Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service i3

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:39

« forrige - neste »

Hasse79

Kjøpte serviceavtale 5 år og 60.000 km for kr 5.470 hos Sulland Trondheim den 18.08.2017.
2018 Tesla Model S 75D
2015 BMW i3

Viks

Fikk pris på 5 år/100k - 6282 hos Bavaria Stavanger

Katibo

Jeg kjøpte en brukt bil fra 2014 uten serviceavtale fra tidligere eier. Når da tidligere eier har hatt service på bilen kan en ikke tegne noen service avtale.
Bilen pinger om service ved årskifte, bremseveske og kjøretøysjekk. Dette skulle Bilia ha 5600 kr for. Mekonomen skulle ha 1900 kr.

JEg spurte om dette stemte og fortalte om bilia prisen og da lo de bare og sa jaja, da tar vel de den prisen for den servicen.

MEn helt klart, veldig lurt å tegne service avtale for de som har mulighet til det.

rth

En skal slett ikke se bort i fra at prisen til Mekonomen er den fornuftige og riktige prisen. En service er stort sett kikk litt rundt på bilen, bytt bremsevæske og noen filter. Hvis en står og venter på bilen, så ser en at en slik service ikke er en heldagsjobb hos Bilia. Faktisk rimelig raskt gjort var min opplevelse.

motgang

Er det sånn at jeg får "innkalling" til service, eller må jeg selv ta kontakt? Kjøpte ny for to år siden, og er nå i "servicemåneden".

Klykken

Ja, må vel ta kontakt med servicestedet selv.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Orbit

Jeg bestilte service fra menysystemnet i bilen da jeg fikk "drive unit failure". Da jeg ikke hadde hørt noe etter et par dager, ringte jeg forhandler. De fant denne serviceforespørselen etter å ha lett litt i sine systemer, men ville nok ikke ha gjort noe med dette om jeg ikke ringte......
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Tesla

Service avtale: Kr 5.900,- for 5 år med 60.000 km, stemmer dette ?

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

høstmørke

Men 5 år, det betyr 2 servicer? Står at avtalen løper fra kjøpsdato på BMW sine sider og 2 år mellom hver service.. Er det riktig at det bare blir 2 ganger? Høres jo så mye ut med fem år..
2017 BMW i3 94Ah Marathon Edition

Klykken

Ja, det harmonerer ikke med intervallene til BMW i3, som er hvert andre år eller om bilen melder fra om behov pga andre årsaker (slitte bremser o.l.).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rollep

Var innom på ConnectedDrive for å kjøpe serviceavtale.

Valget for 5år/60.000 var ikke lenger tilgjengelig for bilen min.

Der finnes derimot 4år/60.000 til kr 5736

Det bør vel gå like bra så lenge man passer på å ta service nummer 2 før bilen er 4 år gammel?

Klykken

Sitat fra: Rollep på mandag 26. mars 2018, klokken 10:12
Det bør vel gå like bra så lenge man passer på å ta service nummer 2 før bilen er 4 år gammel?
Serviceintervallene er senest 2 år på BMW i3, eller behovsorientert (bremser og annet). Tror ikke du kan velge å ta service når du selv ønsker, uten at service er påkrevd i en eller annen form. Uansett, med fire år burde det gå bra da det minst er to servicer..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

tessy

Står det oppgitt service i bilens service meny 04/2018, og du har service avtale, får du ikke tatt service 29.mars, da du ikke får tatt denne "inclusive" før i April.
Jeg skulle til utlandet en måned på jobb, og tenkte eg skulle inn rett før eg reiste, men måtte pent vente til "vinduet" ble åpnet for service.


Rollep

Sitat fra: tessy på mandag 26. mars 2018, klokken 14:01
Står det oppgitt service i bilens service meny 04/2018, og du har service avtale, får du ikke tatt service 29.mars, da du ikke får tatt denne "inclusive" før i April.
Jeg skulle til utlandet en måned på jobb, og tenkte eg skulle inn rett før eg reiste, men måtte pent vente til "vinduet" ble åpnet for service.
Takk, står 11/2018 i service meny og bilen ble registrert 25/11/2016, da bør det gå greit med 4 års avtale så lenge jeg holder meg hjemme i november 2020 for service nummer to :)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA