Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser service Leaf

Startet av Lars C. Krogenæs, onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:33

« forrige - neste »

casall

Hva er normal pris på 3.års service? Leaf 2016 mod 30kwh.

Mateusz

Betalte 3900 for 2 års-service på 8-8 i Ålesund.
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

arthur

Og hva gjorde de rent konkret for de pengene utover å skrive ut faktura og stemple heftet?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Mateusz

Renset bremser, byttet polen-filter og bremseveske. 2 timer på service. Så prisen er litt høy :)
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Goggen123

Pris 3 års service kr 3390 hos BNH i Oslo, hos NAF i Oslo kr 1800.
Står på NAF tilbud at det er bytte av filter. Gjøres det noe annet på 3 års hos BNH, noen grunn til ikke å velge NAF?

chrgod

#320
5795 kr for 5 års service på 2014 Leaf.. Ålgårds Auto, Stavanger. ( Inkludert "halv pris" for EU-kontroll).

Noen høyere?. Dobbelt så dyrt med service på Leaf som min gamle bensingolf.

Vurderer å ta EU-kontroll for 600kr et annet sted, og bytte pollenfilter selv.

Det som gjør at jeg vurderer å ta service er å få utført bytte av reduksjonsgirolje, jordingsplater under, eventuelle softwareoppgraderinger og goodwill ved salg (utførte service er et pluss for mange potensielle kjøpere).

Edit: Fikk ny pris 5128kr, uten bremsesmøring... Bremsesmøring tar vel en drøy times arbeid. Med ca 200kr i materialkost, så er det vel en timelønn på ca 600kr.
2022 Tesla Y

Jossemosse

Har du etterspurt spesifikt om bytte av reduksjonsgirolje? Slik jeg har lest fra andre på forumet her, så er dette noe som ikke pleier å bli gjort på service dessverre, noe det heller ikke så ut som var skiftet noen gang på min 2011-leaf, før jeg gjorde det selv.

Jordingsplater under har jeg derimot ikke hørt om, noe som bør undersøkes/skiftes jevnlig?
Leaf 2011, 120.000 km, kjøpt desember 2018
Leaf 2018, 110.000 km, kjøpt januar 2020

elnissan

Mobile Hamar: EU kontroll og 4 års service - 5899,-
:-\

andersbj

Sitat fra: Goggen123 på fredag 27. desember 2019, klokken 13:33
Pris 3 års service kr 3390 hos BNH i Oslo, hos NAF i Oslo kr 1800.
Står på NAF tilbud at det er bytte av filter. Gjøres det noe annet på 3 års hos BNH, noen grunn til ikke å velge NAF?

Dette lurer jeg virkelig på også!
Er tydeligvis snakk om stor forskjell

andersbj

Jeg fikk tilbud på 1270 kroner for 3. års service på Leaf 30 kwh, ved NAF

Det er vel veldig lav pris? Er redd for at det mangler noe "essensielt". Noen som har greie på det?
Følgende var inkludert:

90.000 km/36. måned
Kjølesystem: kontroll av slanger og tilkoblinger
Reduksjonsgirkasse: kontroll av oljenivå; etterfylling ved behov
Kontroll av styring for slark, skade og slitasje
Kontroll av bremsevæskenivå; etterfylling ved behov
Bremsepedal: kontroll av slaglengde; kontroll av drift
Kontroll av bremseklosstykkelse
Kontroll av tilstand til skivebremser
Kontroll/justering av parkeringsbrems
Kontroll av frigang parkeringsbrems
Kontroll av bremseledninger, -ledninger og -tilkoblinger for lekkasjer og skader
Utføre diagnosekontrollen; lese av feilkodene
Høyspenningsbatteri: kontroll av batterilading
Ladekontakt: kontroller av tilstand
Kontroll av funksjon for varmesystem
Kontroll av karosseri for korrosjon og skader

Eplejus

Førstegangsservice på Leaf ZE1 40kwh

3700,- Brennes Moss/Sarpsborg.

Dette er med inkludert "smøring" av bremser.

Fikk prutet det ned til 3400,-

Snapdrive Ski skulle ha 2100,- for førstegangsservice.

Om NAF skal ha under 2000,- så blir de nok hos de neste gang så lenge man beholder alle garantiordninger.

Sjalabais

Sitat fra: Jossemosse på mandag 13. januar 2020, klokken 07:06
Har du etterspurt spesifikt om bytte av reduksjonsgirolje? Slik jeg har lest fra andre på forumet her, så er dette noe som ikke pleier å bli gjort på service dessverre, noe det heller ikke så ut som var skiftet noen gang på min 2011-leaf, før jeg gjorde det selv.

Jordingsplater under har jeg derimot ikke hørt om, noe som bør undersøkes/skiftes jevnlig?
Er det en tråd om reduksjonsgiroljen et sted her som fungerer greit, eller kan du forklare kort hva det går i? Mitt inntrykk er også at serviceprisene er uforholdsmessig høye, ettersom det egentlig er lite å gjøre på denne bilen. Jeg skiftet dekk i går og så at det har begynt å komme en del rust midt under bilen på vår 2012 modell. Bildene er tatt mot midten av bilen fra de bakre hjulbuene - dette er vel batterifestene?
2012 Leaf Tekna

Thomas Parsli

Sitat fra: Sjalabais på mandag 27. april 2020, klokken 08:22
Jeg skiftet dekk i går og så at det har begynt å komme en del rust midt under bilen på vår 2012 modell.

Vi har såpass med rust på vår 2012-modell at det ble anbefalt å Lanolin-behandle den nå :(
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Jossemosse

Sitat fra: Sjalabais på mandag 27. april 2020, klokken 08:22
Sitat fra: Jossemosse på mandag 13. januar 2020, klokken 07:06
Har du etterspurt spesifikt om bytte av reduksjonsgirolje? Slik jeg har lest fra andre på forumet her, så er dette noe som ikke pleier å bli gjort på service dessverre, noe det heller ikke så ut som var skiftet noen gang på min 2011-leaf, før jeg gjorde det selv.

Jordingsplater under har jeg derimot ikke hørt om, noe som bør undersøkes/skiftes jevnlig?
Er det en tråd om reduksjonsgiroljen et sted her som fungerer greit, eller kan du forklare kort hva det går i? Mitt inntrykk er også at serviceprisene er uforholdsmessig høye, ettersom det egentlig er lite å gjøre på denne bilen. Jeg skiftet dekk i går og så at det har begynt å komme en del rust midt under bilen på vår 2012 modell. Bildene er tatt mot midten av bilen fra de bakre hjulbuene - dette er vel batterifestene?


Dette er tråden som gjorde at jeg skiftet olje på begge mine Leaf'er. Begge var kullsvarte og det var svært mye grums på magnetpluggene:

https://elbilforum.no/index.php?topic=21271.0

Det er i korte trekk:
Olje: Nissan S ATF (kan kjøpes hos Nissan. Evt Valvoline Maxlife ATF eller Castrol Transmax Z. Regn med ca 1,5 liter

Oppskrift på hvordan:
https://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=38&t=25076
og
https://www.nissanusa.com/owners/vehicle-resources/manuals-guides.html
Leaf 2011, 120.000 km, kjøpt desember 2018
Leaf 2018, 110.000 km, kjøpt januar 2020

Sjalabais

Glimrende, takk! Tråden her er den samme som jeg leste litt i i morges, men det var veldig kjekt med anvisning. Ser at jeg ikke har anledning til å ha bilen stående i vater mens jeg ligger under, så dette bør kanskje gjøres hos Nissan likevel.
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA