Drive unit failure

Startet av alex313, fredag 03. oktober 2014, klokken 09:55

« forrige - neste »

Jimpec

Det er på tide at det ropes litt høyere om dette problemet nå i alle tilfelle. Åpenbart er dette en case for Tesla i øyeblikket men de vil jo ikke akkurat uttale seg om problemet. Uten å overdrive så har jeg sikkert påpekt klunk og slark på 12-15 Tesla, etter at eierne har uttalt at "det er ikke noen problemer med min - helt feilfri". Og det er det Tesla håper på - at de fleste ikke skal legge merke til dette, og dermed kan det gå over av seg selv.

Jeg har hørt fra noen pålitelige kilder at de har startet med å "øve seg" på å reparere feilen på lokale verksteder. De samme kildene sa at de ville ventet litt med å få dette utbedret til man hadde fått øvd seg en stund.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Øyvind.h

Sitat fra: Jimpec på søndag 16. november 2014, klokken 16:54
Uten å overdrive så har jeg sikkert påpekt klunk og slark på 12-15 Tesla, etter at eierne har uttalt at "det er ikke noen problemer med min - helt feilfri".
Den påstanden er ikke uvanlig  :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 16. november 2014, klokken 20:41
Uten å overdrive så har jeg sikkert påpekt klunk og slark på 12-15 Tesla, etter at eierne har uttalt at "det er ikke noen problemer med min - helt feilfri".
Den påstanden er ikke uvanlig  :)

Fikk mail fra Tesla sentralt at de kom til å gjøre en recall på alle som har fått DU med feil når delene var klare... Spent på når det skjer....
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Jimpec

Det er i alle fall lenge til.. Med den belastningen de har på servicesentrene nå om dagen vil det ta tid før de i det hele tatt kan vurdere det.
At de har såpass lang ventetid på service er et interessant moment, i og med at vi kan tro at svært mye av arbeidet er garantiutbedringer. Ikke billig i Norge..
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

tklev

Det kommer garantert en prisjustering her i Norge. Kostnadsnivået står ikke i stil med at vi skal betale like mye som andre land - forbrukerrettighetene står sterkt i Norge. Blir spennende å se hvor lang tid det tar før det skjer:)

sven erik

mn har Du problemet dette blir bar værre og værre  og ser lengden jeg får kjørt per lading blir dåligere og dligere fore uke hvar det max 30  mil nå nede i ca 26 mil på samme strekning   luden blie mer  mer merkbar
har kjørt  nå over 25000 snart 26000 km  men var i drammen de kunne ikke  ta avgjølse om å fikse min før  jeg kjører til spania  å blir der  først 2 måneder hjemom å bed i gjen i 2 mneder med bilen begge ganger  jeg har ikke kjøpt en bil til 700 tusen for å stoppe p veien med en feil en alerede har vist om i over en måned
har n skrevet til skjefen i norge   som jeg sier  er en ting at det blir feil  med en ting  er å fikse det fort 
så er pent nå hva skjer   mener de jeg må kjøre med denne kommer jeg til å lage båk  siklig bråk

repratørn i drammen ba meg om å kjøre om en dust med bilen så  DU røyk  da fikk jeg ny   dette vil jeg ikke  glemte å si blen min er  en  2014 model  levert i mai

selgeren der sa det ikke hvar et stort problem  det hadde vert  en 15 stykk bare   da lo jeg rått av han   leser bare her at  det er fler  å alle er ikke her

TS

Jeg har hørt fra noen pålitelige kilder at de har startet med å "øve seg" på å reparere feilen på lokale verksteder. De samme kildene sa at de ville ventet litt med å få dette utbedret til man hadde fått øvd seg en stund.

Dette sa Elon for mange måneder siden i USA da DU problematikken ble slått opp i media der.  Jerome sa under visitten på årsmøtet vårt at slike delebytter skal utføres i Norge etter at de har trent opp spesialister.  Det gjelder nok både DU og batteripakker med defekt relé. 
Men, de  har nok ikke fått noen oppgraderte deler ennå til DU, jeg gjetter på recall når de har laget en ny DU.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Teslanewbie

Sitat fra: sven erik på mandag 17. november 2014, klokken 00:03
mn har Du problemet dette blir bar værre og værre  og ser lengden jeg får kjørt per lading blir dåligere og dligere fore uke hvar det max 30  mil nå nede i ca 26 mil på samme strekning   luden blie mer  mer merkbar
har kjørt  nå over 25000 snart 26000 km  men var i drammen de kunne ikke  ta avgjølse om å fikse min før  jeg kjører til spania  å blir der  først 2 måneder hjemom å bed i gjen i 2 mneder med bilen begge ganger  jeg har ikke kjøpt en bil til 700 tusen for å stoppe p veien med en feil en alerede har vist om i over en måned
har n skrevet til skjefen i norge   som jeg sier  er en ting at det blir feil  med en ting  er å fikse det fort 
så er pent nå hva skjer   mener de jeg må kjøre med denne kommer jeg til å lage båk  siklig bråk

repratørn i drammen ba meg om å kjøre om en dust med bilen så  DU røyk  da fikk jeg ny   dette vil jeg ikke  glemte å si blen min er  en  2014 model  levert i mai

selgeren der sa det ikke hvar et stort problem  det hadde vert  en 15 stykk bare   da lo jeg rått av han   leser bare her at  det er fler  å alle er ikke her

Min anbefaling : Gjør et opptak . Send den til noen motor- journalister og inviter dem på en prøvekjøring . !

Da blir det nok fort fart hos Tesla . 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øggen

Hvorfor?? Drt vil vel ikke gagne noen av oss, slik bruktbilpris messig sett. Det er vel overhode INGEN tvil i at Tesla vil ordne opp når de riktige delene er testet og produsert!!??
Men, 2 uker vil det ta.....

sn0le

Media vil jo elske å kunne skrive nok en negativ Tesla-artikkel.  :-\

Da blir det ny runde med morsomme kommentarer fra kollegaer og venner.

Media: Tesla i USA har tatt fyr.
Resultat: Månedsvis med kommentarer om brannslukkingsapparat.

Media: Tesla tåler ikke lading på Norsk strømnett.
Resultat: Uker med kommentarer på om jeg får ladet bilen.

Media: Dual drive lansert. Panikksalg på Finn.no
Resultat: Uker med spørsmål om jeg sliter med å få solgt bilen og hvor lite verdt den er.

Kjenner jeg gleder meg masse til neste overskrift ja.

For ordens skyld. Synes Tesla har brukt ganske lang tid på å finne ut av problemet. Og informasjonsflyt kan vel påstås å være under par.
Men jeg stoler på at dette vil løse seg innen to Tesla-uker.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

sven erik

jeg kommer til å kreve omlevering / tilbake peger om dette ikke  blir gjort nå   vi har noe som heter  kjøpsloven  i norge 
ja elssker bilen men den må funke for meg  jeg er handicapet  å er  totalt avhengig av at ting fungerer
hade  en i miev  e av de første i norge    eneste den hvar inne for  på 3 år hvar servise  og en som rygget på meg vorfor jeg solgte jo morem min ville ha den  og jeg tenkte tesla  går det mindre en  11 dager på å kjøre til malaga i spania  men 

sigurdi

Spørsmålet er vel om du sven erik vil ha montert en "ny" drive unit med potensielt samme feil som den du har, og som også kan havarerer på vei til Spania eller vente til problemet har en permanent fix?
Brannslokking uten å fjerne kilden til problemet gir bare store utgifter til produsent, og ikke tryggere bilhold for eier.
Eller skal Tesla hoste opp en kjapp fix som de ikke har hatt tid å teste ut skikkelig, så potensielt kan nye mer alvorlige feil oppstå. Eks havari uten forvarsel.
Beste for alle parter er nok en utprøvd permanent fix, men dette tar tid og Tesla burde informert bedre, men er vel nevnt at Mail er sendt ut til de som har rapportert feilen.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Bjoris

Svein Erik: Forstår godt at du ikke vil kjøre til Spania med en DU som lager mye lyd, lite lyd for den del. Jeg var inne med min og det ble bagatelisert, nå har jeg nok lite lyd, men klunk er det om enn ikke noe voldsomt. Kjører i low og hører svært lite til det enn så lenge.

Tenker også at det er helt ok, jeg skal ikke lengre enn til fjells og skulle jeg få en bråstopp så skal det mye til at det blir ett stort problem.

Til sommeren derimot har vi tenkt oss på langtur igjen, men om det er mye lyd fra DU da så er det alt annet enn fristende å legge i vei...

Jeg syns Tesla kunne byttet til de som skal på langtur, det er jo åpenbart noe galt og det holder ikke at de pt ikke har funnet noe fiks, det skal ikke være oss kjøpere sitt problem...

Jimpec

Det kommer til å bli en ny runde med spørsmål fra kolleger - liten tvil om det. Om det handler om DU eller andre ting får tiden vise.

Sitat fra: sigurdi på mandag 17. november 2014, klokken 08:01
Spørsmålet er vel om du sven erik vil ha montert en "ny" drive unit med potensielt samme feil som den du har, og som også kan havarerer på vei til Spania eller vente til problemet har en permanent fix?
Brannslokking uten å fjerne kilden til problemet gir bare store utgifter til produsent, og ikke tryggere bilhold for eier.
Eller skal Tesla hoste opp en kjapp fix som de ikke har hatt tid å teste ut skikkelig, så potensielt kan nye mer alvorlige feil oppstå. Eks havari uten forvarsel.

En permanent fix er så klart å foretrekke. Men de har det ikke så travelt med testingen at de ikke kan kommunisere noe rundt dette, som vi må kunne kalle et stort kvalitetsproblem.

I sum har jeg nå en bil jeg ikke tør stole på.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

turfsurf

Sitat fra: Jimpec på mandag 17. november 2014, klokken 08:04
I sum har jeg nå en bil jeg ikke tør stole på.

Akkurat dette er problemet. Har vel hatt alle de mest omtalte feilene på Model S, utenom 12V problemet så har det vært ting som ikke påvirker driftsikkerhet. 12V problemet var og ganske lett å unngå. Men å kjøre rundt i en bil med en påvist feil som når som helst kan føre til driftstans, det er kjipt. Hadde det vært kun meg, så hadde det ikke vært så ille, men på tur med kone og tre små barn, da kommer det til å smelle om jeg blir stående på fjellet i vinterstorm og vente på NAF. Sist gang jeg var i kontakt med NAF får å få hjelp, kunne de komme om to og en halv time   :o
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA