Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service Zoe

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:46

« forrige - neste »

hkvalbei

Fikk akkurat pris på 4-års service på min Zoe (Motorforum Sandnes)... 4100 kr(!)
Noen som har kjørt 4-års service som har priser på dette?

minibiti

There is something strange here because the 4th service should be the same price as the first one...
From what I was told, the first is cheap, the 2nd one is more expensive, the 3rd one is the most expensive one.
Then you are back to the price of the 1st one and so on...
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

hkvalbei

4-års service kalles en "B-service", er ikke det samme service som år 2 da?

hkvalbei

Vedlagt hva servicen inneholder.

chriastr

Har i dag hatt min 2017-modell (tatt ut i desember 2017) på 1. gangs service ved Bil-Service, Sandefjord:

[SOLGT] Renault ZOE 400 Intense MY17, aka Claude.

elektrolux

#80
Legger merke til at selve "servicen" tilsvarer en "EU kontroll light"

Bytter en selv pollen filter og bremseveske (noe som er superenkelt f.eks i forbindelse med bytte til sommerdekk) og benytter seg av de nye reglene for EU kontrollen med at en kan gjøre denne når som helst er det mange penger å spare.

https://youtu.be/4vIfz_spYlY

https://youtu.be/qFYNjFAZEus

Selve filteret koster ca 100 kr:

https://m.autodeler.co.no/kupefilter/renault/zoe

Det samme gjelder bremselufteren:

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/bilverktoy/bremseverktoy/bremselufter-600150/

Pengene en sparer holder f.eks til mat for en familie i over en måned:

https://proviant.no

Her er forresten video på bytte av batteriet på nøkkelkortet:

https://youtu.be/V_moQeBApVQ

Tidsmessig går det nok omtrent like lang tid å skaffe deler og gjøre jobben som det vil ta å levere og hente bilen på verkstedet, men fordelen her er at en kan gjøre alt dette utenfor ordinær arbeidstid og dermed slipper å ta ut ubetalt fri fra jobben ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Svein_H

Hvordan blir det med andrehåndsverdien da, hvis man skipper servicer og gjør det selv uten å få stempel i boka? Greit nok at det kan være enkelt og billig å gjøre det selv, men man blir jo alltid sterkt advart mot å kjøpe biler uten komplett servicehefte, så da må man jo kunne dokumentere servicene på andre måter...
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

elektrolux

#82
Egen erfaring tilsier at et vel dokumentert serviceregime på XL kombinert med kvitteringshefte på kjøp av olje og deler helst bare gir merverdi. Fyller selvfølgelig ut service hefte også med dato og informasjon om tilleggsarbeid.

Legg merke til at kvittering over der det er nevnt at dekk er sjekket, uten at det er ført inn mønsterdybde. Da lurer en på om kvaliteten på resten av inspeksjonen er like nonchalant.

Tar en service selv velger en også gjerne olje fra øverste hylle i stedet for det som er rimeligst i innkjøp.

Har svært liten tro på at en tjener på å bruke tusenvis av kroner og masse tid på å få dette stempelet i boka. Ingen av våre biler gjennom de siste 40 år har hatt det, og ligger langt under offisielle tall for kostnad med å eie bil.

"Service" på en elbil går stort sett ut på at en betaler dyrt for å la verkstedet utføre deler av en EU kontroll. Har selv måtte hjelpe både slekt og leieboer med bremser på Leaf med fullstemplet servicehefte der ingenting tydet på at bremsene hadde fått noe stell fra de var nye.

Hadde også en artig samtale med verksmester på BMW verkstedet. Jeg ble nemlig bekymret for tilstanden på på kardangen da oljen som kom ut på førstegangs service ( gjort av meg selv selvfølgelig ) var sølvglinsende. Valgte derfor å "flusche" kardangen med olje og ta et ekstra bytte mellom spesifiserte oljeskift.
I følge verksmesteren på MC verkstedet gikk dette uttover garantien. Jeg tenkte at jeg heller vil forhindre skade enn å risikere den, og så krangle meg fram til garanti, så svært lite bekymret for det. Sykkelen er nå straks ute av garantiperioden, og kardangen fungerer prikkfritt. :D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

MK2

Pris for 2-års service, B-service, kr 2140 med pollenfilter, kr 1743 uten pollenfilter.

Motorforum Skien

erik e

Hvorfor kaste bort penger på bremsevæske skift ? Om det gjøres selv er det vel helt bortkastet. ???? Uten noe stempel .
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Svein_H

Fikk pris på førstegangsservice (30.000km) fra Motorforum Lillestrøm i dag: 2.209,53 inkl leiebil og mva.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Svein_H

Pris hos Berg Auto på Rud: Førstegangs service (B service) 2 576,25 inkl mva og leiebil. En differanse på 366,72 (over 16%) der altså, sammenlignet med Motorforum Lillestrøm.

Nå har jeg bedt om totalpris inkl leiebil, så det er godt mulig leiebilen bidrar til differansen, men det viser jo at det kan være greit å sjekke litt priser før man bestemmer seg. 367 kroner er ikke allverdens da, så man kan jo velge det dyrere alternativet hvis det ligger nærmere eller man sparer mye tid ellers.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Svein_H

#87
Det viser seg at jeg fikk oppgitt feil pris. Førstegangs service hos Motorforum Lillestrøm i dag kom på 1.820,- inkludert bytte av ubrukelige frontrutespylere. Ba verkstedet justere disse ved service, men de byttet til dyser fra Trafic i stedet, og Renault tok kostnaden. Det er bra kundeservice!

Edit: Også inkludert lånebil.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

GreenEyez

Tok første service idag. Autoria Ski. 2252 kr.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

torlie

3år/60k service kr 4700,- Motorforum Skien. Skal undersøke andre steder først.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA