Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service e-Golf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:41

« forrige - neste »

Morti_s

Mazda cx-5 kosta rundt 5000,- i hvert fall ved 60.000km på 40.000km betalte jeg vel rundt 3-3500,-
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

Einride

Eg tok service hos Sande Auto Drotningsvik (Bergen), same plass eg kjøpte bilen. Dette var riktig nok første års service. Håpar verkeleg ikkje at prisen vil vere over 5000 kr på neste service, men skal sjekke litt rundt før den tid.

dso

Da har jeg gjennomført den første servicen på min e-Golf (30000 km). Servicen ble gjennomført på Hamax Auto på Hønefoss og kostet 2300,-.

Chana

Sitat fra: dso på mandag 27. juli 2015, klokken 10:52
Da har jeg gjennomført den første servicen på min e-Golf (30000 km). Servicen ble gjennomført på Hamax Auto på Hønefoss og kostet 2300,-.

Kan du fortelle hva dem har gjort på servicen?
'15 VW e-Golf Limestone Grey
'98 VW Passat R36 (Husbonden sin)
'10 Citroën DS3 150THP Sport - Solgt
'01 Audi S3 - Solgt
'91 VW Corrado G60 - Solgt
'90 VW Corrado G60 - Skrapet

dso

Jeg legger ved et bilde av servicepunktlisten. Det synes ikke som om det skulle ta så lang tid å gjennomføre servicen. Det er stort sett bare visuell inspeksjon.


Råde

Tuller du? Det der er jo et hån mot hardtarbeidende lønnsmottakere...
e-Golf | X75D

Ohm

Vel verdt prisen?? Neppe. Dette er noe av grunnen til at elbiler aldri vil slå an.

Her har VW funnet på en del punkter som skal sjekkes, for at de skal kunne ta seg betalt for en service som man strengt tatt ikke trenger. Her var servicepunktene bare tull, men man betaler faktisk noe for å ha garanti på bilen, å da må den innom Møller for en visuell sjekk, så de kan stemple serviceboka.

Når det gjelder bremsebelegg og skiver, så burde man fått pengepremie hvis man hadde klart å slite dem ut på 30 000km med en elbil.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Chana

Jøss!
Var vell ikke mye på den listen en ikke kan gjøre selv, ikke rart de klarer å inkludere 3års service på bilen  :o

Jaja, som dere sier, de må vell ha en form for kontroll hvis dem skal kunne gi en garanti på bilen.

Er det så mye mer å gjøre på en slik bil egentlig?
'15 VW e-Golf Limestone Grey
'98 VW Passat R36 (Husbonden sin)
'10 Citroën DS3 150THP Sport - Solgt
'01 Audi S3 - Solgt
'91 VW Corrado G60 - Solgt
'90 VW Corrado G60 - Skrapet

dso

Det er kanskje ikke så mye mer å kontrollere, men jec synes ikke prisen står i forhold til arbeidsinnsatsen. Jeg hadde forventet at det ville være en softwareoppdatering, men det var det heller ikke. Er det noen som vet hvordan services er ift feks Tesla eller Leaf?

jonste

Litt morsomt, det eneste som krever litt mer enn det de fleste kan gjøre i garasjen (justere lys), koster ekstra  :P

Sutcivni

Fra Møller Bil Sandnes og Jæren:

Første service er etter maks 2 år eller 30000 km (det som kommer først) og den inneholder en inspeksjon av bilen i tillegg til et skifte av pollenfilter. Dette ligger på ca. 2700,-

Den neste servicen kommer etter 3 år eller 60000 km(den som kommer først) og den inneholder en utvida inspeksjon i tillegg til en bremsevæskeservice. Denne servicen ligger på ca 3600,-

Den tredje servicen blir om lag lik den første og den kommer nok ca 2 år/30000km fra andre service.

Oppgraderinger er ikke en del av servicen nei (Firmware, kart, ladestasjoner, osv).

ELAndy

#41
Frå HMV Bilsenter AS på Voss

30 000 km inspeksjon - 1880,-
Skifte støv/pollenfilter - 522,-

Totalt 2402,-

90 minutt er satt av til inspeksjonen....
VW Passat 2001
VW E-Golf 2015
Tesla model 3 - Reservert
Tesla model S - 2017 - Bestilt

Bosch Rotak 43 Li oppladbar gressklipper med 3 stk 36V - 4,0 Ah batteri

EL-grill

Dexter


elektrolux

Tok nettopp samme "service" på konas e-Up. Det som tok lengst tid var å finne ut hvordan en resatte serviceindikatoren etter "servicen". Les mer om det her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,25358.0.html

Kostnad 0 kr. Tidsforbruk: Mindre enn å levere fra seg bilen. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

gamer73

Vel..rett skal være rett...man må jo betale timepris for at kvalifisert personell skal kikke på bilen og si at den er godkjent. Mekaniker brukte 90 min? på å se på alle punktene? og dere sier det ikke er verd prisen? Hvor mange her inne er kvalifisert nok til å gå gjennom alle disse punktene selv og med hånden på hjertet si at dem er ok? Jeg kan ihvertfall ikke gjøre det, og jeg har pusset opp eget hus og fikset egen hage mange ganger...så jeg har ikke altfor mange tommeltotter...

I mine øyne er en mekanikers arbeid like mye verd om han bruker sine øyne, som om han bruker sine hender.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA