Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

About time to unveil the D and something else

Startet av HåkonE, torsdag 02. oktober 2014, klokken 07:26

« forrige - neste »

hhartes

Ingen som vil kommentere på ide om at generator(er) fremme kan brukes som hjelpemotor? Syns den var god jeg og passer med mange hint. Den er allerede der, inneholder magnet, gir dual drive, folk er på sporet men har ikke helt nevnt dette osv.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Amper

Sitat fra: hhartes på torsdag 09. oktober 2014, klokken 17:57
Ingen som vil kommentere på ide om at generator(er) fremme kan brukes som hjelpemotor? Syns den var god jeg og passer med mange hint. Den er allerede der, inneholder magnet, gir dual drive, folk er på sporet men har ikke helt nevnt dette osv.

jeg tror ikke du er helt på sporet enda.. 
P85D :o)

hhartes

Sannsynligvis ikke. Litt for godt til å være sant, men i motsetning til alle andre bilmerker i verden Er det ikke totalt urealistisk å tenke at sånne bonuser kan dukke opp etterat bilen er kommet i hus.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Hyperstress


Sitat fra: hhartes på torsdag 09. oktober 2014, klokken 17:57
Ingen som vil kommentere på ide om at generator(er) fremme kan brukes som hjelpemotor? Syns den var god jeg og passer med mange hint. Den er allerede der, inneholder magnet, gir dual drive, folk er på sporet men har ikke helt nevnt dette osv.

Spøk? Det er ingen generatorer fremme.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

hhartes

Ja ikke vet jeg hvordan den roterende energien ble omdannet til strøm fremme når vi slipper gassen. Antok bare at det måtte være en generator av noe slag. Tenkte at hvis det kun er bakhjulene som gjorde susen, så ville det gjort noe med kjøringen på glatt underlag. Men, har ikke sjekket at det faktisk stemmer.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Tuxedo

Sitat fra: hhartes på torsdag 09. oktober 2014, klokken 18:20
Ja ikke vet jeg hvordan den roterende energien ble omdannet til strøm fremme når vi slipper gassen. Antok bare at det måtte være en generator av noe slag. Tenkte at hvis det kun er bakhjulene som gjorde susen, så ville det gjort noe med kjøringen på glatt underlag. Men, har ikke sjekket at det faktisk stemmer.
Og det gjør jo noe med kjøringen på glatt underlag.  Derfor foretrekker mange å ha low regen når det er glatt. Heldigvis hjelper antispinn godt også her.

sigurdi

For de som settet vekkerklokken på 04, må vente i spenning og drikke endel kaffe før de får vite noe,
Er her nede nå og klokken er nå 0930.
Sitter på Starbucks og nyter en frapoichino i sola.

Første halvannen timen skjer det vist lite på senen og er ment som tid for sosial prat og mengling.
Så ikke forvent så mye info før etter 0530 - norsk tid.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Hyperstress


Sitat fra: Twowheels på torsdag 09. oktober 2014, klokken 14:31
Sitat fra: bjoris på torsdag 09. oktober 2014, klokken 14:24
Det blir spennende å se da om det virkelig er slik at en får AWD uten tillegg i prisen fra nå av som det ryktes, isåfall får vi som har vært tidlig ute en bra smekk på 2. håndsverdien vår. Det hadde jo vært greit om bilene kunne få AWD for en ekstra pris, men om det er inkludert har de snart solgt sin sist 2-hjulsdriftbil i Norge.

Det var ikke mindre styr om disse speilene, må si jeg ikke var så veldig opptatt av det, men fikk det med. Hadde nok engasjert meg noe mer om det var snakk om at bilen kanskje kom med AWD, duverden!

Nesten så jeg må sette på vekkerklokka i natt, utrolig hvor spennende dette plutselig ble da:)

enig.. kommer AWD gratis kan vi alle feire i morgen tapet av 50-100 tusen kr. Minst.

Forutsatt at en selger for å kjøpe ny med AWD så spiller det liten rolle om en får ny bil med AWD inkludert, og tar et tap på salget av nåværende bil, i forhold til å selge nåværende bil til god pris og så betale ekstra for AWD. Går sikkert noenlunde opp i opp.
Høres usannsynlig ut at de kommer til å selge AWD "gratis". Samtidig vil det forenkle produksjon om de lager alle MS og MX som AWD. Men tror i såfall at de vil øke prisen litt.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress


Sitat fra: hhartes på torsdag 09. oktober 2014, klokken 18:20
Ja ikke vet jeg hvordan den roterende energien ble omdannet til strøm fremme når vi slipper gassen. Antok bare at det måtte være en generator av noe slag. Tenkte at hvis det kun er bakhjulene som gjorde susen, så ville det gjort noe med kjøringen på glatt underlag. Men, har ikke sjekket at det faktisk stemmer.

Det var så mange morsomheter i tråden så ble litt usikker om du mente alvor, var ikke ment å være uhøflig. :)
"Motoren" bak er kombinert motor/generator.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

hhartes

Det gikk helt fint :) jeg fyrer fra hofta og da må jeg regne med litt tyn hvis jeg er helt på villspor.
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Havebigfun

Bildet som avtegner seg begynner å bli klarere med Elons siste uttalelser- det blir Dualmotor- det han hinter om nå er en annen "magnitude"- for meg betyr det en svært sprek bil som antakelig utkonkurrerer de aller fleste (-si 99%  :o) eksosbiler.
Det andre er vel en sw-oppgradering slik at bilene utlevert de siste ukene får lane-assist osv- mulig bilen blir selvkjørende- hvis magnitude relateres til denne delen.

Jeg foreslår de av dere som må ha enda raskere aks enn nåværende biler har får skjekket tannfyllningene sine før neste bil ankommer slik at de ikke faller ut på den første turen 8)

NegativeElectrode

Sitat fra: Sven-Erik på torsdag 09. oktober 2014, klokken 19:04
Sitat fra: NegativeElectrode på torsdag 09. oktober 2014, klokken 16:28
Jeg tror jeg har nevnt det før, men sannsynligheten er vel liten med bildene av P85D
Det er mange som har blitt lurt av PhotoShop'ede bilder.
Vi snakker sannsynlighet for ulike scenarier. Ingenting utelukket. Kanskje jeg ønsker det ikke skal være stasjonsvogn fordi min bestilling er akkurat bekreftet og blir litt gretten om jeg ikke kan velge stasjonsvogn
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Hyperstress

Det er ikke postet noe offesiell info om at rulle- eller taksebaner skal stenges av på den flyplassen det er snakk om. Det kombinert med at det er på kvelden kan tyde på at de ikke kommer til å demonstrere noe kjøring i stor skala slik som Audi skal den 19.10.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Kim L

Utrolig spennende,,, og håper min kan gjøres om hvis det er noe spennende... Står i produksjonskø og skal leveres sent desember så krysser fingre og tær....

charliefoxtrot

Hva om D står for Defectless? At bilen som avsløres i natt er den første helt feilfrie bilen som er produsert? 


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA