Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service i3

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:39

« forrige - neste »

Jesper Arntzen

Hei! Fått pris på Sulland Fredrikstad på standard service (bremsevæske og filter) samt PKK for 5821 for en I3 60ah 2013/2014 gått 35.000km.

Virker ikke det veldig dyrt? Mekonomen skulle ha 3200 for samme jobb

Er det noe ekstra hos Bmw?

Klykken

Ingenting ekstra hos BMW såvidt meg bekjent, bare "BMW-stempel".
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Jesper Arntzen

Takk for raskt svar. Det er fortsatt batterigaranti på bilen. Vet noen om denne opprettholdes om man server på Mekonomen?

espenw

#258
Tok service hos Auto Fornebu idag, betalte 2490,-

Kupefilter og bremsevæske byttet etter 2 år og 65K, neste service 09.2021. 

Inn og ut på 50 minutter, meget fornøyd.

De opererer med fastpris på stor (3490,-) og liten (2490,-) elbil.

https://elbil.autofornebu.no/collections/elbil-service


tomo

Bilia i Skien tar 6.718 kroner for service. 2015-modell med 82.000 km. Bilens andre service. Burde lest denne tråden før, for sent å finne rimeligere alternativer.

kjartako

Jeg utvidet nylig fra 3 års til 8 års serviceavtale (ut 2024) for min 2016-modell.

6815 kr hos Bavaria Stavanger.

tomo

Fikk utvidet serviceavtalen til 100.000 km, kostet 2.871. Real besparelse!

Trine2

Sitat fra: Jesper Arntzen på tirsdag 06. august 2019, klokken 11:37
Takk for raskt svar. Det er fortsatt batterigaranti på bilen. Vet noen om denne opprettholdes om man server på Mekonomen?

Fant dette, men hva merkeforhandler gjør i praksis er vanskelig å si. Jeg ville tro de gjør alt de kan for at kunden skal betale reparasjon selv.

https://www.nettavisen.no/na24/smartepenger/garantien-gjelder-selv-om-du-gir-blaffen-i-service/3423143990.html

PionerThink

Skal snart ha service igjen på vår i3 som nå er utenfor garantitid i motsetning til forrige gang. Ser at flere skriver at man ikke mister garantien om man dropper merkeverkstedet, noe som jo er vel og bra! Spørsmålet mitt er om man får de SW-oppdateringene(og evnt. bulletin-inkallinger) som et merkeverksted har førstehåndskjennskap til via BMW-systemet om man bruker merkeuavhengig verksted?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

bmw2002

Utvidet serviceavtale slik at jeg får 2 servicer til. Kostet 4200kr, ikke dyrt for 2 servicer.

Viks

Sitat fra: PionerThink på tirsdag 12. november 2019, klokken 10:31
Skal snart ha service igjen på vår i3 som nå er utenfor garantitid i motsetning til forrige gang. Ser at flere skriver at man ikke mister garantien om man dropper merkeverkstedet, noe som jo er vel og bra! Spørsmålet mitt er om man får de SW-oppdateringene(og evnt. bulletin-inkallinger) som et merkeverksted har førstehåndskjennskap til via BMW-systemet om man bruker merkeuavhengig verksted?

Ta EU kontroll hos merkeforhandler så kan de laste inn software og evt. fikse det som av bulletin/recalls?

Så tar du resten av servicen selv eller hos et annet verksted.

PionerThink

Sitat fra: Viks på tirsdag 22. desember 2020, klokken 13:51
Sitat fra: PionerThink på tirsdag 12. november 2019, klokken 10:31
Skal snart ha service igjen på vår i3 som nå er utenfor garantitid i motsetning til forrige gang. Ser at flere skriver at man ikke mister garantien om man dropper merkeverkstedet, noe som jo er vel og bra! Spørsmålet mitt er om man får de SW-oppdateringene(og evnt. bulletin-inkallinger) som et merkeverksted har førstehåndskjennskap til via BMW-systemet om man bruker merkeuavhengig verksted?

Ta EU kontroll hos merkeforhandler så kan de laste inn software og evt. fikse det som av bulletin/recalls?

Så tar du resten av servicen selv eller hos et annet verksted.
Jeg endte faktisk med å ta service på merkeverkstedet siden jeg kommenterte at jeg hadde hørt noen lyder fra tårnlagrene i forkant av bestillingen av service. Da sa kontaktpersonen hos Bavaria at de hadde 2 års garanti på deler, og siden jeg hadde byttet lagrene for mindre enn 2 år siden så skulle de bytte dem vederlagsfritt :+1:
Etter denne servicen har bilen vært inne pga en tilbakekalling som de fleste med første modell i3 har fått, så jeg regner med det er lenge til neste gang den trenger noen oppdateringer nå(både SW og HW)!? EU-kontrollen i vår tok jeg hos et lokalt verksted hvor den gikk rett igjennom, så regner med jeg tar neste service der også :)
P.S. Et lite tips er jo å kjøpe inn filtere for ventilasjon og bytte dem selv, så er det ikke mye de trenger å gjøre på service som igjen reduserer prisen ytterliggere :D
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Orbit

24 - 30 november blir det 10% rabatt på å tegne/forlenge serviceavtale på nettsidene til BMW.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Kritor

Tror at det er enda mer enn 10% jeg fikk forlenget med 6år for 3111,-

Ansjosfilet

#269
Merk at tidene gjelder fra bilen ble førstegangsregistrert.
Altså du fikk ikke forlenget avtalen med seks år, men utvidet den til seks år totalt fra da bilen var ny.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA