Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service e-Golf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:41

« forrige - neste »

Håvar

En bør vel alltid skifte klosser på begge sider om en først må bytte én?

Ellers kan jeg bekrefte at bremseskiver generelt er av søppelkvalitet.
Har tidligere hatt en eldre golf der jeg måtte bytte skivene ved hver EU-kontroll pga rust. Men det var riktignok bak.

Skal du bytte deler selv er det også litt å spare ved å handle fra bildeler.no, skruvat el. Da hadde du kommet unna med ca 1800 for sett med skiver og klosser (med slitasjevarsler).
På denne siden er det også video for hvordan det gjøres, men du er kanskje vant med å skru?
https://www.bildeler.no/bremsesett/volkswagen/golf-vii-5g1be1-/E/2015/EAGA/?Vare=76098
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

EvOslo

#196
mente å si at jeg endte med å bytte klossene på begge sider. Og ikke at jeg beholdt de gamle.

Har byttet klosser et par ganger før. Fikk hjelp av en kompis som har litt mer peiling enn meg. Men ja, er ganske komfortabel med å skru på ting og tang.

vurderte å kjøpe fra andre enn direkte fra VW, er mye billigere på nettet. Jeg som trodde at delene til VW er sikkert hakket bedre. Men nå vet jeg hvertfall at skivene til VW er billig greier uansett

Milk

Spurte selger om service-kostnader før jeg tegnet kontrakt.
Svaret fra selger var at det ikke var noe sælrlig som skulle gjøres på service for E-Golf, så derfor var det kun ca 1500,- for service som skulle utføres annethvert år :)

I praksis viser det seg at service koster ca 3500, og skal utføres hvert år :(

Må si jeg føler meg lurt.

Kårepåsporet

Sitat fra: Milk på torsdag 14. mars 2019, klokken 11:35
Spurte selger om service-kostnader før jeg tegnet kontrakt.
Svaret fra selger var at det ikke var noe sælrlig som skulle gjøres på service for E-Golf, så derfor var det kun ca 1500,- for service som skulle utføres annethvert år :)

I praksis viser det seg at service koster ca 3500, og skal utføres hvert år :(

Må si jeg føler meg lurt.

Da hadde jeg informert selger klart og tydelig at han hadde solgt sin siste bil til meg, og at hans rykte kom ikke til å bli styrket.
Hvilken selger var dette? Slik at vi andre kan skygge unna vedkommende!

gak

Service 1.200,- Bremsevæskebytte 640,- Kupèfilter 204,- EU-kontroll 420 (50% rabatt ved service) . Ski karosseri og autoservice.
Polo 2.5

hiawata

Gumpens Auto Vest Kristiansand.
Første service 30 000 km (1,5 år ca)
Inspeksjon 2 343,25
Tilleggsarbeid: skifte pollenfilter 643,91
Totalt: 2 987,16

Undersøkte ikke andre steder, da jeg hadde gavekort jeg måtte bruke.

arnar

Slatlem Bilsentrum Kristiansund
Første service 30 000 km
Inspeksjon 1 783,01
Tilleggsarbeid: Skifte pollenfilter 478,18
Totalt: 2 261,19

Programmering av ocu-unit og bytte av ladekabel på garanti.

ReneM

Møller Kokstad: bremseskiver og klosser foran og bak: 13500 NOk
Verksted på 50 meter avstand: 7500

Det var altså siste gang nåværende biler har sett Møller verksted.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

als77

Hovedservice med utvidet inspeksjon Elbilmek 2018/60 000km = 1900
Mellomservice uten utvidet inspeksjon Elbilmek 2019/80 000km = 3000

Har det skjedd noe med prisnivået på service det siste året, eller er det bare Elbilmek og/eller "ny kunde tilbud" for meg i fjor?

hansrune

Apropos dyre tjenester. Dette er mye penger for tjenester som i dag er en selvfølge for elbiler. Dette er så gammeldags at du får ikke engang en email før tjenestene ikke virker lengre . Rom for forbedring .....


endim

Hei

Skal inn på service nr 4, 70k og har fått følgende tilbud:

Møller:

inspeksjon: 2746
tilleggsarbeid hovedlykter: 363,39
skifte pollenfilter: 651
Totalt: 3760,93

Mekonomen:

liten service 2205,-
spylevæske: 71,5
kupefilter: 255,-
utskifting av bremsevæske: 516
lockheed 1l bremsev: 141,63

Sum: 3353,-

Hvorfor skal møller regulere på  lysene men ikke mekonomen? Ligger dette som standard på servicen? Må jeg gjøre dette?
Og hvorfor skal mekonomen skifte bremseveske men ikke møller?

Trodde det var ganske standard på hva man gjorde på service på disse bilene?
For begge plasser må vell følge fabrikken sine krav slik jeg beholder garantien?

hemi

Lys sjekkes nok mer enn de justeres.

Ref skifte bremsevæske for 516 kroner... SKEPTISK, selv med proff lufteutstyr går det fort 45min, alt av hjul må av, og det er litt knot og tar tid.

lars667

Bestilte førstegangsservice på 2018-golfen min i dag. Pris med pollenfilter var 2.800. Kanke si jeg synes det er billig med tanke på innholdet i servicen, men ser ut til at det finnes verre eksempler.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Gogstad

Jeg har bestilt service på min e-golf 2016 som har rett over 100 000 km, og har blitt fortalt at det vil være ca 3000kr. Tror alt som gjøres er ett nytt pollenfilter, programvareoppdatering (enten for radio eller hele bilen?), og et høflig spark i hvert dekk. 

Jeg har i tillegg litt problemer med ustabil varmepumpe som jeg håper ikke vil trenge reperasjon. Det blir fort noen kroner ekstra om det ikke går på forsikring

arthur

Sitat fra: Gogstad på mandag 13. januar 2020, klokken 18:49
Jeg har i tillegg litt problemer med ustabil varmepumpe som jeg håper ikke vil trenge reperasjon. Det blir fort noen kroner ekstra om det ikke går på forsikring

Det blir på reklamasjon vel?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA