Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglading e-Golf E6 Oslo-Otta?

Startet av cavallino, tirsdag 30. september 2014, klokken 13:21

« forrige - neste »

cavallino

Er det noen som har erfaring hvor man kan hurtiglade e-Golf på denne strekningen? Virker ikke som det er så mange hurtigladere her, men noen semihurtig type2 ladere. Er det denne laderen det tar 8 timer å fullade e-Golfen med?

olegregert

hei

Det er ikke hurtiglader for E-Up min. Jeg tror goilf har identisk system. Du får gå igjennom ladekartet til Nobil og sjekke hvert sted langs E-6 og ringe for å være sikker på at funngerer på eventuelle ladepunkter


SHN

Trøndelag  ◊  e-Golf 2014 - solgt  ◊  TMS 90D 2016 - solgt ◊ Taycan 4S+ 2020

hpe

#3
I Brumunddal (Fortum), på Rudshøgda og i Ringebu (Grønn Kontakt) skal det være CCS-/Combo-ladere, som lader bilden din til 80% på en halvtime.

Oslo til Brumunddal går med et nødskrik. Jeg ville kjørt fra Oslo til McDonalds Gardermoen, og hurtigladet der et kvarter. Deretter kjørt til Brumunddal eller Rudshøgda, og ladet slik at du kommer deg til Ringebu, og så lade i Ringebu slik at du kommer deg til Otta.

cavallino

#4
Takk for alle forslag, og til SHN for fin turbeskrivelse fra Asker til Oppdal:)

Da var turen min gjennomført, og nå er jeg egentlig bare glad jeg kom meg hjem. Kan vel konkludere med at hurtiglading utbyggingen har veldig mye å gå på...

Tenkte å ta hurtiglading på Mc Donalds på Gardermoen, men det funket ikke. Etter litt prøving og feilig så ringte jeg Fortum, og de kunne fortelle at de fleste av laderene deres kommuniserer ikke med e-Golf. Så det var bare å kjøre videre å satse på hurtiglading på Minnesund. Da jeg ankom dit var ladekabelen deres stjålet, men jeg hadde jo sef med min type2 kabel så den kunne jeg bruke. Ladet i 1,5 time, og fikk vel 20 km ekstra på rekkevidden. Dette kostet vel 22kr pr 15 min, så 132 kr for å kjøre 20 km....  :o Men nå hadde jeg nok til å nå Rudshøgda med et nødskrik. Etter vel en time med kølaging på E6 og uten varme var jeg fremme på Rudshøgda. Her fant jeg Grønn Kontakt sin hurtiglader, og gleder var meget stor da denne begynte å lage lyd og pumpet inn strøm i golfen:) Etter 20 min hadde jeg full tank, og endelig kunne jeg skru på varmen, stereoanlegget og trykke litt på gassen:) Skulle bare 40 km til så nå hadde jeg mye å gå på. Skal prøve videre nordover til uka, så da får vi se på Vinstra og Kvam.

Fryktelig synd med disse fortumladerene som aldri funker. Hadde vært mye problemer med denne på Gardermoen skjønte jeg. Den i Brummendal kunne de fortelle på tlf at ikke funket, så dit dro jeg ikke.

Men, når man får en sånn ccs hurtiglader på alle Statoil stasjoner, i tillegg til noen på KIWI og andre steder, da blir dette veldig bra:)

Ohm

Kan melde om at hurtiglader på MC Donald Gardermoen Fortum nå fungerer. Testa i dag på CCS. Fikk på 40% på 12 minutter. Hurtiglading er helt topp når det funker.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA