Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

About time to unveil the D and something else

Startet av HåkonE, torsdag 02. oktober 2014, klokken 07:26

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 09. oktober 2014, klokken 14:41
Sitat fra: BMW850 på torsdag 09. oktober 2014, klokken 14:25
"One of the things is already there, and people just don't realize it," Musk said while in conversation with the Aspen Institute's Walter Isaacson.

"So we just need to turn it on?" Isaacson asked.

"Right" Musk replied.

Hmmmmm :D

Tror det må være noe som alle har når han ordlegger seg på denne måten.

I så fall må det være noe rimelig begrenset og uspennende greier?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

staleand

Hvilket klokkeslett finner arrangementet sted, og finnes det liveblog? :-)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

hhartes

Skudd i mørket: Hvordan regenereres bremseenergien fra framhjulene? Kan det reverseres?
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Øyvind.h

Sitat fra: NegativeElectrode på torsdag 09. oktober 2014, klokken 15:41
Teori D=500 miles
(D er 500 i romertall)
http://www.businessinsider.com/here-are-3-theories-about-what-elon-musk-will-reveal-at-a-tesla-event-on-oct-9-2014-10
Tvilsomt. Snikfoto viser en bil som heter P85D. Dvs 85kWh pakke.

Dersom D skulle innebære lengre rekkevidde måtte vi snakket om hybridbatteri. Tesla har jo jobbet med en metallhybrid løsning som såvidt jeg forstår bruker aluminium til å lage strøm. En slik extension-pack kan jo kanskje gi god rekkevidde, men 200 miles ekstra krever vel litt plass :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Diravi

#200
Dette blir jo mer og mer gøy! :-)

Dersom vi forsøker å oppsummere kjent informasjon, det vi faktisk VET:

Det er ikke snakk om Model 3 eller Model X

Det er to nyheter som kommer. Den ene er en variant av Model S, med tilleggsbokstaven D, og det indikerer vel at bilen fortsatt kan kjøpes i vanlig versjon/uten denne tilleggsfunksjonen

Den andre nyheten er noe som er i bilene allerede, og som kan aktiveres.

Vi vet fra tidligere at Model S skulle komme i en 4wd utgave, men i utgangspunktet ikke før etter Model X

Vi vet også at den skulle komme med nye kjøresystemer som Lane assist m.m. Vi vet at disse systemene har ligget inne i menysystemet på Model S, om de ikke nødvendigvis var installert.

Elon Musk har tidligere sagt at det vil være mulig å øke rekkevidden til 500 miles. Det kan gjøres i dag men det er foreløbig for dyrt, ifølge kommentarer tidligere i år. Han har også sagt at en 90 % selvkjørende bil er mulig mer eller mindre i dag med de systemene som finnes.

Nyere Model S har fått en mindre frunk, antatt årsak har vært at en elektronisk komponent har blitt flyttet til en tryggere plassering fra et mer værutsatt liv i tilknytning til høyre hjulbue.

Men der stopper vel også det vi vet, gjør det ikke? Resten blir da spekulasjoner.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

cito13

Mens man enda kan spekulere...
Savner at noen har nevnt stasjonsvogn. Riktignok ikke så populær i USA, men relativ enkel å få til fra en sedan. Siste søyle ved hekken hos stasjonsvogn heter D søyle. :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Station_wagon

Brede

Med alt som har vært drømt om den siste uken så MÅ jo dette bli antiklimaks!  ;D

Noe som kan aktiveres som allerede ligger i bilen?
Hmmm.. De siste bilene som har blitt levert i USA har jo det nye frontkameraet og den sensoren i grillen, så da blir sikkert nyheten at på disse bilene kan nå sikkerhetssystemene aktiveres.

NegativeElectrode

Sitat fra: cito13 på torsdag 09. oktober 2014, klokken 16:21
Mens man enda kan spekulere...
Savner at noen har nevnt stasjonsvogn. Riktignok ikke så populær i USA, men relativ enkel å få til fra en sedan. Siste søyle ved hekken hos stasjonsvogn heter D søyle. :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Station_wagon
Jeg tror jeg har nevnt det før, men sannsynligheten er vel liten med bildene av P85D
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

cito13

Sitat fra: NegativeElectrode på torsdag 09. oktober 2014, klokken 16:28
Sitat fra: cito13 på torsdag 09. oktober 2014, klokken 16:21
Mens man enda kan spekulere...
Savner at noen har nevnt stasjonsvogn. Riktignok ikke så populær i USA, men relativ enkel å få til fra en sedan. Siste søyle ved hekken hos stasjonsvogn heter D søyle. :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Station_wagon
Jeg tror jeg har nevnt det før, men sannsynligheten er vel liten med bildene av P85D
Leitet litt, men fant vel ikke din post. Enig at det er usannsynlig.  ;)

Pompel

Alle har en 17" skjerm i bilen. Nå kommer Tesla AppStore! Først ut er Angry Birds for TeslaOS
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

jkirkebo

Sitat fra: Twowheels på torsdag 09. oktober 2014, klokken 14:31
kommer AWD gratis kan vi alle feire i morgen tapet av 50-100 tusen kr. Minst.

Papirtap bekymrer meg ganske lite gitt ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Meg også. Og så kan jeg jo uansett velge gratis awd på neste bil, og det vil i så fall bli en god trøst. En bakhjulstrekker og en 4wd i oppkjørselen er helt akseptabelt i min verden.

Men seriøst - gratis awd opsjon skjer ikke.

Stig O

Tja....Model D er vel en Demomodell som skal kjøre rundt en løype på flyplassen for egen maskin for og vise ny teknologi, samt gruse en eller annen supersportsbil i aksen med AWD.
Spennende om vi alle får ett eller annet i hvert fall.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Lokführer

Jeg håper at de kaller firehjulstrekkeren Dual motor istedenfor 4x4/AWD og what not.
Høres bare litt mer potent ut med to motorer.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA