Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser service Trillingene

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:40

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Her kan du poste priser på service for trillingene. Tilsvarende tråder er laget for de andre merkene. Prisen vil variere fra verksted til verksted, så fint om du kan være med på dugnaden med å legge inn priser fra ditt verksted.

Lars
Forum admin
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

svingen

#1
bertel o steen lillestrøm 3 års service 2740 kr,uten polenfilter 1740 kr  (Fikk hjelp av MrZero på forumet så byttet selv kostet 250 kr gjort på 5 min)
(gratis leie bil mens bilen var på veksted)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

elbil

Servicekostnader står det litt om forskjellige steder her på forumet, men det kan sikkert være greit å samle disse på ett sted, så her er mitt bidrag:
Servicene er foretatt hos Slatlem i Kristiansund.
20 000 km. Service 12.9.2012 inkl.skifting av pollenfilter (kr. 641,55 +Mva) Til sammen kr. 2690,- 
40 000 km. Service 22.9.2014 inkl. skifting av pollenfilter(kr. 682,44 +Mva)  og en liter olje.Til sammen kr.4843,-(
Timepris på sistnevnte service er kr,1295,- +Mva, og det er brukt 2,40 timer på servicen. (kr 3 108,- +Mva)
Fikk kopi av parameter på batteri.
Peugeot iOn

Trond.m

#3
Overrasket over kostbar service på C-Zero:
2 års service ink. bytte av kupefilter og bremseveske. Det inkluderer ikke sjekk av batteriets tilstand, men de sjekker og etterstammer ved behov høyspentkabel. 34000 km
kr 5135 kr ink. mva

Det inkluderer verkstedmateriell på kr 315 + mva. I følge verkstedet dekker det blant annet strips, splay og plast til å dekke setet.

De er riktignok god service der, men jeg synes det er en høy pris for en enkel bil.

Interesant å merke seg at prisen de tar for en standard 2 års service (uten deler) tilsvarer prisen for en 5 års service-avtale for BMW i3.

Mr.Zero

Sitat fra: tmaehlum på fredag 17. oktober 2014, klokken 21:55
Overrasket over kostbar service på C-Zero:
2 års service ink. bytte av kupefilter og bremseveske. Det inkluderer ikke sjekk av batteriets tilstand, men de sjekker og etterstammer ved behov høyspentkabel. 34000 km
kr 5135 kr ink. mva

Det inkluderer verkstedmateriell på kr 315 + mva. I følge verkstedet dekker det blant annet strips, splay og plast til å dekke setet.

De er riktignok god service der, men jeg synes det er en høy pris for en enkel bil.

Interesant å merke seg at prisen de tar for en standard 2 års service (uten deler) tilsvarer prisen for en 5 års service-avtale for BMW i3.

Bremsevæskeskift etter 2 år er "overkill". Dette kan glatt utsettes, selv om verkstedet gjerne vil selge det inn som en "sikkerhetssak". Kupefilter kjøper du neste gang på f.eks Bilxtra eller på nett til ca 300,- og bytter det selv på maks 2 minutter. Oppskriften ligger her på forumet. Vil tro du sparer kr.1500-2000,-... :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

iMiebryggsekk

Motorforum Asker skulle ha 4500,- for 2 års service. 2 års service er bytte av bremsevæske og sjekk av bevegelige deler som ikke er rare greiene på en slik bil. Vil tippe verkstedet bruker ca. 30 min på arbeidet. Dette er ren utnyttelse av en situasjon hvor mange tror de må gå til merke forhandler for å beholde garantien. Jeg fikk service utført for 1500,- av godkjent verksted på Rudsletta.

bkv

Mitsubishi i-Miev 2017

Trond.m

Sitat fra: tmaehlum på fredag 17. oktober 2014, klokken 21:55
Overrasket over kostbar service på C-Zero:
2 års service ink. bytte av kupefilter og bremseveske. Det inkluderer ikke sjekk av batteriets tilstand, men de sjekker og etterstammer ved behov høyspentkabel. 34000 km
kr 5135 kr ink. mva

Det inkluderer verkstedmateriell på kr 315 + mva. I følge verkstedet dekker det blant annet strips, splay og plast til å dekke setet.

De er riktignok god service der, men jeg synes det er en høy pris for en enkel bil.

Interesant å merke seg at prisen de tar for en standard 2 års service (uten deler) tilsvarer prisen for en 5 års service-avtale for BMW i3.
Glemte å skrive at dette var på Auto Elite Billingstad, Asker.
Jeg klaget på at dette var mye høyere enn jeg hadde fått vite da jeg spurte en ansatt et par uker før. De hadde ingen forståelse for at de lå høyt i pris. Har tidligere god erfaring med dem når det gjelder service og garanti-reperasjon, men vær obs og be om skriftlig pristilbud.

Marecat

Bosch senteret(Vestfold elektroservice) i Stokke kr.1289 for 20000 / 1 års service .Pollenfilteret skiftet jeg selv. Verkstedet brukte  litt over en time.  Har 2013 I-miev. Prisen avtalt på forhånd.

Skotten

Sitat fra: iMiebryggsekk på søndag 19. oktober 2014, klokken 09:49
Jeg fikk service utført for 1500,- av godkjent verksted på Rudsletta.

Hvilket verksted var dette?

Peri

Peugeot iOn 3-års service hos Bertel O. Steen, Stavanger: 3290 kr inkl pollenfilter.  :)
Stavanger / Sandnes
Peugeot iOn 2011

Bjornlon

Service 20 000 km på C-zero på Holmen Auto Hovseter 2100 kr (uten pollenfilter). Betalte 6000 kr på Auto Elite Ensjø på 10 000 service...
Rød C-Zero 2012
Jaguar I-Pace EV320 2021 Firenze rød

Hawken

Nettopp tatt 50 000 km service hos Din Bil Trondheim for 709,- kroner.

VanillaBean

1-års service i Drammensområdet?

Har fortsatt ikke hatt min iMiev på 1-års service :(

Hva kan jeg forvente av kostnad?
iMiev siden september 2013.

svisj

3. års-service kom på 5200,-. Det skulle egentlig være på drøyt 3000,- men bremseklossene var fastrustet og måtte byttes. Det ble gjort batteritest. Dette var hos Stamsaas i Sarpsborg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA