet.
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

VigdisA

Det jobbes med saken fra styret også.. Noen skriver mer senere..
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Jimpec


Sitat fra: TS på onsdag 19. november 2014, klokken 19:37
Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 19. november 2014, klokken 18:53
Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 19. november 2014, klokken 11:04
Sitat fra: Jimpec på onsdag 19. november 2014, klokken 10:57

Forøvrig synes jeg det er litt merkverdig at nøkkelpersoner i TOC er frempå med å "roe gemyttene" her igjen. For mange av oss har vært for positive for lenge. Tydelig at TOC tenker at man kan vente å se en periode til. Ikke snakk om å sette fyr på biler og lage opprør her heller da - bare kreve informasjon. Ikke skummelt i det hele tatt.
Helt enig. Den taktikken blir som å pisse på seg for å holde seg varm. Det vil slå tilbake og med større kraft enn hvis man er åpen om og tar tak i problemet tidlig(ere).

TOCN befester mitt inntrykk fra dag en at det er en Tesla fanklubb. Jeg tror faktisk at hvis en skal få vei i denne vellinga så er det enten elbilforeningen som har jobbet både i kulisser og andre arenaer med de andre bilimportørene for eksempel på restgaranti på batterier alternativt NAF eller å kjøre en full sak i pressen (forbrukerinspektørene eller TV2 hjelper deg gode kanaler...)
Hva vet dere om dialogen mellom Tesla og Klubben? Som
dere vet, går det ikke så raskt på andre siden av dammen når det gjelder innrømmelser.

BTW, RunarBT er ikke lenger i styret, det bare henger igjen da han var en av grunnleggerene

Kan snakke for min egen del.
Vet absolutt ingenting annet enn at jeg opplever en defensiv holdning hos de som har uttalt seg.
Om dette er noe som klubben har tak i nå så et det veldig positivt. Men igjen; informasjon er alfa og omega. Så derfor.. fortell nå hva som er sagt og gjort slik at det blir noe konkret ut av spørsmålet.

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

jkirkebo

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 19. november 2014, klokken 19:16
Sitat fra: SR på onsdag 19. november 2014, klokken 19:03
Jeg fikk opplyst hos SC at v 6.0 har redusert akselerasjonen fra 0-10 km/t. Dette er gjort for å redusere den bråe påkjenningen på DU som "full guffe" fra stillestående er.  Det betyr vel også at man har innsett at DU er underdimensjonert ift de kreftene som er disponible....

Ergo har også 0-100 tiden økt..

Ikke nødvendigvis, om de har funnet det mulig å programmere inn økt akselerasjon fra 10 til 90.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kjærra

Har bilen inne hos Drammen SC nå, bla. for fiks av DU. Dette blir andre gang. Hørte allerede da jeg hentet bilen ut ny at det var noe galt med DU.

Har fått beskjed om at vår bil blir reparert med det nye repsettet. Kom med fly i dag, og skal visstnok monteres i morgen. Jeg spurte om de hadde gjort det før. "Nei, din bil blir den første". Dette blir spennende kjenner jeg..
TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

Jimpec

Ikke for å lage noe styr altså.. Men det var det mekanikeren sa til meg... « Du vil ikke være den første..»
Del gjerne hvordan det går da.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

fonberg

Sitat fra: Jimpec på onsdag 19. november 2014, klokken 20:32
Ikke for å lage noe styr altså.. Men det var det mekanikeren sa til meg... « Du vil ikke være den første..»
Del gjerne hvordan det går da.

Ha ha. Når man kjøper en "prototype" til over en halv million bør man ikke være spesielt mørkredd - skulle gjerne vært førstemann med ny DU-fiks jeg :)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA