Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

D-dagen 9. oktober 2014

Startet av audioboy, torsdag 02. oktober 2014, klokken 21:47

« forrige - neste »

sigurdi

#90
Sitat fra: KrW på lørdag 11. oktober 2014, klokken 09:05
Norske design studio for D er oppe. Wau, bare 25100kr for Dual Motor. Det er et lite tillegg. Regner med de fleste som bestiller S fra nå i Norge vil hake av denne. Tech pakken som inkluderer bla. autopilot og parkeringsensorer koster 26700kr. Ikke dårlig.  :)

Jeg får en brukbart utstyrt S85D med vinterdekk til 635900kr. Om jeg legger på 4% (low single digit percentage higher price than similarly equipped Model S) blir det 661336kr for Model X. Mulig tillegget for X burde regnes ut ifra grunnversjonen uten noe utstyr. Er ikke så langt unna mitt håp om 650000kr. Ihvertfall er estimeringen min under 700000kr som er hva jeg håper å komme under. Om den vil bli over 700k, så tror jeg salget blir betydelig lavere selv her i Norge.

Høres bra ut,

@leaf-newbe
Får reise en gjeng nestegang, håper det blir litt tidliger annonsering, da går det fint å få Norwegian biletter til under 4000-5000 t/r.
Leie biler og stikke innom fabrikken 7timers kjøring, Design Studio (om vi kommer inn) osv.
Burde jo leid Teslaer da.
Nå ble billettene bestilt kun 5 dager før avreise, så ble noe dyrere flybiletter, og totale reiseutgifter nesten 10 laken ink Tesla veske i skinn til fruen.
En av test turene i P85D var verdt pengene, jeg fikk to.
Men får vel kutte dobbelt lader for å ta inn igjen utgiftene he he he (helt uaktuelt)
Blir heller overtids liste på jobb og jobbe ræva av meg neste året, for Eventen utpå nyåret håper jeg det kommer inbydelse på. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

leaf-newbe

hadde en greid å samle 15 stk som er interesert i å ta en tur så kan en muligens greie å få det som en gruppe reise
og da for en gjerne med minst 1 reiseleder som ofte reiser å bor gratis. om en da deler prisen likt på alle i gruppa så kan en jo fort spare litt.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

sigurdi

Får se hva som skjer, blir det en ukes varsel blir det slik som nå, er jeg hjemme, får inbydelse, det er penger på konto er det fare for fingrene er raskere en fornuften da også. :-)
Dreamliner var super, og helt grei tur.
Sitter nå hjemme i sofaen og snart på tide å legge seg, har ikke giddet gå gjennom bildene på fotoapparatet, gjør det i måro.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Real EoN

Kanskje jeg blir med  :) Har vert på fabrikken i fremont allerede da..

Uansett, greier fint holde fingrene unna bestill knappen på xxxD.. Gleder meg til X lansering  8)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

sigurdi

Dette blir ganske sikkert understellet vi X reservasjons holdere kan glede oss over.
(Fikk ganske gode signaler om dette)
(Oppdaterer med lille motor bak i måro, nå er det natta, alltid godt å sove i egen seng igjen)
Horten
Model X90D (18.03.17)

moonbuggy


Real EoN

Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

satheesh.net

Videoen er i hvertfall lansert fra eventen. Kortfattet og matnyttig informasjon:

http://youtu.be/FZ6lZJWL_Xk

;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA