Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service i3

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:39

« forrige - neste »

Magster

Må bytte skiver foran og bak etter 4 år 38k km. Noen som gjør dette til vesentlig  lavere pris enn merkeverksted?

Klykken

Ja, kjøp skivene selv og få uavhengig verksted til å montere.

Men 4år og under 40k km? Jeg har nettopp byttet klosser fremme - etter 4år og 75000km. Skivene er de originale frem og bak. Garantisak eller?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Trond.m

Sitat fra: Klykken på fredag 07. september 2018, klokken 14:28
Ja, kjøp skivene selv og få uavhengig verksted til å montere.

Men 4år og under 40k km? Jeg har nettopp byttet klosser fremme - etter 4år og 75000km. Skivene er de originale frem og bak. Garantisak eller?
Det er vel nettopp lav kjørelengde som kan være problemet. Men det er verd å kjøre en reklamasjon på det. Jeg har klart å få dekket skriver 2 ganger på Citroen på såkalt "goodwill" fra importør , selv om det var langt over garantitiden de hadde (tror det var 3 år, 60.000 km).

Gordon Retriever

Citroën skiller seg ut ved å være ett av ganske få merker som sier et klart "ja" til at rust på bremseskiver dekkes av garanti.
Det ser ut som om Forbrukerrådet anbefaler at dette dekkes av garantien, så det er mulig det er en kamp som er verdt å ta.

Smbob

Sitat fra: snippet på onsdag 04. juli 2018, klokken 15:15
Min i3 var inne på service i januar. Da måtte skiver og klosser foran skiftes pga. rust. Fikk beskjed om at skivene bak kunne kjøres til klossene var utslitt. Var på eu-kontroll i juni. Da var det for mye rust på dem så da måtte de også skiftes til en kostnad på 7000. Bilen er gått 75000

Hente vår i3 fra førstagangsservice, km 34000.
Hadde varsel på utslitte klosser foran.
Skiver måtte også byttes.
Dette selv om jeg har fast ukedag med oppbremsing i en lang bakke, dette får å "bruke bremsene".
Ved vanlig kjøring benyttes jo ikke bremsene på i3
Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Klykken

Skiftet mine klosser fremme etter ca 75k kjørte. Alle skivene er de som fulgte med bilen da jeg kjøpte den ny. Vasker bilen forholdsvis ofte - kanskje det hjelper på? Salt sitter ikke lenge på min bil i alle fall.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

rth

Da var tida inne for 1. service. Vi ligger på ca 25-30K i året. Litt over 7000 for en service! Måtte spørre hva de gjorde. Jo bremsevæske og microfilter. Og så så de på bilen. Det siste gjør jeg også hver dag. (Estimert tid på service var 2 timer).

Sa da blir det serviceavtale. Eneste jeg klarte å få til å funke var 3 år/60K til 3700.

Poenget med 3 og 5 år var i følge kundebehandler at da kunne en ha litt slakk om det gikk noen dager over 2, 4, 6, 8 eller 10 år. Det betyr jo i så fall at de som har kjøpt partall, kan risikere at en ikke får med seg den siste en planlegger. Er det mulig?? Tok da ikke sjansen på 4/120, men ser an hvordan ståa er i 2020.


Magster

Etter service nr 2 (4år) viser nå bilen en nedtelling til service om 5000km? Er det km basert etter 2. service og ikke hvert andre år? Isåfall rart om jeg må inn igjen på service noen få måneder etter service nr 2.

Klykken

Hvilken service er det bilen ber om? Hoved, bremser eller noe annet? De har antageligvis ikke nullstilt "telleren" for serviceintervallet, tipper jeg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

NordicMaster

Jeg bestilte service i dag og ble fortalt at man kan "oppgradere" service inclusive avtalen sin så mange ganger man vil bare man gjør det senest seks måneder etter at den er utgått. Det vil si at man kan starte med 3år/40'km (3486,-). Så må man meddele verkstedet senest 3år + 6 mnd etter kjøpsdato på bilen at man ønsker f. eks. 4år/80'km (5996,-). Da skal man betale mellomlegget som gjelder på bestillingstidspunktet. Om man bestiller dette i dag vil prisen for service nr to være 5996-3486=2510. Så kan man bestille utvidelse senest 4år +6mnd etter kjøpsdato for å utvide til 6år/120'km. Dette var et rent verksted som ikke solgte biler. Ganske snedig egentlig.
Noen som har erfaring med dette?

bobakka

Sitat fra: NordicMaster på onsdag 17. oktober 2018, klokken 15:42
Jeg bestilte service i dag og ble fortalt at man kan "oppgradere" service inclusive avtalen sin så mange ganger man vil bare man gjør det senest seks måneder etter at den er utgått. Det vil si at man kan starte med 3år/40'km (3486,-). Så må man meddele verkstedet senest 3år + 6 mnd etter kjøpsdato på bilen at man ønsker f. eks. 4år/80'km (5996,-). Da skal man betale mellomlegget som gjelder på bestillingstidspunktet. Om man bestiller dette i dag vil prisen for service nr to være 5996-3486=2510. Så kan man bestille utvidelse senest 4år +6mnd etter kjøpsdato for å utvide til 6år/120'km. Dette var et rent verksted som ikke solgte biler. Ganske snedig egentlig.
Noen som har erfaring med dette?
Det er jo 2års serviceintervall.
Kjører du under 20 000 km per år så er det ikke noe poeng med 3 års avtale. Da er det enten 4 år eller 6 år som gjelder. Jeg kjøpte en 4 års avtale da bilen ble levert.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

NordicMaster

Sitat fra: bobakka på onsdag 17. oktober 2018, klokken 21:07
Sitat fra: NordicMaster på onsdag 17. oktober 2018, klokken 15:42
Jeg bestilte service i dag og ble fortalt at man kan "oppgradere" service inclusive avtalen sin så mange ganger man vil bare man gjør det senest seks måneder etter at den er utgått. Det vil si at man kan starte med 3år/40'km (3486,-). Så må man meddele verkstedet senest 3år + 6 mnd etter kjøpsdato på bilen at man ønsker f. eks. 4år/80'km (5996,-). Da skal man betale mellomlegget som gjelder på bestillingstidspunktet. Om man bestiller dette i dag vil prisen for service nr to være 5996-3486=2510. Så kan man bestille utvidelse senest 4år +6mnd etter kjøpsdato for å utvide til 6år/120'km. Dette var et rent verksted som ikke solgte biler. Ganske snedig egentlig.
Noen som har erfaring med dette?
Det er jo 2års serviceintervall.
Kjører du under 20 000 km per år så er det ikke noe poeng med 3 års avtale. Da er det enten 4 år eller 6 år som gjelder. Jeg kjøpte en 4 års avtale da bilen ble levert.

Mulig at jeg var litt utydelig, men det er altså det jeg har tenkt å gjøre, men først når det har gått tre og et halvt år og ikke ved to år.

Initium

Vi kjøpte 5år/100K km avtale idag.
Det ble vel 6200kr totalt tror jeg. Har kjørt over 20 000km på et år nå, makeløs bil egentlig...

Jeronan

Sitat fra: bobakka på onsdag 17. oktober 2018, klokken 21:07
Sitat fra: NordicMaster på onsdag 17. oktober 2018, klokken 15:42
Jeg bestilte service i dag og ble fortalt at man kan "oppgradere" service inclusive avtalen sin så mange ganger man vil bare man gjør det senest seks måneder etter at den er utgått. Det vil si at man kan starte med 3år/40'km (3486,-). Så må man meddele verkstedet senest 3år + 6 mnd etter kjøpsdato på bilen at man ønsker f. eks. 4år/80'km (5996,-). Da skal man betale mellomlegget som gjelder på bestillingstidspunktet. Om man bestiller dette i dag vil prisen for service nr to være 5996-3486=2510. Så kan man bestille utvidelse senest 4år +6mnd etter kjøpsdato for å utvide til 6år/120'km. Dette var et rent verksted som ikke solgte biler. Ganske snedig egentlig.
Noen som har erfaring med dette?
Det er jo 2års serviceintervall.
Kjører du under 20 000 km per år så er det ikke noe poeng med 3 års avtale. Da er det enten 4 år eller 6 år som gjelder. Jeg kjøpte en 4 års avtale da bilen ble levert.

The point is that you get the first service after 2 years for almost half the price! Or you rather pay 5800 NOK for the first service? As that is what you have to pay without avtale!
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

rth

#254
Editert (Fant svar tidligere i tråd)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA