Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service Zoe

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:46

« forrige - neste »

cbjornerud

4 år/60.000 service Motorforum Bergen avd Kråkenes, kr 3570,-
2015 Zoe R240

fsorensen

Vi hadde vår 2016 modell på 3. års service i sommer. Prisen ble rundt 4.000, men det var inklusive bytte (!) av 12-volts batteri, da MF av erfaring anbefalte å bytte det.
2020 Renault Zoe Intens (ZE50)
2016 Mercedes-Benz GLE 500e (for å dra de tunge lassene og lengre turene)

JUL ZOE 240

Byttet også batteri på 3. service. Den ble da dyrere en nr. 1 og 2.

Men slo i går ny rekord på service nr. 4. Den havnet på 5700,-

De måtte da skifte lenkearm foran på venstre side. Siden bilen hadde gått 104 tusen ble dette ikke dekket av garanti og sett på som en slitedel. Bilen er snart fire år gammel. Bremsevæske hadde de også byttet pga. den var gammel (?).

Det er ikke akkurat en lystig utvikling med servicekostnadene på bilen.

aronesen

#93
Jeg vet ikke om du har CanZe appen, men her kan du monitorere 12V batteriet og du får råd om du bør bytte eller ei.
Når det gjelder lenkearm, så er disse relativt billige å kjøpe, og enkle å bytte. Hvis du gjør det selv, slipper du unna med noen hundrelapper.
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=cczvP48j4iY
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

JUL ZOE 240

Takk for video. Det så svært overkommelig ut, så det skal jeg greie selv neste gang.

Jeg har fått alt annet på garanti frem til nå. Det eneste jeg har byttet selv er lyspærer som er elendige originalt på Zoe. Det blir nok en del mer selvfiksing fremover nå som garanti har gått ut.

standahm

#95
Nå har jeg hatt min Q210 i snart 5 1/2 år, og den har mindre enn 40.000 km på meteret.  Den har vært på 2 1/2 service, dvs. den siste ble slått sammen med en EU-kontroll rett før utløp av 5-års garantien, men jeg betalte bare for EU-kontrollen. Jeg har sjekket/vedlikeholdt bremsene selv, og verkstedet har heller ikke byttet kupéfilter eller batteri som jeg foretrekker å ordne selv. Jeg har betalt mindre enn ca. 3.000,- for servicene (den første bare 1200-1300 under en verksted-kampanje, så dette er den bilen jeg har hatt desidert laveste vedlikeholdskostnader med. En CTEK lader jeg har med recondition funksjon har reddet batteriet to ganger, da det målte ca. 2 volt (!!) etter stillstand pga. 5-6 uker ferie (nå kobler jeg fra minuspolen). Andre gangen måtte jeg starte recondition prosessen på nytt, da første forsøk ikke lyktes. Men jeg kjører altså med samme batteri fremdeles. 110 Ah originalbatteriet i Land Rover Discovery'en min varte i 15 år, også takket være samme type CTEK lader og en fastmontert DEFA lader.  Min Zoe fikk ny lenkearm og kuler (?) på garanti ved rundt 30.000 km og nye fjærer et drøyt år senere (en fjær brakk 5. året).

Selv om jeg ikke har varme i setene eller rattet, er jeg fremdeles begeistret for denne bilen, og vil nok ikke bytte den ut før batteriteknologien har gjort ennå et hopp i kapasitet/vekt.



Tesla 2023 MY LR XP7YGCEK2PB048### (reg. 12-2022)
Renault Zoe 2014 Q210 Sort Intense (solgt).

Svein_H

Pris mottatt i dag fra Motorforum Lillestrøm (Kjeller) på service 2 år / 60.000km: 2.041,- pluss ev materiell. Inkludert GRATIS lånebil..! :+1:
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Svein_H

Sitat fra: standahm på fredag 06. mars 2020, klokken 09:52


(Off topic) Lekkert bilde! Men sett i lys av diverse artikler (og påfølgende diskusjoner med selvoppnevnte eksperter her inne), er dette faktisk tillatt taklast for Zoe?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Svein_H

Sitat fra: Svein_H på mandag 09. mars 2020, klokken 17:33
Pris mottatt i dag fra Motorforum Lillestrøm (Kjeller) på service 2 år / 60.000km: 2.041,- pluss ev materiell. Inkludert GRATIS lånebil..! :+1:

Med dagens stadig fallende kronekurs er det en glede å kunne meddele at servicen faktisk ble billigere enn avtalt! Regninga kom på 1.985,-, inkludert batteribytte i nøkkelen til en relativt heftig pris av 88,- for et CR2032 batteri, det kunne jeg jo i og for seg byttet selv da jeg har slike batterier hjemme.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Martin-

Pris fra Bilcentrum Leangen i Trondheim; 3. års service, ca 45.000 km. 6200 kr!!!! Helt hinsides....
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

Oddaa

Sitat fra: Martin- på onsdag 05. august 2020, klokken 10:32
Pris fra Bilcentrum Leangen i Trondheim; 3. års service, ca 45.000 km. 6200 kr!!!! Helt hinsides....
Nesten bare til å flire av. Mer enn jeg betaler for service på min kompliserte Volvo plug in hybrid som koster 4 x Zoe i innkjøp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Martin-

#102
Det skal nevnes at den prisen var inkludert bytte av 12V batteriet, men allikevel... Fikk pris hos Svinsås Auto Melhus nå (da uten bytte av nevnte 12V batteri) på  bare kr 1183!!! :D Det lønner seg å ringe litt rundt ;) Svinsås er også merkeforhandler, så får fint Renault-stempel i serviceheftet :)
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

Oddaa

Sitat fra: Martin- på onsdag 05. august 2020, klokken 11:46
Det skal nevnes at den prisen var inkludert bytte av 12V batteriet, men allikevel... Fikk pris hos Svinsås Auto Melhus nå (da uten bytte av nevnte 12V batteri) på  bare kr 1183!!! :D Det lønner seg å ringe litt rundt ;) Svinsås er også merkeforhandler, så får fint Renault-stempel i serviceheftet :)
Hadde en Honda tidligere. Sparte mye på å ikke ta servicene på Bilcentrum for å si det sånn. Dårlig service opplevde jeg også. Faktisk verste service jeg har vært ute for når det gjelder bil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Svein_H

Bilen har mast om service en stund nå (Schedule service within XX days osv), og idag kom omsider meldingen om "Carry out overhaul" med det gule fastnøkkelsymbolet.

Greit nok, det er et år siden forrige service, men bilen har gått kun 12000 km siden da, og det føles litt overkill med full service. Har vært i kontakt med MF Lillestrøm, og de sier at bilen må inn på årlig service for at garantien skal gjelde (uavhengig av kjørelengde), og 3-års servicen blir da ekstra dyr siden 12V-batteriet må byttes ut.

Har fått pris på 5.250,- med forbehold. Er dette en kurant pris, eller finnes det rimeligere alternativer uten at garantien ryker?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA