Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

D-dagen 9. oktober 2014

Startet av audioboy, torsdag 02. oktober 2014, klokken 21:47

« forrige - neste »

herr x

Er det noen som fått en lenke til streaming? Det kan bli litt tungt å følge med på eventet kl. 04.00 på fredag morgen, men hvis Model X blir vist opp så er det verdt det!
Model X, 90D

sigurdi

Tror ikke denne blir streamet direkte.
De som har vært på de andre sier at det blir redigert og lagt ut i ettertid.
Blir litt mer linjelekkert og dersom noen planlegger å ligge våken og vente så er det bedre å stå opp tidlig om det skulle være direkte.
De andre eventene har startet med 1-1.5 time det folk kan prate og mengle før så mye skjer på senen.
Da snakker vi 5-6 tiden her hjemme.
Legger ut små stikk når det skjer noe.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Øggen

God tur Sigurdi !!
Håper du koster på deg (oss) en del roaming og poster en del ja. Jeg jobber natt likevel, og blir ikke mye annen jobbing enn nettsøk tenker jeg ;-)

sigurdi

#48
Skal se om jeg kommer gjennom.
Med 1000+ mennesker blir nok roaming også noe trege greier! satser på Tesla har gratis wifi med uendelig kapasitet.
Blir en tråd her på X forumet om turen, lever sterkt i håpet at det er her den hører hjemme.
Rettelse oppdaterer her i tråden, passer jo bra denne.
Så får heller større nyheter få egne tråder.
Horten
Model X90D (18.03.17)

sigurdi

The jurney begins.

Sitter nå på Arlenda (Stocholm) og venter på å få teste Dreamlineren til Norwegian, som etter planen (ikke ruta) setter nesen i retning LAX (Loa Angeles Internationale) om 80min.
Har fått Hotel rom rett ved siden av flyplassen, og 11min fra Hawthorne hvor Er plassen å være 9.10 har jeg hørt rykter om.
Iløpet av den siste dagen har jeg fått følgende planer for D-Dagen:

0900-1700 - drive dank drikke Starbucks kaffe (rett ved hotellet, sjekket g-Maps)
1700 - hentet av FANGO (TMC forumet) i hans Tesla Roadster.
1715-1840 - middag med noen medlemer av TMC forumet.
1900-xxxx - Hawthorne flyplass og D-Event
1900-2030 ish - etter rykter - hilse og prate med flere TMC medlemer, mens snacks og drikke consumeres.
2030 - The show begins. :-)

To Be Continued.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Real EoN

@sigurdi

Gleder meg til innlegg, bilder og film !!
Perfekt med nattuke  8)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

herr x

Sitat fra: sigurdi på onsdag 08. oktober 2014, klokken 15:55To Be Continued.
Dette kommer til å bli bra! Skal prøve å være online her når du begynner å poste innlegg! Ikke spar på innlegg!
Model X, 90D

petersv

Kult, gleder meg! Nå var Model S-en også solgt med tungt hjerte, så nå kan ventetida, igjen, begynne ;)

KrW

Elon sier her http://finance.yahoo.com/news/elon-musk-teased-another-announcement-235738236.html?.tsrc=applewf at en av de tingene som vil annonseres er noe som allerede er der, noe som dagens eiere kan skru på. Og noe annet har internett allerede gjettet.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

KrW

http://www.vanityfair.com/online/daily/2014/10/elon-musk-tesla-the-d-vf-summit

Høres ut som han starter med å si "we are not going to talk about the Model X and the Model 3"  :-\
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Alfa Bergen

Sitat fra: KrW på torsdag 09. oktober 2014, klokken 10:29
http://www.vanityfair.com/online/daily/2014/10/elon-musk-tesla-the-d-vf-summit

Høres ut som han starter med å si "we are not going to talk about the Model X and the Model 3"  :-\

Du hørte rett... Skuffende... :- :-\
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Øggen

Om det stemmer synes jeg synd på Sigurdi som reiste ned grunnet akkurat dette.

Undertegnede

Det virker ulogisk om man ikke skal se/kjøre/vise eller snakke om model X ettersom alle sig X har fått invite. Noen som har en link til hele intervjuet? Tenker at han sier at han/de ikke skal snakke om model X og model 3 i dette intevjuet kansje... Og så spør han videre om D (som da er offentlig og elon kan snakke litt kryptisk om..  :) Tror fortsatt (og håper!) at det er dual motor og driver assistent som er de to bokstavene og "something else" er model X beta eller produksjonsmodell.

Hvis ikke så tror jeg model X blir utsatt enda et halvt år...  :'(


leaf-newbe

Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

sigurdi

4G må ivertfall bli en oppgradering på service, soden chippen som sitter i bilen ikke støtter dette.

Jeg tror det kan bli ganske stor software endringer.
Alle har vel fått 6.0, men ble skuffet at det ikke var så mye nytt, kan jo være ting her som ikke var helt godkjent og blir aktivert med et tastetrykk fra Elon.
Eks Apple med IOS8?

Men blir en super dag uansett hva de viser.
Sitter nå og nyter en Frapochino på Starbucks.
Horten
Model X90D (18.03.17)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA