Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser service Trillingene

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:40

« forrige - neste »

alda

Sitat fra: alda på tirsdag 21. mars 2017, klokken 14:16
Har min bil på 2-års service idag, utan spolarvätskapåfyll och byte av pollenfilter.

Har inte bett om pris på det, men Bøhm Auto på Kalbakken var billiga på 1-års service, så räknar med att priset blir acceptabelt. Med tanke på att man som kund där fick ett gavekort på 1000 kroner tidigare i vinter, så blir det oavsett bra pris totalt  ;D
De skal bland annat kolla värmeapparaten, en fläkt som lagar lite för mycket oljud där.... Får se om det blir byte eller om den bara sitter lite löst. Garantisak.
Betalade 1900 kroner för servicen, etter 1000 kroner rabatt och 20 % fradrag efter det verkstan menade var "rot" (de glömde att ringa och informera om att varmepumpen måtte skiftas bl.a). Detta kom utan att jag bad om det, hade inte tänkt mycket över det själv då jag räknade med att den måtte bytas...
Så bra service till bra pris på Bøhm Auto på Kalbakken! Bor du i Oslo och har en C-Zero och läser här så rekommenderar jag dem.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

AmocoCadiz

Sitat fra: alda på onsdag 22. mars 2017, klokken 08:09
Sitat fra: alda på tirsdag 21. mars 2017, klokken 14:16
Har min bil på 2-års service idag, utan spolarvätskapåfyll och byte av pollenfilter.

Har inte bett om pris på det, men Bøhm Auto på Kalbakken var billiga på 1-års service, så räknar med att priset blir acceptabelt. Med tanke på att man som kund där fick ett gavekort på 1000 kroner tidigare i vinter, så blir det oavsett bra pris totalt  ;D
De skal bland annat kolla värmeapparaten, en fläkt som lagar lite för mycket oljud där.... Får se om det blir byte eller om den bara sitter lite löst. Garantisak.
Betalade 1900 kroner för servicen, etter 1000 kroner rabatt och 20 % fradrag efter det verkstan menade var "rot" (de glömde att ringa och informera om att varmepumpen måtte skiftas bl.a). Detta kom utan att jag bad om det, hade inte tänkt mycket över det själv då jag räknade med att den måtte bytas...
Så bra service till bra pris på Bøhm Auto på Kalbakken! Bor du i Oslo och har en C-Zero och läser här så rekommenderar jag dem.
Det var god kundebehandling.
Er den servisen du gjorde med skifte av pollenfilter?

alda

#122
Sitat fra: AmocoCadiz på onsdag 22. mars 2017, klokken 10:41
Sitat fra: alda på onsdag 22. mars 2017, klokken 08:09
Sitat fra: alda på tirsdag 21. mars 2017, klokken 14:16
Har min bil på 2-års service idag, utan spolarvätskapåfyll och byte av pollenfilter.

Har inte bett om pris på det, men Bøhm Auto på Kalbakken var billiga på 1-års service, så räknar med att priset blir acceptabelt. Med tanke på att man som kund där fick ett gavekort på 1000 kroner tidigare i vinter, så blir det oavsett bra pris totalt  ;D
De skal bland annat kolla värmeapparaten, en fläkt som lagar lite för mycket oljud där.... Får se om det blir byte eller om den bara sitter lite löst. Garantisak.
Betalade 1900 kroner för servicen, etter 1000 kroner rabatt och 20 % fradrag efter det verkstan menade var "rot" (de glömde att ringa och informera om att varmepumpen måtte skiftas bl.a). Detta kom utan att jag bad om det, hade inte tänkt mycket över det själv då jag räknade med att den måtte bytas...
Så bra service till bra pris på Bøhm Auto på Kalbakken! Bor du i Oslo och har en C-Zero och läser här så rekommenderar jag dem.
Det var god kundebehandling.
Er den servisen du gjorde med skifte av pollenfilter?
Det var utan skifte av pollenfilter. Allt annat inkluderat, som bytte av bromsvätska.

edit: men detta var pris efter gavekortrabatt på 1000 kroner och fratrekk av 20%. Så ordinarie pris på 3500 ca.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Pastor1

6-årsservice på Motorforum Drammen idag. De reklamerer med prismatch på service. Jeg brukte tilbudet fra Follo som referanse og fikk service for 2490,- De inkluderer bremsevæsken og pollenfilter i prisen. Stempel i boka er litt viktig om bilen skal selges, men tror forøvrig jeg tar service selv fremover.
Øyvind Slåtta - Asker
Pastorkjørt 2011-modell i-MiEV siden oktober 2016
Er den lilla? Eller er den rød? Fasiten sier Bringebærrød

CitB59EL

Da har vi vært på 1 service hos merkeforhandler i Trondheim på vår Citroen C-Zero. 2480,- kr for 1 års service med pollen filter og batteri service-neste service blir rimeligere.

alda

Sitat fra: CitB59EL på tirsdag 23. mai 2017, klokken 15:45
Da har vi vært på 1 service hos merkeforhandler i Trondheim på vår Citroen C-Zero. 2480,- kr for 1 års service med pollen filter og batteri service-neste service blir rimeligere.
Det är tyvärr omvänt - nästa service blir dyrare. Då byter man nämligen bromsvätska. Ordinarie pris ligger på 4500 ca. (inkl. byte av pollenfilter).
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

CitB59EL

Ok. Da må det være dyr bremse veske! Når jeg jobbet på Citroën for 4 år siden var fabrikk tid 0,5 timer ekstrapå brems veske skifte på servicer. Veska kostet under 100 kr for 0,5 liter som er  mer enn nok til skifte.

65lars

Sitat fra: CitB59EL på onsdag 24. mai 2017, klokken 18:05
Ok. Da må det være dyr bremse veske! Når jeg jobbet på Citroën for 4 år siden var fabrikk tid 0,5 timer ekstrapå brems veske skifte på servicer. Veska kostet under 100 kr for 0,5 liter som er  mer enn nok til skifte.

Takk!
:)
(og PS - jeg sjekker nivåer på alt, med jevne mellomrom, og alt er OK !  :+1: )
Trilling, bestilt KIA

andy76

Ser det er mye forskjellige priser her.
Bare minner om denne linken.
Peugeot har pris garanti på service på biler over 5 år, vet ikke med de andre trillinger, men ingen grunn til at trilling service skal koste mer enn dette.
Mitsubishi Follo følger selvfølgelig service punkter.
Lokal BOS ville først ha over 6k for samme service. Ren svindel.
Ingen pris garanti der i gården, men de jenket seg iallfall ned til nesten halv pris av opprinnelig tilbud.
http://www.b-f.no/services/fastpris-pa-service
Peugeot Ion 2015- Solgt
Skoda CitigoE 2020
Kia eSoul 64kw Excl 2020

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

toreanderson

Tok 3-års service og EU-kontroll på min 2014 Peugeot iOn ved Bertel O. Steen Økern her om dagen, etter drygt 25.000 køyrde km.

Service og verkstadmateriell (utan skift av pollenfilter) kom på kr 1.298,-; EU-kontrollen på kr 350,-. Har 6% rabatt bakt inn i kredittkortet mitt, så det kosta meg totalt kr 1.549,12.

Nytt pollenfilter bestilte eg frå eBay (http://r.ebay.com/ihJazN) til €27,90 (kr 267,04) inkl. frakt.

65lars

#131
Vel, jeg liker å lese her.  Har eiet Zeroen min i 18 måneder nå, men den ble først registrert i november 2015, og jeg har (med under 5.000 km kjørt) enda ikke tatt den på service.  Vil dra og snakke med Citroen, om dette.  :)

Trenger ikke skifte "Pollen-filteret" - tok det ut, ristet det litt, tok det opp og støvsuget litt, det er så godt som nytt, og selv er ikke allergisk mot pollen. Snakket med et lokalt BilExtra verksted her, og de kan gjøre hele service for ca. kr. 2.000,-  Og dersom jeg trenger et "Pollen Filter" - kan de bestille et fra Moss, for kr. 585 +/- mva....

Mener jeg så et Pollen Filter - nøyaktig det samme jeg har - på eBay for ca. kr. 150,- inkl. frakt...
:laugh:

Lagt til 3 dager senere:  8)
I går søndag 8.10 skiftet jeg over til vinterhjulene.  Og la meg godt under bilen, for hvert jul.
Ikke noe rust å snakke om.  Den lille "rusten" jeg så, kunne jeg skrape vekk med fingrene. 
Alle slanger, kabler og gummislanger var myke og fine, bremser også.  Litt "vei-støv" på dem - men det kom lett av.
Sjekket for- og bakbremser, tok av trommelene bak, og alt var rent og pent, bortsett fra litt støv og skitt.
Renset bort alt dette, for det meste med arbeidshansker og en liten fille.  Som nytt.

Åpnet motorrommet - sjekket alt igjen, rent og pent, mykt og fint, fyllte på litt spylerveske, ellers var alle nivåer som de skal være.

Jeg har satt av penger til å ta en service på denne bilen, men tror jeg venter til våren, tidlig april, da har jeg eiet den i to år...
:)
Trilling, bestilt KIA

nilsen33

Har fått tilbud på 5 års service (60000 km) av BOS Rogaland.

SYSTEMATISK VEDLIKEHOLD M/SKIFTE TIL
BREMSEVÆSKE (SKAL SKIFTES HVERT 2. ÅR) OG
SKIFTE AV OLJE PÅ GIRKASSE + KONTROLL AV BILENS
ELEKTRISKE KABLER. - KR 6190.-
HOVEDSERVICE
SERVICE - SKIFTE BREMSEVÆSKE
SERVICE - SKIFTE GEAROLJE
SERVICE - KONTROLL AV EL-KABLER
TILLEGG TIL HOVEDSERVICE SYST.G VEDLIKEH
KUNDE HAR SKIFTET POLLENFILTER SELV
- (pris ikke angitt)
Verkstedsmateriell
Kildesortering
Totalsum for prisangitte jobber kr. 6190,-

Dette er uten smøring av bremser. Smøring av bremser ville koste kr. 2500,- i tillegg (for begge aksler).

Er dette et greit tilbud?

automat

Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

nilsen33

#134
Sendte en melding til Bilforum Follo og spurte hva de skulle ha for samme servicen.

Svaret var kr. 3.200,- inkludert pollenfilter og smøring/rensing av bremser.

BOS Rogaland skal altså ha kr. 9.200,- (hvis man regner 500 kr for skifte av pollenfilter) for den samme jobben som Bilforum Follo skal ha kr. 3.200,- for. Det er 3 ganger så mye. Mulig jeg er gjerrig, men synes det var i meste laget.

Nesten som jeg vurderer å kjøre fra Stavanger til Follo for å få utført service på min kjære Peugeot iOn.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA