Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

About time to unveil the D and something else

Startet av HåkonE, torsdag 02. oktober 2014, klokken 07:26

« forrige - neste »

HåkonE

9.Oktober kommer det noe nytt.

Elon Musk: About time to unveil the D and something else

https://twitter.com/elonmusk/status/517486950589014016/photo/1

Og spekuleringen begynner.  ;D

Alle snakker om "Model D". Merk at Elon ikke sier "model", og bildet viser det som tilsynelatende er en Model S. Ganske sikker på at dette er bare en ny variant innenfor Model S-familien. Så i tillegg til P85 kommer D85. Passer perfekt med dual drive (AWD) som det har vært snakk om en stund.

"Something else" vil nok også være sikkerhetsfunksjonalitetene/sensorene som uten forvarsel og forklaring har begynt å rulle ut på Model S i USA, men i neste twitter melding skriver Elon følgende:

"I love the Internet. Comments had me literally ROFL. No, it wasn't intentional. Glad I didn't mention the other letter!"

Den opprinnelige twitter-meldingen ble tolket i *alle* mulige retninger, og ikke alle ville se Elon`s "D". Siden det nevnes en bokstav til, tipper jeg vi også får se X i beta. Eventuelt er det snakk om en ganske heftig DP (Dual drive Performance), og i så fall forstår jeg Elon`s siste twitter-melding godt.  ;D

En ny model med nytt eller revidert karosseri/design ville neppe sluppet unna spionbilder eller rykter.

satheesh.net

#1
Gleder meg!! Vurderer om jeg skal ta turen bort til Paris pga dette!! :D

Leif1

Sitat fra: Haknys på torsdag 02. oktober 2014, klokken 07:26
9.Oktober kommer det noe nytt.

Elon Musk: About time to unveil the D and something else

https://twitter.com/elonmusk/status/517486950589014016/photo/1

Og spekuleringen begynner.  ;D

Alle snakker om "Model D". Merk at Elon ikke sier "model", og bildet viser det som tilsynelatende er en Model S. Ganske sikker på at dette er bare en ny variant innenfor Model S-familien. Så i tillegg til P85 kommer D85. Passer perfekt med dual drive (AWD) som det har vært snakk om en stund.

"Something else" vil nok også være sikkerhetsfunksjonalitetene/sensorene som uten forvarsel og forklaring har begynt å rulle ut på Model S i USA, men i neste twitter melding skriver Elon følgende:

"I love the Internet. Comments had me literally ROFL. No, it wasn't intentional. Glad I didn't mention the other letter!"

Den opprinnelige twitter-meldingen ble tolket i *alle* mulige retninger, og ikke alle ville se Elon`s "D". Siden det nevnes en bokstav til, tipper jeg vi også får se X i beta. Eventuelt er det snakk om en ganske heftig DP (Dual drive Performance), og i så fall forstår jeg Elon`s siste twitter-melding godt.  ;D

En ny model med nytt eller revidert karosseri/design ville neppe sluppet unna spionbilder eller rykter.

Artig å se hvilket grep disse (les Elon) har på media.
Kan ikke si at de ikke bruker reklame. De betaler bare ikke for den... ;)
Konvertitt fra S til X

F_P

Han har nok gitt opp. Det er naturligvis D for diesel  :o
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Asarin

---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Oreo

Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

AndreS

hmm, er det stor sjans for at dette kommer som oppdatering på hjemmesiden sammen med prisøkning etter dette vekkelsesmøte da kanskje.... jeg er redd for prisøkninger, ønsker egentlig ikke å bestille før om noen uker...
I3 i bestilling

krister461

Spennende dette. Må si jeg blir overrasket om dette er en ny modell som vises frem allerede før modell E, men samtidig er det litt overraskende om de høyser opp the D om det bare er en S med AWD...

Cobos

Sitat fra: krister461 på torsdag 02. oktober 2014, klokken 09:53
Spennende dette. Må si jeg blir overrasket om dette er en ny modell som vises frem allerede før modell E, men samtidig er det litt overraskende om de høyser opp the D om det bare er en S med AWD...
Velkommen til Elon Musk han er gjerne mer ivrig enn kyniske nordmenn for relativt moderate endringer :) jmf. den nye finansieringen som kom i USA. Jeg tipper Dual Drive og de sensorene vi allerede vet om.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

hgs

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

satheesh.net

[Limt inn fra mitt andre innlegg i Model X kategorien.]

Jeg synes det er ytterst spesielt at de velger å lansere en Model S AWD før Model X. Jeg vet Elon har sagt offentlig at de prøver og ikke snakke om TMX i det hele tatt, i samtlige ledd, helt ut til butikkene. De vil jo "underselge" TMX som han sa. Men å lansere TMS AWD før TMX virker litt ulogisk ... :-X

Frasen "something else" føles som en annen kjent frase; "One more thing". Og vi vet av erfaring at disse type uttalelser ofte fører med seg store lanseringer (eller overraskelser). ;)

Time will show ... :)

Teslanewbie

Regner med at det er :
AWD
evt en facelift
økt batterikapasitet
ny Perfomancemodell...
prisøkning

I tillegg til noen interiørmessige forandringer slik som nye seter, nye farger + at laneassist og ACC etc presenteres.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Car-El

Sitat fra: F_P på torsdag 02. oktober 2014, klokken 08:38
Han har nok gitt opp. Det er naturligvis D for diesel  :o

Det va Det æ å tenkte på meD "D".  ;D
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

fonberg

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 02. oktober 2014, klokken 10:19

Jeg synes det er ytterst spesielt at de velger å lansere en Model S AWD før Model X. Jeg vet Elon har sagt offentlig at de prøver og ikke snakke om TMX i det hele tatt, i samtlige ledd, helt ut til butikkene. De vil jo "underselge" TMX som han sa. Men å lansere TMS AWD før TMX virker litt ulogisk ... :-X


Lansering av TMS AWD nå (rett før vinterføret setter inn) må da være den beste måte å underselge TMX på? Samtidig som Tesla da får prøvd ut dual-konstruksjonen på TMS i noen mnd før de slipper TMX.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA