Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service Leaf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:33

« forrige - neste »

Sjalabais

Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 27. april 2020, klokken 09:03

Vi har såpass med rust på vår 2012-modell at det ble anbefalt å Lanolin-behandle den nå :(
Er det under hele bilen? En av de største "aberne" med Leafen for meg er lakkvaliteten, og karosserieg generelt. Det er som å vaske en ølboks. I går så jeg også at en minimal lakkskade hadde ført til bobling, se vedlegg.
2012 Leaf Tekna

Jossemosse

Det jeg gjorde var:
1. Jekke opp bilen, skru av venstre hjul foran.
2. Skru opp fylle og dreneringsbolten og tømme ut olje (Jeg fjernet ikke plastdeksel under bilen helt, men gjorde det delvis på ene siden for å komme til lettere med noe som samlet opp oljen)
3. Satte på hjulet igjen og tømte ut resterende olje.
4. Jekke opp igjen, av med hjulet
5. Feste dreneringsplugg, og fylle opp olje
6. på med hjulet igjen, og senke bilen. Da vil noe olje renne ut av fylleplugg, siden bilen nå blir i vater
7. Jekke opp bilen, av med hjul og montere fylleplugg igjen.
8. på med hjul, senke bilen og finito!
Leaf 2011, 120.000 km, kjøpt desember 2018
Leaf 2018, 110.000 km, kjøpt januar 2020

Sjalabais

Hehe, det høres jo overkommelig ut. Nå tok jeg akkurat en liten tur for en befaring, og kjente på skivene etter gårsdagens bremsefiks. På venstre side blir begge skivene varme, på ulikt vis. Jeg så i går at stemplene så dårlige ut, da regner jeg med at det er dem...jeg tror jeg unner oss et verkstedopphold og da kan eventuelt reduksjonsgiret tas med.
2012 Leaf Tekna

Thomas Parsli

Sitat fra: Sjalabais på mandag 27. april 2020, klokken 10:22
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 27. april 2020, klokken 09:03

Vi har såpass med rust på vår 2012-modell at det ble anbefalt å Lanolin-behandle den nå :(
Er det under hele bilen? En av de største "aberne" med Leafen for meg er lakkvaliteten, og karosserieg generelt. Det er som å vaske en ølboks. I går så jeg også at en minimal lakkskade hadde ført til bobling, se vedlegg.

Det er rust under hele bilen og gjør vi ikke noe nå blir det dyrt i fremtiden.
Det er for dårlig antirust, noe flere advarte om for 7 år siden...

Lakken er grei og jeg ser rust kun et sted utvendig (ved bakluka).

Disse bilene burde nok ha Lanolin hver 2. eller 3. år :(
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

leafnor

Ja, ser at nå på år 8 så begynner rustbeskyttelsen å sprekke opp og det kommer å ruste mer og mer på min 2012. Så, lanolinbehandling er påbegynt. Og det virker. 
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Sjalabais

Kjører dere Lanolin selv også? Om dere kan anbefale noen som gjør dette godt og rimelig i Bergensområdet, er jeg lytter øre.
2012 Leaf Tekna

elektrolux

Sitat fra: andersbj på søndag 29. mars 2020, klokken 11:14
Jeg fikk tilbud på 1270 kroner for 3. års service på Leaf 30 kwh, ved NAF

Det er vel veldig lav pris? Er redd for at det mangler noe "essensielt". Noen som har greie på det?
Følgende var inkludert:

90.000 km/36. måned
Kjølesystem: kontroll av slanger og tilkoblinger
Reduksjonsgirkasse: kontroll av oljenivå; etterfylling ved behov
Kontroll av styring for slark, skade og slitasje
Kontroll av bremsevæskenivå; etterfylling ved behov
Bremsepedal: kontroll av slaglengde; kontroll av drift
Kontroll av bremseklosstykkelse
Kontroll av tilstand til skivebremser
Kontroll/justering av parkeringsbrems
Kontroll av frigang parkeringsbrems
Kontroll av bremseledninger, -ledninger og -tilkoblinger for lekkasjer og skader
Utføre diagnosekontrollen; lese av feilkodene
Høyspenningsbatteri: kontroll av batterilading
Ladekontakt: kontroller av tilstand
Kontroll av funksjon for varmesystem
Kontroll av karosseri for korrosjon og skader

Dette er i praksis en noe kostbar EU kontroll.

Helt unødvendig å ta i tillegg til den obligatoriske kontrollen.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

andersbj

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 28. april 2020, klokken 09:16
Sitat fra: andersbj på søndag 29. mars 2020, klokken 11:14
Jeg fikk tilbud på 1270 kroner for 3. års service på Leaf 30 kwh, ved NAF

Det er vel veldig lav pris? Er redd for at det mangler noe "essensielt". Noen som har greie på det?
Følgende var inkludert:

90.000 km/36. måned
Kjølesystem: kontroll av slanger og tilkoblinger
Reduksjonsgirkasse: kontroll av oljenivå; etterfylling ved behov
Kontroll av styring for slark, skade og slitasje
Kontroll av bremsevæskenivå; etterfylling ved behov
Bremsepedal: kontroll av slaglengde; kontroll av drift
Kontroll av bremseklosstykkelse
Kontroll av tilstand til skivebremser
Kontroll/justering av parkeringsbrems
Kontroll av frigang parkeringsbrems
Kontroll av bremseledninger, -ledninger og -tilkoblinger for lekkasjer og skader
Utføre diagnosekontrollen; lese av feilkodene
Høyspenningsbatteri: kontroll av batterilading
Ladekontakt: kontroller av tilstand
Kontroll av funksjon for varmesystem
Kontroll av karosseri for korrosjon og skader

Dette er i praksis en noe kostbar EU kontroll.

Helt unødvendig å ta i tillegg til den obligatoriske kontrollen.

Jeg tok jo denne for å oppfylle kravet ifbm garantien. Er det noe jeg misforstår her? Regner med at du mener EU-kontroll her, og ikke at det er en -annen- service som er obligatorisk?

Lolle

Ser dette er en gammel tråd, men prøver likevel.:)

Hva ligger sånn ca pris på service på for en Nissan Leaf, feks en 2018 modell? Har hørt snakk om rundt 2-2500 kr til 4-5000 kr. Skjønner det kan variere litt, men har forstått at service på elbil  er rimeligere enn fossilbil. Jeg betalte rundt 5000 kr på min Yaris hybrid nå i desember og rundt 8000 kr inkludert rabatt året før, lurer på å bytte til elbil og veldig kjekt dersom de servicene er rimeligere enn det jeg er vant med. :D

vartli

Måtte ut med nesten 8000 for fireårskontroll inkludert EU på vår 2020-modell. Helt sinnssykt dyrt. Som svar på at det var så dyrt, skyldte de på økte delepriser. Den er syltynn. Er ikke så mange deler som skiftes. Kupefilter og bremsevæske? Tok ikke bytte av viskere til en plass mellom 1200 og 1500.
E-tron 55 2021
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA