Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

D-dagen 9. oktober 2014

Startet av audioboy, torsdag 02. oktober 2014, klokken 21:47

« forrige - neste »

sigurdi

#75
Stemmer, S60 og S85 får også 15% lengre rekevidde.

X får minst samme rekevidde som S har i dag, mest sansynlig meg.

Venter på prøvetur.
Horten
Model X90D (18.03.17)

KrW

Sa de 15%?

Står 295miles for dual motor vs 265miles for vanlig på Tesla design studio. Regner det til å bli 11,4% lengre. Uansett veldig bra og lover godt for Model X  :)
P85D 275miles
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Olatho

Vakler litt mellom å være deppa over at vi bestilte bil noen få måneder "for tidlig", og å glede meg over en fantastisk bil vi allerede har kunnet glede oss over i snart to måneder...

Epleskreller

Er vi litt skuffet over at det ikke var noe TMX-nytt? Annet enn indirekte.. 
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

KrW

Jeg er ikke skuffet. Føler disse nyhetene var så ekstreme at det er helt greit å på nytt glede seg til Model X endelige avduking  ;)
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

#80
Samme her, samme godene kommer på Model X fra dag1.
Autopilot fungerer veldig bra, leser skilt og endret farten helt til stopp, sette på blinklys må du selv men den svinger selv ut når det er ledig.
De hadde lagt opp en ganske bra bane som vi ble kjørt rundt på.
Alle biler med Tek pakke får dette fra de startet produksjonen.
Oppdatering på software og aktivering nærmere Jul.

Er sammkjørt med Cruise Controllen.

Autoparkering er genialt, jobber med at den kobler seg selv til Tesla sin egen lader i garasjen.
Kobler fra og kjører ut når du ber om det, eller på kalender.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Epleskreller

Blir spennende å se hvordan autopilot fungerer i den virkelige verden. Spennende utvikling.

Tipper ekstern automatisk Tesla-lader blir ganske kostbart, men definitivt gadget-kult :D :D :D ;D ;D
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

sigurdi

#82
Fikk pratet litt med sjef designeren helt på slutten.
X får selfølgeli samme motor konfigurasjoner.
Model X P85 blir like kjapp som model X. (Nesten)
Rekevidde minst like bra som model S har i dag pga mer rekevidde pga dual motor.

Økning av rekevidde bke sakt er pga motorene har ulik gir utveksling så mer av kjøringen treffer bedre på virkningsgraden til motorene.
Så det et mer effektivt å bruke to motorer, spesielt to mindre.
Horten
Model X90D (18.03.17)

sigurdi

Var en dør fra model X alfa versjon. Men hjalp ikke å være norsk så måtte næye meg med denne tidlig prototype skallet.
Men fikk sett størrelsen, svært kekker bil til å være multivan, lavere en Q7, og virker mye mindre pga formen.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Norx


Har det kommet noen oppdatering rundt forventet levering? nye utsettelser?

sigurdi

Nei, ingen model X info.
Uten den uoffesielle jeg fikk fra Franz von Holtzhausen. ;-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Norx på fredag 10. oktober 2014, klokken 10:41

Har det kommet noen oppdatering rundt forventet levering? nye utsettelser?
Det at Model X ikke blir vist i endelig form enda tyder vel på en utsettelse. Forventer ikke at ordinær produksjon starter før ca 6 mnd etter offisiell visning. Håpet dette var nå, men tidligere er det blitt signalisert Detroit Motor Show i slutten av januar. Spørs om vi får se TMX i Norge før 2015 er omme med denne takten...

sigurdi

#87
Må ikke nødvendigvis bety det, nå blir det raskere å typegodkjenne X, sitt understell/drivverk osv allerede er gjennom papirmølla før X blir lansert. (Samme som Model D)
Samtidig blir det nok en X Event, der en kan bestille den etter prøvekjøring. (Håper jeg får inbydelse da også)

Fikk ingen indikasjon, fra de vi pratet med av sjefer at de ikke klarer planen.
Bekreftelse/avkreftelse på dette får vi nok ikke før Q3 share holder meeting.

Samtidig regnet mange med kursfall i dag, men det tar seg opp igjen.
Horten
Model X90D (18.03.17)

leaf-newbe

skulle gjerne vært der jeg og.
hvor mye kom turen på?

jeg ville aldri brukt ord som at jeg misunner deg da det er en veldig negativ ting å si/gjøre.

jeg unner alle bilinntereserte en mulighet til å kunne dra på et slikt event.

PS: misunne = at du ikke unner noen noe. (du anser at du fortjener det mer en andre etc...)
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

KrW

Norske design studio for D er oppe. Wau, bare 25100kr for Dual Motor. Det er et lite tillegg. Regner med de fleste som bestiller S fra nå i Norge vil hake av denne. Tech pakken som inkluderer bla. autopilot og parkeringsensorer koster 26700kr. Ikke dårlig.  :)

Jeg får en brukbart utstyrt S85D med vinterdekk til 635900kr. Om jeg legger på 4% (low single digit percentage higher price than similarly equipped Model S) blir det 661336kr for Model X. Mulig tillegget for X burde regnes ut ifra grunnversjonen uten noe utstyr. Er ikke så langt unna mitt håp om 650000kr. Ihvertfall er estimeringen min under 700000kr som er hva jeg håper å komme under. Om den vil bli over 700k, så tror jeg salget blir betydelig lavere selv her i Norge.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA