Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skjer ting i Vestfold

Startet av sirtom, torsdag 02. oktober 2014, klokken 14:10

« forrige - neste »

sirtom

Kom over denne i lokalavisa nettopp, http://www.jarlsbergavis.no/nyheter/article7616872.ece
Blir spennende å se om/når ladepunktene dukker opp i sentrum, samt prising.

Hyperstress

Leaf på 2 timer? Er det snakk om semi DC lading? Skulle tro dette var AC lading.  Hørtes lite ut med 44kw på 8 punkter.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

arnkl

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 02. oktober 2014, klokken 14:21
Leaf på 2 timer? Er det snakk om semi DC lading? Skulle tro dette var AC lading.  Hørtes lite ut med 44kw på 8 punkter.

Det er nok snakk om 22kW AC. Eg trur Bellona i siste tildelingsrunde fekk pengar av Transnova til å sette opp rundt 30 slike på "uspesifiserte steder".
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

sven erik

dette er bra  bare det ikke koster som disse på flykafen  ved tønsberg  dom koster 60 kr per time

svingen

Smart og sette opp med smartgrid så når det kommer en leaf eller annen bil med 3.3/7 kw kan fortsatt en Zoe få 22kw. Lur måte å løser effekt avgift og kostnader på :-) bra det kommer flere ladere
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

sirtom


Asarin

Sitat fra: sven erik på fredag 03. oktober 2014, klokken 01:27
dette er bra  bare det ikke koster som disse på flykafen  ved tønsberg  dom koster 60 kr per time

Om det er 22kW det er snakk om, synes jeg 60 kroner timen er billig.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

harasi

#7
Sitat fra: Asarin på fredag 03. oktober 2014, klokken 08:37
Sitat fra: sven erik på fredag 03. oktober 2014, klokken 01:27
dette er bra  bare det ikke koster som disse på flykafen  ved tønsberg  dom koster 60 kr per time

Om det er 22kW det er snakk om, synes jeg 60 kroner timen er billig.

Det er vel ikke akkurat billig, hvis en overfører det prosentvise påslaget her ville vel bensinprisen ligget på 35 - 40 kr literen.
VIN P32041
Blå P85 levert 14.04.14

Øyvind.h

Men man kan selge 60 liter bensin på 2 minutter. 60kWh tar derimot nesten tre timer :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

harasi

Jo da, enig i det. Men det er nok markedet som ikke har begynt å virke for komersielle ladestasjo er ennå. Når det gjelder sammenligningen med bensinprisen er det vel også et moment at det er et fåtall som har egen bensinpumpe hjemme
VIN P32041
Blå P85 levert 14.04.14

emil

Sitat fra: arnkl på torsdag 02. oktober 2014, klokken 15:56
Sitat fra: Hyperstress på torsdag 02. oktober 2014, klokken 14:21
Leaf på 2 timer? Er det snakk om semi DC lading? Skulle tro dette var AC lading.  Hørtes lite ut med 44kw på 8 punkter.

Det er nok snakk om 22kW AC. Eg trur Bellona i siste tildelingsrunde fekk pengar av Transnova til å sette opp rundt 30 slike på "uspesifiserte steder".

Og med et 22kW AC punkt kan de færreste Leaf lade noe mer enn 3.3kW og langt ifra 0-100% på en time. Har man 6.6kW lader klarer man kanskje fullt batteri på en time gitt at man parkerer med ca 70% igjen.

Noen burde kanskje få avisen til å oppdatere med litt mer riktige tall.

sven erik

er omtrent bre tesla dom får  utnyttet denne og vi betler ikke  60 kr timen og må stå 4 timer når jeg kan kjøre 6 mil til å lade gratis  i 1 time
jeg kjører forbi der fler gnger om dgen men ser ingen som lader der  må nokk ned i pris

Ebbe

#12
kr. 40,- pr. time så hadde man sett at man fikk flere brukere og dermed også større inntjening. Men virker ikke som forståelsen for pris i forhold til hva man kan lade/betale for hjemme og hva man er villig å betale for semi-hurtig er tilstede hos de som setter opp slike punkter. Burde også kunne kjøpe 30 minutter.

Flykafeen ligger veldig fint til for en kort stopp alla 30 minutter. Hadde dette kostet kr. 20,- så hadde jeg kjørt innom der ofte. Men nå må jeg betale kr. 60,- for en time. Så lenge ønsker jeg ikke å stå, så høy pris er jeg heller ikke villig til å betale.
P39240

sven erik

Sitat fra: Ebbe på lørdag 04. oktober 2014, klokken 12:47
kr. 40,- pr. time så hadde man sett at man fikk flere brukere og dermed også større inntjening. Men virker ikke som forståelsen for pris i forhold til hva man kan lade/betale for hjemme og hva man er villig å betale for semi-hurtig er tilstede hos de som setter opp slike punkter. Burde også kunne kjøpe 30 minutter.

Flykafeen ligger veldig fint til for en kort stopp alla 30 minutter. Hadde dette kostet kr. 20,- så hadde jeg kjørt innom der ofte. Men nå må jeg betale kr. 60,- for en time. Så lenge ønsker jeg ikke å stå, så høy pris er jeg heller ikke villig til å betale.

helt enig å er vi tomme  er 30 min såpas at vi kommer jem eller akurat til disse i lier men nei en vil heller tjene msasse om det kommer noen innom  men nei  som jeg sier badre å tjene en krone på  1000 stykk en 100 på en eller 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA