Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skvettlapper? Er det lurt?

Startet av EV - Driver, mandag 29. september 2014, klokken 23:19

« forrige - neste »

Nickelilltroll

Hade en -11 Touran før e-golfen, finns halvharde skvettlapper i plast på ebay som passer perfekt. Et minimalt kroneutlegg, lurer på om jeg betalte ca 250kr/4 st med en "handy" påse skruer.

Kjøpte gjenomsiktlig, tjukk vinyl-plastfilm på en lokal forettning(49kr).

Ser meget bra ut etter montering, ja...man må borre hål i ytterskjermen(plast). Men de sitter som støpt og ser kliss lik ut som de dere ser på bild av tidligere inlægg. Ska selv montere dette til våren(bedre å borre i varm plast).

Ikke vanskeligt, å tar ca 45 min med vask, montering og kaffesmak :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.


Gordon Retriever

Silver = 100% fargematch med Reflex silver?
Blue = 100% fargematch med Night Blue?
Golden = 100% fargematch med Tungsten?  Eller Limestone?
Eller?

Og så var vi helt sikre på at skvettlapper foran er de samme på Fossilgolf og e-Golf.  ???

Hvis det ikke framgår tydelig av linjene over så er jeg altså veldig entusiastisk overfor eBay-linken til 4Matic Fanatic. :)

SitatPlease email us the color you need, otherwise we will send the random color
LOL.

4Matic Fanatic

Sitat fra: Gordon Retriever på søndag 25. januar 2015, klokken 22:03
...Eller?
Couldn't care less :-)
Har jo allerede originale på min bil, så jeg slipper å teste kinavarene.
Men for de modige finnes det altså muligheter.  ;)


Molteni

I min kontrakt er prisen på skvettlapper oppført til 1440,-

På spørsmål til selger hvorfor prisen er så høy, svarer han:"Skevettlapper "passer" ikke til e-golf. Disse på skjæres til for hånd pga kanalskjørt. Derfor koster de det de gjør"...... :o

Det hadde kanskje vært lurt å lage en mal og skjære til en del når en først er i gang....?  ;)
'21 TM3 LR
'18 S75D FSD Solgt
'15 eGolf Solgt

Råde

Jeg er ganske sikker på at det er tull. E-Golf har ingen ekstra kanalskjørt, og kanalene ser i hvert fall like ut som fossilene...
e-Golf | X75D

A8

Sett det på listen over "god og riktig" informasjon!  ;D
varmepumpe-Golf bestilt 4. juli, levert 6. mars.

Sidewinder

Er det mange som har bestilt dette?
Ser ut som noen har fått det uten tillegg.
Hvis man skal ettermontere slikt selv, og det blir rust en eller annen plass tipper jeg man får det slengt i retur at garantien ikke gjelder.

sap_2000

Var innom forhandler i dag og klaget på tilbudet på 2000,- pr sett med skvettlapper jeg fikk tidligere med ref til hva jeg hadde hørt andre hadde betalt.

Fikk da tilbud om 1500,- for alle som jeg gikk for. 750,- pr sett ferdig montert var ikke så galt synes jeg.

Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

poskare

Det er egentlig helt vill pris. Betalte under 150,- på ebay, og du tar ut to eksisterende plastplugger i innerskjermen, setter på skvettlappene og setter inn 2 nye medfølgende plugger, done..

Golfen

Betalte 850 kroner for ferdig montert foran hos møller. Det ble ikke borret i bilen, kun montert med de skruene som alt var der. Under skvettlappene ble det klistret en folie slik at de ikke skal gnisse på lakken. Det var noe snakk om at skvettlappene til e golf muligens ikke passet 100% pga. et skjørt som er noen mm forskjellig fra fossilen, men at det kunne tilpasses med en kniv om det ikke passet. Hvordan det ble utført vet jeg egentlig ikke, men det ser absolutt ok ut med skvettlapper. Nå har jeg originale vinterfelger, så bilen er uansett kjip på vinteren. Gleder meg til sommerfelgene skal på....(Madrid 17")

hans.ks

Skal til og montere på skvettlapper foran nå, er det noen som har merket noe til denne folien og om den blir "stygg" på bilen? Lurer med andre ord på om jeg skal montere uten eller med folie. :-)
E-Golf med ventepumpe.

Sidewinder

Jeg har sort bil og folien vises nesten ikke..
Btw fikk jeg skvettlapper på bilen, har ikke bestilt eller
Betalt for det.

Nickelilltroll

"Folie" eller sådan gjenomsiktlig vinyltape som jeg brukt får du kjøpt billigt på rull hvorsomhelst. Vask skjermen nøye med såpe og vann, la det vare vårvarmt i luften ved montering, denne "vinylfilm" synes ikke :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA