Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service i3

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:39

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Her kan du poste priser på service for i3. Tilsvarende tråder er laget for de andre merkene. Prisen vil variere fra verksted til verksted, så fint om du kan være med på dugnaden med å legge inn priser fra ditt verksted.

Lars
Forum admin
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

LMOR

Litt usikker på hvor nyttig denne tråden er her. Alle bør tegne en service avtale som er meget rimelig i forhold til de fleste andre merkene, og da er prisen lik i hele Norge.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Lars C. Krogenæs

Og når man står mellom valget mellom Leaf, Zoe og i3 hadde det vært fint om du kan skrive litt om hva denne service avtalen innebærer og hva den koster.  ;)

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Klykken

#3
Jeg tegnet ikke en slik avtale, da jeg glemte å spørre om det ved overlevering. Men så den kostet rundt 5200kr for fem år/100 000km. (EDIT: Prisen er ikke inkludert normale slitedeler (bremser, dempere osv))

Skal inn til service i 2016 i følge bilens diagnosesystemer, så skal si ifra om hva det koster utenom denne avtalen, hvis jeg husker det.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Den koster som det står over ca 1000.- per år, litt avhengig av kjørelengde, og det er ikke noe problem å kjøpe den etterpå. Så litt før du skal inn på service, bør du ordne det. Du kan også kjøpe en som inkluderer bremseskiver og bremseklosser, som koster ca det dobbelte.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

moonbuggy

Du kan også kjøpe en som inkluderer bremseskiver og bremseklosser, som koster ca det dobbelte

På min BMW 1 modell, er skifte av skiver bak nærmest fast ved 2.hver service. Årsak, rust p.g.a. lite bruk.
Med bremse-regenering som i I3, tipper jeg at rustne skiver blir et hovedproblem, spesielt på saltutsatte steder.

FrodeJ

Betalte 4032,- for fem år, 60 000 km.

LMOR

Sitat fra: moonbuggy på onsdag 01. oktober 2014, klokken 14:25
Du kan også kjøpe en som inkluderer bremseskiver og bremseklosser, som koster ca det dobbelte

På min BMW 1 modell, er skifte av skiver bak nærmest fast ved 2.hver service. Årsak, rust p.g.a. lite bruk.
Med bremse-regenering som i I3, tipper jeg at rustne skiver blir et hovedproblem, spesielt på saltutsatte steder.
;D Nettopp, og da blir nok regnestykke enkelt  ;)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Sandpusher

Hvilken forhandler Frode?
Her er tilbudet jeg fikk fra Bavaria/Stavanger:
"Serviceavtale 5år/60 000km er ingen problem å få med. Prisen på serviceavtalen er 4723,-. Dette dekker ikke dekkslitasje, vindusslitasje og bremser. Kun selve servicene som bilen skal ha."
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Pit

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:51
Og når man står mellom valget mellom Leaf, Zoe og i3 hadde det vært fint om du kan skrive litt om hva denne service avtalen innebærer og hva den koster.  ;)

Lars

Dette valget vil bare være aktuelt for deg før du prøvekjører  ;)
BMW i3 jun 2014 -
Polestar 2 Aug 2020 -

FrodeJ

Sitat fra: Sandpusher på onsdag 01. oktober 2014, klokken 16:18
Hvilken forhandler Frode?
Her er tilbudet jeg fikk fra Bavaria/Stavanger:
"Serviceavtale 5år/60 000km er ingen problem å få med. Prisen på serviceavtalen er 4723,-. Dette dekker ikke dekkslitasje, vindusslitasje og bremser. Kun selve servicene som bilen skal ha."
Sulland Trondheim, men fakturaen kommer fra BMW Norge. Jeg fikk også oppgitt en høyere pris og ble positivt overrasket, men måtte sjekke for sikkerhets skyld med forhandler om fakturaen stemte. Jeg bestilte serviceavtale samtidig med bilen og fikk fakturaen ca 14 dager etter overlevering. Jeg tenkte kanskje det var litt billigere enn oppgitt pga godskrevne renter el, fikk ikke noen forklaring.

Sandpusher

Sitat fra: FrodeJ på onsdag 01. oktober 2014, klokken 17:09
Sitat fra: Sandpusher på onsdag 01. oktober 2014, klokken 16:18
Hvilken forhandler Frode?
Her er tilbudet jeg fikk fra Bavaria/Stavanger:
"Serviceavtale 5år/60 000km er ingen problem å få med. Prisen på serviceavtalen er 4723,-. Dette dekker ikke dekkslitasje, vindusslitasje og bremser. Kun selve servicene som bilen skal ha."
Sulland Trondheim, men fakturaen kommer fra BMW Norge. Jeg fikk også oppgitt en høyere pris og ble positivt overrasket, men måtte sjekke for sikkerhets skyld med forhandler om fakturaen stemte. Jeg bestilte serviceavtale samtidig med bilen og fikk fakturaen ca 14 dager etter overlevering. Jeg tenkte kanskje det var litt billigere enn oppgitt pga godskrevne renter el, fikk ikke noen forklaring.
Interessant, jeg kuttet litt i mailen for å spare plass, hele mailen lyder:
"Serviceavtale 5år/60 000km er ingen problem å få med. Jeg kan dessverre ikke legge dette inn i kontrakten, da det er vi som selger den avtalen og ikke BMW Norge som får pengene for i3èn. Prisen på serviceavtalen er 4723,-. Dette dekker ikke dekkslitasje, vindusslitasje og bremser. Kun selve servicene som bilen skal ha."

Jeg ville også kjøpe servicen samtidig med bilen, men fikk omtrent ikke lov, da han sa at det var bedre å vente med det til den skulle inn, og de garanterte samme pris i fremtiden (indeksregulert), og momsfritaket gjaldt ikke for servicepakken. Kan være en rentegodskriving, men ~15% rabatt på kjøp nå ift om ett år var jo mye da...
Nå er det ingen big deal dette, uansett syns jeg serviceprisen er meget bra sammenlignet med det de skulle ha for Leafen.
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

FrodeJ

Du har rett Sandpusher, jeg sjekket fakturaen og den kom fra Sulland. Jeg får si som selgeren, det er hyggelig med rimeligere pris ;)

bromm

Serviceavtalene til BMW behøver man ikke å tegne/betale før første servicebesøk gjennomføres (dette gjelder alle BMW-modeller). For de fleste er dette første besøket ca. 2 år etter produksjon (avhenger av bruk, siden det er sensorer på bremseslitasje osv.)...

Litt sammenligning med andre elbil-modeller skader vel ikke :D

elektrolux

Veldig bra oversikt.

Bør tas med i regnestykket når en handler bil.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA