Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ventetid på servicetjenester Drammen/Skøyen

Startet av tk74, fredag 03. oktober 2014, klokken 09:31

« forrige - neste »

tk74

Jeg Sendte Tesla en melding Igjennom deres nettside 26 september vedrørende 1 års service og ikke minst for en rekke utbredelser av ting som ikke er i orden. Jeg ventet på svar i 5 dager, men ingen svar. Jeg sende så melding på nytt og fikk svar i går med at jeg kunne få verkstedtime 8 Januar???

Er det bare jeg som syntes dette er totalt uholdbart og vente 98 dager på service???
Bilene vi har kjøpt skulle i utgangspunktet være nesten fri for servicer. Er bilene så dårlig kvalitet at systemet deres er totalt sprengt og man må regne med og vente i 98 dager???

Er det flere enn meg som har opplevd og måtte vente så lenge?

En del av de tingene jeg har på listen som skal/må fikses er:
B-stolpe på førersiden knirker mye. Denne har de prøvd og fikse tidligere uten å lykkes.
Ryggen på førersetet tar inntil midtkonsollen og lager knirkelyder.
Risting i bremser. Dette lar seg ikke fikse med og bremse hard og lenge.
DAB radio med mye knitrelyd.
Ødelagt deksel til takstativfeste.
Korroderte speil.
Ulyd i drivverk ved  igangsettelse.
Oppgradere ladesystemet fra 26A til 32A

Jeg må ærlig innrømme at jeg blir veldig frustrert av dette :-)
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Asarin

Hvor er det du har fått service?

Om du holder til i Oslo/Drammen/Akershus så kan det være tid spart med å sjekke om du kan bytte sted. F.eks om det er lange ventetider på Skøyen, kan det være mye kortere ventetid i Drammen eller på Grorud.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

tk74

Jeg har akkurat fått svar tilbake at jeg kan få service på Skøyen helt i slutten av desember. Syntes ikke akkurat at dette er så mye bedre...
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Tuxedo

Kjølingen til A/C tok kvelden i sommer mens varmen var på sitt verste.  Fikk beskjed om at det kunne utbedres i slutten av oktober...

sindrejoh

Eg har fått tid i Bergen 19. desember... Ikkje fornøgd med det.
Model S85 | Bestillt 24.01.2014 | Levering 04.06.2014

19" hjul | Dobbeltlader | Grå nappaskinnseter | Hattehylle | Matchende Yacht-gulv | Obeche-tre matt innredning | Panoramatak i helglass | Parkeringsassistent | Perlehvit lakk | Smart Luftfjæring | Superlading inkludert | Tech-pakke | Ultra Hi-Fi lydsystem | Vinterpakke

BMW850

Jeg er egentlig ikke tilhenger av å lire av meg frustrasjon her inne, MEN, jeg synes Tesla er dårlig på kommunikasjon. To ganger har jeg skrevet om ett par forhold med bilen her inne. Det gjaldt knakelyd ved fullt rattutslag og unormal slitasje på bakdekk. Det som overrasket meg var at begge gangene har forskjellige ansatte tatt kontakt både via mail og telefon. I begge tilfellene TRE ganger. Er Tesla-ansatte mer opptatt av å sitte og lese på disse sidene? Og ta kontakt på bakgrunn av innlegg på dette forumet? Beundringsverdig det, for all del, men når de prioriterer dette fremfor å svare meg på  en personlig henvendelse begynner jeg å lure litt. Grunnen til at jeg spør er at når jeg via mail stiller ett spørsmål ang.  innertakbyttet som skal utføres etter levering med feil tak bare blir møtt med STILLHET, altså ingen svar?!!! Sender forespørselen til en ny mann i Tesla Drammen, fortsatt ikke engang svar?!

Det har nå snart gått ett halvt år siden jeg mottok bilen. Leverte bilen inn for takbytte i juli. Når jeg hentet den etter ett par dager var mesteparten av det som skulle utføres ikke gjort. Bl.a. takbytte, oppgradering til 32A lading, montering av titanskjold. Bilen var møkkete, det var sølt limrester på bakluka etter bytte av list og helt en annen opplevelse enn det jeg hadde inntrykk av var det normale. Det ble beklaget da jeg tok dette opp med "in Store sales advisor" i butikken og begrunnet med ferieavvikling. No problem for meg. Jeg er en type som har forståelse og vet at Tesla er i startgropen med voksesmerter og at ting har skjedd raskt. Han ringte meg også noen dager senere og sa at delene var på vei.

Ja, jeg forundrer meg virkelig over at jeg ikke hører noe på min henvendelse. Det gjør jeg. Det kan vel virkelig ikke være nødvendig å måtte poste her for å få svar?!!!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Øyvind.h

#6
Tidligere måtte man påregne ca 2 måneder ventetid på service, noe jeg syntes var uholdbart. Samtidig var det ganske åpenbart hva som ville skje med ventetiden med de salgstallene vi har her i Norge, kombinert med for dårlig kvalitetskontroll på fabrikken.

Tesla har riktignok bygget et servicesenter på Grorud, som jeg hadde trodd skulle snu trenden på sikt, men kanskje de sliter med å få ansatt og lært opp nok folk? Det er uansett på det rene at Tesla hadde spart enorme summer ved å innføre bedre kvalitetskontroll på fabrikken. Noen som vet status på driften på Grorud? Skulle ikke det senteret være enormt? Over tre måneder ventetid på service tyder på at ting ikke går rette veien.

Når det er sagt var jeg innom for å bytte DU på Skøyen ganske nylig. Serviceopplevelsen var meget god, og de gjorde mer enn jeg hadde forventet (mot mindre enn forventet ved tidligere besøk).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Cobos

Til informasjon hadde jeg også noen småting som skulle tas på service tidligere i uka. Fikk tilbud om en avtale på Skøyen i januar eller Grorud i oktober. Jeg gikk for Grorud. Skøyen er helt klart sprengt, og derfor de har kjøpt og bygget opp Grorud som antagelig er 3-4 ganger så stor som Skøyen.
Jeg håper og tror at om noen måneder har de endelig rukket å komme seg gjennom den verste backloggen.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

BMW850

Ventetid på service har jeg forståelse for og ingen problemer med. Men jeg forventer gjerne ett svar når jeg sender en mail.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

snurrehue

Sitat fra: BMW850 på fredag 03. oktober 2014, klokken 10:21
Jeg er egentlig ikke tilhenger av å lire av meg frustrasjon her inne, MEN, jeg synes Tesla er dårlig på kommunikasjon. To ganger har jeg skrevet om ett par forhold med bilen her inne. Det gjaldt knakelyd ved fullt rattutslag og unormal slitasje på bakdekk. Det som overrasket meg var at begge gangene har forskjellige ansatte tatt kontakt både via mail og telefon.
...
Ja, jeg forundrer meg virkelig over at jeg ikke hører noe på min henvendelse. Det gjør jeg. Det kan vel virkelig ikke være nødvendig å måtte poste her for å få svar?!!!

Først et spørsmål til deg: vi har også fått knakelyden ved rattutslag nå. Hva var galt med din? Har foreløpig ikke varslet Tesla om dette. Har funnet ut at jeg er lei av å ringe de annenhver dag for å varsle om noe nytt som har dukket opp på feil- og mangler-fronten. Så jeg tar heller et oppsamlingsjafs når det nærmer seg neste verkstedtime (om ca en måned).

Når det gjelder respons på henvendelser så har jeg ikke opplevd noen problemer ennå. Jeg oppgir av prinsipp ikke noen detaljer her på forumet som identifiserer meg. I mine øyne setter jeg mer pris på at Teslas kundeservice svarer på henvendelser fra kundene (mail eller telefon) heller enn å surfe på nettet (les: dette forum) for å se hvem som klager og finne ut hvem de er. Det skal ikke være slik at de som klager høyest på et nettforum er de som får hjelp.

Men jeg hadde meg en prat for noen uker siden med en kar på et superladestopp. Han var drittlei av bilen, drittlei av problemer, og drittlei av servicen. Så den bilen skulle selges så snart han hadde fått byttet drive unit og fikset noe mer "toppkvalitetskomponenter" som han med et hint av ironi kalte det.

Må si det er urovekkende å se at ventetiden på verksted er blitt såpass lang. Kunne forstå ventetiden de månedene hvor Tesla som verst pushet nybiler ut på veiene. Men nå er det såpass rolig på salgsfronten (knapt 100-150 biler i måneden), så det burde jo, tatt i betraktning nytt, stort servicesenter, vært ganske kort ventetid.

Håper Tesla finner ut av dette ganske så umiddelbart. Og ikke minst; de får orden på kvaliteten.

BMW850

Har egentlig samme policy som deg vedrørende identifiserende detaljer. Tydeligvis hjelper det på å bli hørt men det burde ikke være sånn. Ihvertfall ikke når man ikke får svar på mailhenvendelse som jeg foretrekker.

Vet ikke hva som er galt da jeg ikke har time før i midten av November. Men jeg har forstått at det er en kurant sak. Bytte/stramming av en foring,mutter eller noe sånt.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

RaBalder

Det verste er nå vel mangel på kommunikasjon. Og det kan ikke bortforklares.

Er produktet slik at det blir krever mye kommunikasjon med kundene, så må support-apparatet skaleres opp. Og det bør skje idet behovet oppstår.



Dernest ventetid på verksted-time. Det tar selvfølgelig tid å få på plass verksted å kompetanse. Men ingenting av det er kundens ansvar.


Verksted i forbindelse med et standard service-intervall bør man kunne få i løpet av 2-4 uker. Det er ok ventetid for meg.

Hvis jeg blir plaget med feil på bilen, så forventer jeg at jeg får hjelp i løpet av noen dager. Maks en uke.


Har hatt en runde med feil på bilen der jeg måtte vente en måned. Ikke bra oppfølging.


Skulle jeg bestilt bil idag, ville jeg betenkt meg med tanke på serviceapparatet, kommunikasjon og usikkerhet med tanke på drive-unit. Hadde nok ikke blitt noen Tesla i en slik situasjon.


Øyvind.h

Jeg er lett å identifisere av Tesla, men er aldri blitt kontaktet i forbindelse med feil jeg har postet.

Men jeg minnes høsten 2013. Gode tider når jeg kunne sende e-post til service på en mandag og spørre om de kunne fikse ting på onsdag eller torsdag  ;D Bilen ble levert på morgenen, ansatte svippet kona et par km bort til jobben, og hentet henne på ettermiddagen om de hadde tid (ellers gikk hun bort).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

tk74

Da har jeg fått verksteds time 31 oktober på Grorud. Dette er innenfor hva jeg aksepterer av venting.

Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

BMW850

Sitat fra: tk74 på fredag 03. oktober 2014, klokken 11:46
Da har jeg fått verksteds time 31 oktober på Grorud. Dette er innenfor hva jeg aksepterer av venting.

Der ser du, innlegg på Elbilforum gir reaksjon ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA