Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service e-Golf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:41

« forrige - neste »

EvOslo

Sitat fra: Fred_05 på søndag 11. oktober 2020, klokken 14:13
Hadde nettopp første såkalte service på egolf hos en Møller. Ble svært overrasket over at servicen i realiteten ikke innebærer noe som helst. Det ble blant annet sjekket dekktrykk, vindus viskere, bilen ble sjekket for visuelle skader.

Jeg fikk følelsen av at dette er et påfunn for å ta seg ekstremt godt betalt for så å si ingenting. Det eneste som ble gjort var at det ble byttet pollen filter. Totalt ble det brukt 35 minutter fra jeg leverte nøkkelen og jeg måtte ut med ca. 3700.

Dersom noen har funnet et verksted som tar rimelige pris på den meget forenklede servicen en elektrisk bil trenger vil det vært fint å dele med andre.

De tar godt betalt for å stemple i servicehefte. Det eneste man får tilbake er veihjelp i et år. Bli naf medlem for veihjelp. Ta i tillegg service hos Naf for 1700kr som jeg har nevnt her tidligere. Helt håpløst at VW tar så mye for servicen, hvis man er litt oppegående føler man seg rett og slett lurt etter service hos møller.

E-Golfen er min første VW. Har blitt positivt overrasket med bilen og VW, men Møller gjør nok at jeg ikke kommer til  kjøpe en til.

4Matic Fanatic

Helt enig, det er den delen av eGolf-eierskapet som irriterte meg.

Bilene er topp og jeg hovedsaklig gode erfaringer fra kjøpsprosess og serviceoppfølging ved Møller Trondheim, men at man skal måtte levere inn bilen og betale flere tusen kroner pr. år - enten den står parkert eller kjører 25000km/året - det blir bare feil.

EvOslo

Ser at VW har lagt inn priser for service på egolf når man bestiller time via portalen deres. Blir nok slutt på unormale pris svingninger når man kontakter ulike møller verksted. De har liten service og stor service. Som er priset forskjellig. Rart at jeg bare har betalt for stor service hos møller da...

Gogstad

Fikk pris på "stor service" på 3500 hos Møller Gjøvik og 3300 hos lokalt verksted ved jobben.

Niogth

Hei!

Noen som kjenner til alternative verksted i TROMSØ, som er flink med e-golf og leverer gode priser på service og evt. andre reparasjoner?



Jkdof

Hei
Egolfen nærmer seg tidspunkt for årlig «service», men tenkte å gjøre denne inspeksjonen selv i år. Bilen var hos Møller på inspeksjon, utvidet service omfang og bremsevæskeskift ifjor, så regnet med at det i år er inspeksjon og pollenfilter. Ble dog litt usikker da meldingen for service dukket opp i dashbordet med «Oljeservice og inspeksjon om xx dager». Leser litt forskjellig om olje og egolf, men blir ikke helt klok? Finnes det noe olje som må skiftes? 2015 modell, 70k km. Takk for alle svar!

Annetve


Niogth, fant du noen bra i Tromsø? Trenger tips til skal ha min egen på service :)


Sitat fra: Niogth på onsdag 03. februar 2021, klokken 16:43
Hei!

Noen som kjenner til alternative verksted i TROMSØ, som er flink med e-golf og leverer gode priser på service og evt. andre reparasjoner?

HelectriC

Fikk pris fra Møller på nesten 5000kr for service. Bilen er 3år og har hatt 1 service i fjor. Denne gang syntes jeg prisen var meget høy, inkluderer dog bremsevæskeskifte. Er prisen normal?
Digresjon: når jeg ser på punktene de skal gå gjennom så er det jo 90% humbug, sjekke dekkmønster, viskerblader, kupelys. Det er jo helt latterlig og noe jeg ser selv uten briller.
ioniq 5

NBhero

Sitat fra: HelectriC på mandag 23. august 2021, klokken 10:18
Fikk pris fra Møller på nesten 5000kr for service. Bilen er 3år og har hatt 1 service i fjor. Denne gang syntes jeg prisen var meget høy, inkluderer dog bremsevæskeskifte. Er prisen normal?
Digresjon: når jeg ser på punktene de skal gå gjennom så er det jo 90% humbug, sjekke dekkmønster, viskerblader, kupelys. Det er jo helt latterlig og noe jeg ser selv uten briller.

Prisen høres ut som en standard møllerpris ja. Da jeg tok førstegangsservice fikk jeg pris på 3800. Tok en ringerunde rundt til ulike verksted for å sammenligne priser. Prisene varierte fra 1400 til 2700. Møller er altså kongen av prispåslag. Merk deg også at denne servicen kun egentlig er å bytte filter til noen få hundrelapper.

Ta en ringerunde, det er mange godkjente verksted som har dyktige fagfolk til å gjøre en god (hvis ikke) jobb enn møller.

Radiobil1

Sitat fra: Fred_05 på søndag 11. oktober 2020, klokken 14:13
Hadde nettopp første såkalte service på egolf hos en Møller. Ble svært overrasket over at servicen i realiteten ikke innebærer noe som helst. Det ble blant annet sjekket dekktrykk, vindus viskere, bilen ble sjekket for visuelle skader.

Jeg fikk følelsen av at dette er et påfunn for å ta seg ekstremt godt betalt for så å si ingenting. Det eneste som ble gjort var at det ble byttet pollen filter. Totalt ble det brukt 35 minutter fra jeg leverte nøkkelen og jeg måtte ut med ca. 3700.

Dersom noen har funnet et verksted som tar rimelige pris på den meget forenklede servicen en elektrisk bil trenger vil det vært fint å dele med andre.


Hadde den samme nå, gjorde det bare fordi den fortsatt er i garanti.
Så kom det en undersøkelse i mailboksen, de lurte på hvordan jeg opplevde servicen.
Det er lenge siden jeg har slakta noe så jævla sønder og sammen. Jadde jeg fått sjekklista kunne jeg gjort 95% selv, var jo visuelle kontroller. Landeveisrøveri.
Skjønner at det blir inntektstap kontra ICE biler, men dette er for drøyt. Timepris på over 5000 er tullete. Skjerpings!

Oddaa

Ikke at det hjelper så mye, men leste i en annen tråd at 5 års serviceavtale til Ioniq 5 koster 28000 kr. Så Møller er i godt selskap.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

emagic

Kona fikk pris på 6283,- for "utvidet 3-års service" på vår e-Golf i dag, så den ble høflig avslått. Så da blir det de hyggelige gutta på Enviro som fikk den servicen gitt...

-emagic

HelectriC

Jeg valgte Mekonomen og betalte halvparten av det Møller ønsket ha for samme jobben.
ioniq 5

thrain

50000 km service. 5800kr hos Møller, 1750 kro hos Ski Auto/Mekonomen. Ikke bremseveskebytte, men det er jo opplagt meningsløst (og miljøfiendtlig å gjøre unødvendig)

elektrolux

#239
Denne videoen viser hvordan en enkelt kan kan sjekke om bremsevesken bør byttes:

https://youtu.be/CBY1X1f11Tc

Og her er link til verktøyet:

https://www.motortrend.com/how-to/1504-quick-and-easy-brake-fluid-test/

Og her er en video som viser Biltema sin bremsevesketester i aksjon.

https://youtu.be/SHMpxXGkXzw

Armert med en slik penn kan nok mange unødvendige bremsevæskebytter og kostnader både for lommeboken og miljøet være spart.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA